صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

مصاف سرنوشت‌ساز قائمشهر زیر ذره‌بین آمار

دو تیم دریبل‌زن که خیلی کم خطا می‌کنند

 

محسن ذاکری
روزنامه نگار
مصاف پرسپولیس و نساجی جدال تیم‌های اول و سیزدهم لیگ برتر است. روی کاغذ خیلی‌ها شانس پرسپولیس را برای برد بالا می‌دانند و از این جهت معتقدند سرخ‌ها با یک برد دیگر به قهرمانی خواهند رسید اما از سوی دیگر بازی در قائمشهر و زمین حریف برگزار می‌شود و با در نظر گرفتن اینکه پرسپولیس طی فصول گذشته در این ورزشگاه برنده نبوده است، کار پرسپولیس را سخت می‌دانند. با این حال مقایسه شرایط فنی دو تیم در آستانه بازی آخر در لیگ بیست و دوم هم می‌تواند جالب باشد.
غیر از آیتم‌هایی مثل تعداد برد، تعداد باخت، گل زده، گل خورده و امتیاز که مشخصاً پرسپولیس در تمام آنها تیم بهتری است بررسی و مقایسه موارد ریز فنی می‌تواند پیش زمینه ذهنی مناسب‌تری در خصوص تقابل دو تیم در اختیارمان قرار دهد. پرسپولیس که فوتبالش را از زمان حضور یحیی گل‌محمدی بر مبنای مالکیت توپ طرح‌ریزی کرده تیم اول لیگ بیست و دوم در این آیتم است، در حالی که نساجی تیم سیزدهم جدول بازی مالکانه به حساب می‌آید. متعاقب این آمار، پرسپولیس با میانگین ارسال 8/530 پاس در هر بازی تیم اول از نظر تعداد پاس در هر مسابقه است، در حالی که حریفش با میانگین 4/385 پاس در این آیتم تیم پانزدهم به حساب می‌آید، آن هم در شرایطی که تا 5 هفته قبل حمید مطهری سرمربی این تیم بود که او هم به بازی مالکانه علاقه زیادی داشت. همچنین پرسپولیس در دقت پاس تیم اول لیگ برتر است و حریفش تیم دوازدهم.
پرسپولیس در آیتم دریبل موفق با میانگین 6/5 دریبل در هر بازی تیم چهارم است اما نساجی اینجا فاصله کمی با سرخ‌ها دارد و با میانگین 5/5 دریبل در هر بازی تیم ششم، پس این بازی در جدال دریبل‌زن‌های دو تیم نزدیک خواهد شد.
اما در یک آمار، تیم قائمشهری از پرسپولیس بالاتر است و آن مربوط به امور تدافعی می‌شود. پرسپولیس در تکل موفق با میانگین 5/11 تکل در هر مسابقه تیم سیزدهم لیگ برتر به حساب می‌آید اما نساجی با 1/13 تکل موفق در هر مسابقه تیم سوم. این یعنی که بازیکنان حریف بیشتر و بهتر تکل می‌زنند و پرسپولیسی‌ها باید مراقب بازپس‌گیری‌های توپ حریف باشند و اسیر ضدحمله یا حملات سریع نشوند.
همچنین در نبرد هوایی موفق هم نساجی نزدیک پرسپولیس در انتهای جدول قرار می‌گیرد. آمار آنها 6/19 تکل موفق به صورت میانگین در هر مسابقه است و تیم پانزدهم این آیتم به حساب می‌آیند اما پرسپولیس با 7/19 نبرد هوایی موفق تیم سیزدهم است و به نظر می‌رسد روی هوا کار دو تیم پیش نخواهد رفت و احتمالاً بازی روی زمین دنبال می‌شود.
احتمالاً این مسابقه از حیث تعداد خطا هم بازی بدی نخواهد شد چرا که دو تیم کم خطا می‌کنند. پرسپولیس با انجام 5/11 خطا به صورت میانگین در هر مسابقه تا اینجای فصل تیم شانزدهم لیگ برتر به حساب می‌آید؛ یعنی کم‌خطاترین است و در طرف مقابل نساجی با 12 خطا به صورت میانگین تیم دوازدهم جدول تیم‌های صاحب خطا است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی