صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

نمی‌دانم چرا رئال در اروپا آنقدر خوب است

پپ: میراث من استثنایی است

شهر منچستر انگلیس امشب پایتخت فوتبال دنیاست. میلیون‌ها هوادار چشم‌شان به ورزشگاه اتحاد دوخته خواهد شد تا برنده جدال منچسترسیتی و رئال مادرید را شناسایی کنند. پپ گواردیولا که سال گذشته در همین مرحله جلوی همین تیم رئال مادرید کم آورد تا میراثش در منچستر تکمیل نشود، روز گذشته در نشست خبری پیش از بازی گفت: «میراث من در حال حاضر استثنایی است. در اینجا برای بارها این را گفته‌ام. ما احمق نیستیم و می‌دانیم بازی  چقدر مهم است. شاید مهم‌ترین از زمانی که اینجا بوده‌ام. من به بازیکنان می‌گویم، زندگی کنید و از لحظه لذت ببرید. چقدر ما خوشبختیم. حالا همه چیز در دست ماست و به ما بستگی دارد. لازم نیست کاری استثنایی انجام دهیم. باید خودمان باشیم و همه چیزمان را برای پیروزی بدهیم. احساس باورنکردنی نسبت به تیم دارم. هر اتفاقی بیفتد، از بازیکنانم متشکرم که ما را دوباره به اینجا رسانده‌اند.»
 او با رد اینکه تنها هدف سیتی از استخدامش فتح لیگ قهرمانان بوده، ادامه داد: «وقتی من مربی سیتی شدم، مدیران باشگاه به من نگفتند لیگ قهرمانان را ببر. گفتند سعی کن بهترین کارت را برای تیم انجام بدهی. ما همه عناوین را به جز این یکی کسب کرده‌ایم و حالا ما لیگ قهرمانان را می‌خواهیم. شکست مقابل چلسی و مادرید در دو سال گذشته مانع رسیدن به این هدف شدند. البته که ما این جام را می‌خواهیم. این چیزی است که ما می‌خواهیم و مردم می‌گویند ما نزدیک هستیم ولی فکر می‌کنم فعلاً ما از آن دور هستیم. علی‌رغم شکست برابر چلسی و رئال در فینال و نیمه نهایی، رسیدن به چنین مراحلی مثل یک رویاست. هیچ کس تضمین نمی‌کند که در آینده ما اینجا خواهیم بود. حالا که اینجا هستیم، باید تلاش کنیم، رنج بکشیم و برای موفقیت همه انرژی خودمان را بگذاریم.»
سرمربی اسپانیایی وقتی با این سؤال مواجه شد که چرا رئال مادرید در اروپا اینقدر خوب است؟ جواب جالبی داد: «نمی‌دانم، اگر می‌دانستم که سال قبل آنها را شکست می‌دادیم. یکی از دلایل آن این است که آنها همیشه بازیکنان باکیفیتی داشته‌اند، بدون چنین بازیکنان با استاندارد بالا، به این موفقیت‌های بزرگ نمی‌رسیدند. وقتی با بارسا قهرمان شدیم نیز بازیکنان باکیفیتی داشتیم.»
او درباره پیش‌بینی‌اش از بازی و مزیت بازی در خانه هم گفت: «نمی‌دانم و قادر به پیش‌بینی نیستم. ما هر فصل تقریباً به این مرحله از لیگ قهرمانان می‌رسیم و در نهایت تیمی که شایسته‌تر است قهرمان می‌شود. باید خوب بازی کنیم و هواداران را متقاعد کنیم که قرار نیست برای پیروزی به شکلی متفاوت بازی کنیم. این حس را داریم که در خانه آزادتر و آسوده‌تر کار می‌کنیم. من 10 بار در نیمه نهایی بوده‌ام و هفت بارش در صعود ناکام مانده‌ام. حس حذف شدن را می‌دانم ولی در فوتبال خیلی چیزها در کنترل شما نیستند. اگر خودمان باشیم، شانس خوبی برای صعود داریم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی