صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

مالدینی هم تحت فشار زیر توپ می‌زد اما بیرانوند بازیسازی می‌کند

آقایی: تماشاگر نمی‌تواند مانع قهرمانی پرسپولیس شود

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
عباس آقایی هافبک اسبق پرسپولیس که سابقه قهرمانی با پیراهن پرسپولیس را تجربه کرده در رابطه با شانس قهرمانی پرسپولیس حرف می‌زند و از شانسی که حالا شاگردان یحیی در هفته آخر از آن برخوردارند، می‌گوید؛ به همین دلیل گفت‌و‌گویی با هافبک اسبق پرسپولیس داشتیم.

در رابطه با بازی پرسپولیس در قائمشهر چه صحبتی دارید؟
بازی پرسپولیس مقابل نساجی برای بازیکنان پرسپولیس به‌دلیل قهرمانی از  انگیزه‌های بالایی برخوردار است از این‌رو بازیکنان پرسپولیس فقط برای برد تلاش می‌کنند البته اگر هوادار بود شرایط بهتری به وجود می‌آمد اما وقتی قرار است با یک بازی تیمی قهرمان شود قطعاً خود به خود بازیکنان آن تیم برای بازی مقابل نساجی تلاش خواهند کرد و پیروز هم خواهند شد. خودم هم این شرایط را تجربه کرده‌ام؛ بازی که باید مقابل سپاهان برنده می‌شدیم تا قهرمان شویم و به هر ترتیبی که بود در وقت‌های تلف شده پیروز شدیم و قهرمانی به یاد ماندنی را با حضور هواداران‌مان در ورزشگاه آزادی جشن گرفتیم.
در رابطه با انگیزه‌های نساجی بگویید.
هر تیمی که می‌خواهد با پرسپولیس بازی کند بدون شک تجربه و انگیزه بالایی خواهد داشت و به نوعی بازیکنانش کوهی از انگیزه خواهند بود و این حرف درست نیست که گفته می‌شود نساجی که نه خطر سقوط دارد و نه شانس سهمیه برای بازی مقابل پرسپولیس انگیزه ندارد که این نوع نگرش اصلاً درست نیست. قطعاً بازیکنان نساجی با همه وجود تلاش می‌کنند اما به هر حال هیچ انگیزه‌ای نمی‌تواند مقابل انگیزه قهرمانی قد علم کند.
 فکر نمی‌کنید چمن نه چندان خوب ورزشگاه وطنی و حضور تنها 600 هوادار روی کیفیت بازی پرسپولیس تأثیر بدی بگذارد؟
درست است که کیفیت چمن ورزشگاه چندان بالا نیست و قطعاً اگر تماشاچی هم بیشتر بود تیم با قدرت بیشتری بازی می‌کرد اما به هر حال خود قهرمانی و انگیزه بالا بردن جام موضوعی است که وقتی بازیکن به آن فکر می‌کند به هر مسأله دیگری غلبه می‌کند از این‌رو هیچ عاملی در مقابل انگیزه قهرمانی پرسپولیس نمی‌تواند قد علم کند و مانع قهرمانی تیم آماده یحیی شود.
در مورد بازیکنان پرسپولیس و نقش آنها در موفقیت پرسپولیس چه دیدگاهی دارید؟
پرسپولیس مملو از بازیکنان تأثیر‌گذار است و با چنین بازیکنانی که در تیم حضور دارند قطعاً می‌توان به موفقیت و پیروزی فکر کرد؛ موضوعی که امروز محقق خواهد شد. از طرفی دوست دارم به این مسأله بیشتر بپردازم تیمی که دروازه‌بانی مانند بیرانوند دارد حتماً موفق‌تر خواهد شد.
اما بعضی کارشناسان معتقدند که بیرانوند گاهاً حرکات ریسکی زیادی انجام می‌دهد.
من اگر مربی پرسپولیس بودم به بیرانوند پاداش هم می‌دادم به این دلیل که شاید از هر فرصتی که ممکن بود هر دروازه‌بانی زیر توپ بزند یا به هر حال راحت‌ترین راه را انتخاب کنند علی بیرانوند به بهترین شکل بازیسازی کرد و برای تیمش حتی موقعیت گل هم ساخت یا توپ‌هایی را مهار کرد که از عهده هر دروازه‌بان دیگری برنمی‌آمد.
در رابطه با خط میانی پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
سروش و سرلک بازیکنان مکمل بسیار خوبی برای هم هستند از این‌رو به بهترین شکل وظیفه پاسوری و سایر کارهایی که هافبک‌ها باید انجام بدهند را برای تیمشان انجام می‌دهند.
قهرمانی در لیگ چقدر در قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی تأثیر‌گذار خواهد بود؟
قطعاً وقتی به نیمه نهایی جام حذفی بروید شانس بالایی برای موفقیت خواهید داشت و این مسأله کاملاً در مورد پرسپولیس هم در صورت قهرمانی مصداق عینی پیدا خواهد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی