صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

بازگشت احتمالی به اوکراین

زاهدی دوباره در زوریا

شهاب زاهدی بعد از پشت سر گذاشتن دورانی موفق در تیم المپیک دونتسک اوکراین از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ و به ثمر رساندن ۱۴ گل در ۳۶ مسابقه، مورد توجه تیم زوریا لوهانسک قرار گرفت و در نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۲۱ راهی زوریا شد. با وجود اینکه زاهدی در زوریا در اوج آمادگی قرار داشت اما بعد از حمله نظامی روسیه به اوکراین و تعطیلی فوتبال اوکراین، طبق قانون فیفا این کشور را ترک کرد و به پوشکاش آکادمی مجارستان پیوست.
زاهدی اما تا سال ۲۰۲۴ با زوریا قرارداد دارد و احتمال دارد با اتمام قرارداد قرضی خود از مجارستان به اوکراین بازگردد. این چیزی است که باشگاه زوریا از همین حالا برای آن برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد مهاجم توانمند ایرانی خود را مجدداً برای فصل آینده به خدمت بگیرد. به ویژه اینکه زوریا با ۵۸ امتیاز در رده سوم جدول است و با توجه به فاصله ۵ امتیازی تا شاختار دونتسک صدرنشین، شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را هم دارد.
زوریا در حال حاضر به آینده فکر می‌کند .زوریا برای بازگرداندن شهاب زاهدی مهاجم ایران جدی است. این مهاجم ۲۷ ساله پس از شروع تهاجم روسیه به اوکراین، زوریا را ترک کرد. شهاب به صورت قرضی در آکادمی پوشکاش مجارستان به کار خود ادامه داد. با این حال، قرارداد او بیشتر در اختیار باشگاه اوکراینی است و در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.
شهاب زاهدی برای تیم مجارستانی تاکنون ۴۰ بازی انجام داده است که ۱۴ گل به ثمر رسانده و ۴ پاس گل نیز داده است. قرارداد قرضی او با آکادمی پوشکاش تا پایان فصل 23-۲۰۲2 یعنی در انتهای همین فصل اعتبار دارد و بازیکن طبق قانون باید به زوریا بازگردد.
زاهدی در این فصل به موفقیت چشمگیری با پوشکاش دست نیافت و با این تیم در رده پنجم جدول مجارستان است. این بازیکن در آخرین بازی پوشکاش با دریافت دو کارت زرد در ۵ دقیقه از زمین اخراج شد. با این حال او هنوز به صورت قطعی نظری درباره بازگشت به اوکراین نمی‌دهد: «در حال حاضر من صرفاً روی بازی باشگاهم آکادمی پوشکاش تمرکز می‌کنم و وقتی فصل تمام شود، درباره آینده خود تصمیم خواهم گرفت.»

جستجو
آرشیو تاریخی