صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

3 کاپیتان روی نیمکت پرسپولیس 7 جام لیگ برتر بالای سر برده‌اند

سیدجلال، افشین، آقا کریم و یک تجربه بزرگ

محمد قراگزلو
 روزنامه‌نگار
 حضور مردانی باتجربه و پرافتخار در هر تیم بزرگ می‌تواند غنیمت باشد و ضمن اینکه به اعتبار تیم خواهد افزود، در راه کسب قهرمانی‌های مجدد به کار این مجموعه می‌آید. این مسأله در مورد پرسپولیس این فصل مصداق دارد و روی نیمکت این تیم می‌توان مردانی باسابقه و پرافتخار پیدا کرد که در راه قهرمانی این فصل به کمک تیم می‌آیند و با در نظر گرفتن اینکه مزه قهرمانی را هنوز زیر زبان دارند، می‌توانند عامل انگیزشی مهمی برای بازیکنان فعلی پرسپولیس باشند.
یک جام با کاپیتانی، سه جام با کت و شلوار بعد از چهار قهرمانی در لیگ آزادگان، در لیگ اول حرفه‌ای که پرسپولیس با پیروزی مقابل فجر سپاسی به قهرمانی لیگ چهارده تیمی رسید افشین پیروانی و حمید استیلی کاپیتان‌های تیم بودند. بعد از آن بازی افشین روی کول همبازیانش جام قهرمانی را بالای سر برد و اولین کاپیتان فاتح لیگ برتر لقب گرفت.
پیروانی که حالا به‌عنوان مدیر تیم پرسپولیس فعالیت می‌کند در این نقش هم سه بار در لیگ‌های هفدهم، نوزدهم و بیستم در کنار برانکو و یحیی جام قهرمانی را بالای سر برده است و در صورت قهرمانی این فصل سومین جام خود به‌عنوان مدیر و پنجمین جام قهرمانی لیگ برترش را به دست خواهد آورد.
 
باقری 6 تایی می‌شود؟
کریم باقری کاپیتان تیمی بود که در لیگ هفتم  حرفه‌ای در بازی فینال‌گونه مقابل سپاهان قهرمان شد. در آن فصل باقری یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود و به‌عنوان کاپیتان جام را بالای سر برد و البته در یکی از استثنایی‌ترین صحنه‌های جشن‌های قهرمانی لیگ برتر سرود قهرمانی را با 100هزار هوادار تیمش و البته اعضای تیم خود خواند. باقری در قهرمانی‌های پنج‌گانه سال‌های اخیر هم حضور داشت و در کنار برانکو و بعد یحیی گل‌محمدی هر 5 فصل به‌عنوان مربی در کادر فنی تیمش حضور داشت و جام را به‌عنوان مربی لمس کرد.
آقا کریم که یک قهرمانی جام آزادگان هم در دوران بازیگری در پرسپولیس داشته در صورت قهرمانی این فصل هفتمین جام قهرمانی لیگ برتری‌اش را لمس خواهد کرد که یک رکورد فوق‌العاده برای او در دوران مربیگری خواهد بود؛6   جام در نقش مربی پرسپولیس!
رکورد استثنایی جلال:
دهمین جام لیگ برتر
نفر ســــــــــــــــــــــــوم سیدجلال حسینی پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر است. سیدجلال 9 بار قهرمان لیگ برتر شده که غیر از یک قهرمانی با سایپا و سه قهرمانی با سپاهان، 5 فصل متوالی با پرسپولیس به این مهم رسیده و البته در هر 5 فصل کاپیتان سرخ‌ها بوده است. سیدجلال این نقش را در سایپا و سپاهان نداشت اما در تیم پرسپولیس برای 5 فصل متوالی یکی از ارکان اصلی موفقیت بود و البته اولین نفری بود که روی استیج جام قهرمانی را بالای سر برد.
سیدجلال از ابتدای این فصل به کادر فنی پرسپولیس اضافه شد و با اینکه در مسابقات رسمی روی نیمکت نمی‌نشیند و بازی‌ها را از روی سکو تماشا می‌کند اما می‌تواند در اولین فصل مربیگری باز مدال قهرمانی لیگ برتر را به گردن بیاویزد. در صورت قهرمانی پرسپولیس، سیدجلال به رکورد استثنایی 10 جام قهرمانی در لیگ برتر خواهد رسید که به نظر یک رکورد افسانه‌ای و دست‌نیافتنی خواهد شد اما قهرمانی در نقش مربی برای او طعم و تجربه ویژه‌ای خواهد داشت.
 
 یحیی در حسرت جام با بازوبند
از بین نیمکت‌نشینــــــــــــــــان نامدار پرسپولیس یحیی گل‌محمدی به‌عنوان نفر اول کادر فنی، دو بار با پرسپولیس قهرمان جام آزادگان شده که کاپیتان نبوده است. یحیی بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ اول حرفه‌ای دوباره به پرسپولیس برگشت و در نقش کاپیتان این تیم هرگز جام را بالای سر نبرد اما در لیگ‌های نوزدهم و بیستم در نقش سرمربی، پرسپولیس را قهرمان کرد و در صورت قهرمانی این فصل برای سومین بار این جام را لمس خواهد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی