بحرانی که مدیران باشگاه‌ها با آن روبه‌رو هستند

تسویه مالیاتی؛ مشکل مشترک لیگ برتری‌ها


یکی از اتفاقات عجیب این فصل از لیگ، بحث بدهی‌های مالیاتی است که در لیگ بیست و دوم به شکل عجیبی نمود پیدا کرده و مدیران باشگاه‌ها، با یک بحران جدی برابر این معضل مواجه شده‌اند.
در سال‌های گذشته، فرصت تسویه برای پرداخت مالیات به بازیکنان، مربیان و باشگاه‌ها داده می‌شد اما در این فصل بخصوص از ابتدای سال 1402 این فرصت وجود خارجی ندارد.
از سوی دیگر، بدهی‌ها معمولاً بیش از 6 تا 10 درصد نمی‌شد ولی حالا بر سر یکسری از قراردادها، بدهی مالیاتی بابت یک فصل حضور بازیکن به بیش از 25 درصد هم می‌رسد! اتفاق عجیبی که باور آن کمی سخت است.
به عنوان مثال، اداره مالیات به صورت علی‌الحساب بابت قرارداد یک بازیکن، عددی را اعلام می‌کرد که در زمان دریافت پته مالیاتی، این رقم برای تسویه حساب با مبلغ نهایی فاصله زیادی نداشت اما در این فصل، رقم علی‌الحساب مالیاتی تنها 30 درصد از مبلغ تسویه حساب به نظر می‌رسد.
به عنوان مثال، برای چند قرارداد، عنوان شده که به صورت علی‌الحساب، بازیکن یا مربی باید 300 میلیون تومان مالیات بپردازند اما حالا که به اواخر فصل نزدیک می‌شویم، این رقم به بیش از 900 میلیون تومان رسیده است! یکی از مدیران لیگ برتری اذعان می‌کرد با یک بازیکن خارجی ارزان‌قیمت عقد قرارداد کرده که در روزهای ابتدایی، وقتی قرارداد از سازمان لیگ به اداره مالیات رسید، رقم علی‌الحساب قرارداد دلاری بازیکن مورد اشاره تنها 230 میلیون تومان عنوان شد.
این باشگاه تصمیم گرفت تا مبلغ مالیات را از حساب بازیکن کسر کند.
حالا که آخرین هفته لیگ را سپری می‌کنیم، وقتی مدیران باشگاه برای تسویه مالیاتی به اداره مالیات مراجعه کرده‌اند، رقم نهایی برای تسویه پته مالیاتی آنها، 580 میلیون تومان عنوان شده است.
هنگامی که این رقم به بازیکن اعلام شده، او با اعتراض شدید اعلام کرد حاضر به پرداخت چنین مالیاتی نیست و دلیلی ندارد در روز ابتدای حضورش در لیگ ایران، یک رقم به او اعلام شود و در زمان پایان لیگ، رقم دو برابری!

 

جستجو
آرشیو تاریخی