صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

قهرمانی انگیزه‌ای می‌دهد که خودم هم هوس بازی برای پرسپولیس کردم

حلالی: سال 77 مزه قهرمانی را چشیده‌ام

اسماعیل حلالی هافبک اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است بازی قهرمانی آنقدر شور و شوق دارد که حتی خودش هم هوس بازی کردن کرده و دوست دارد که پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده و برای پرسپولیس بازی کند. پیشکسوت سرخپوشان معتقد است بازی در خارج از خانه یا هر دلیل دیگری نمی‌تواند مانع قهرمانی پرسپولیس شود.

مسعود  قراگزلو
روزنامه نگار
در مورد بازی پرسپولیس در قائمشهر با حداقل هوادار ممکن نسبت به میزبان چه صحبتی دارید؟
به نظرم هیچ اشکالی ندارد که در قائمشهر بازی کنیم یا در جای دیگر چون بازیکنان تیم ما متشکل از تیمی هستند که به لحاظ روحی روانی و بقیه مسائل در سطح خیلی خوبی هستند، از این رو تیم ما با شرایطی که دارد در هر زمینی بازی کند برنده هستیم. من به شرایط پرسپولیس خوشبین هستم و معتقدم از سد حریف‌مان می‌گذریم و به بهترین شکل ممکن با قهرمانی فصل را به پایان می‌رسانیم.
استرس دیدار پایانی خیلی بالاست، به نظرتان پرسپولیس می‌تواند بر این استرس غلبه کند؟
قهرمانی بالاترین انگیزه را برای یک تیم به همراه می‌آورد، از این رو استرس و هیچ مسأله دیگری نباید مانع تیمی که می‌خواهد عنوان قهرمانی را کسب کند شود. باور کنید خود من پیشکسوت و بازیکن اسبق پرسپولیس هم آنقدر شور قهرمانی تیمم را دارم که حاضرم به خاطر مدال به زمین بروم چون این مدال خیلی می‌ارزد و شور و شوق وصف ناشدنی به بازیکن می‌دهد. خوشبختانه من هم این عشق و علاقه را در بین بچه‌ها دیده‌ام. مدال قهرمانی ارزش زیادی دارد و خودم هم ارزش این مدال را در سال 77 درک کرده و مزه آن را چشیده‌ام. مدالی که ماندگار می‌شود و هیچ‌گاه از ذهن بازیکن و مردم و علاقه‌مندان به فوتبال پاک نمی‌شود.
در رابطه با شرایط بازیکنان پرسپولیس چه صحبتی دارید و فکر نمی‌کنید عیسی در بین مهاجمان پرسپولیس بهترین وضعیت را دارد؟
عیسی شرایط سختی را به دلیل مصدومیتش سپری کرد و پس از آن برگشت. در بازگشت هم بازی‌های سنگینی را تجربه کرد، بازیکنی که انصافاً در دربی سرنوشت‌ساز و باقی بازی‌ها عالی کار کرده و به نوعی از جان مایه گذاشته است. به نظرم نباید خیلی روی این بازیکن فشار گذاشت چون خیلی خوب دیدم که عیسی در دربی چه فشاری را به لحاظ بدنی متحمل شد و بعد از اینکه 4 بار پشت مدافعان رقیب مسافت‌های زیاد را استارت زد واقعاً خیلی کم رمق شده بود. از این رو روی این بازیکن نباید فشار گذاشت. جدا از این مسأله همه مهاجمان پرسپولیس بازیکنان خوبی هستند. در این بین شاید مهاجم برزیلی به نسبت پولی که با او قرارداد بسته شده کیفیت لازم را ندارد چون وقتی مهاجم خارجی جذب می‌کنیم و به او با دلار یا یورو پول می‌دهیم باید آن بازیکن در بهترین شرایط باشد که عملاً اینگونه نیست.
اما شاید در این بین محمد عمری هم با مهاجم روزهای اوجش فاصله گرفته است؟
محمد عمری در مقطعی مصدوم شد و کمی عقب افتاد اما با این وجود محمد بازیکن خوبی است و اگر هم دچار مشکل شده و از فرم مطلوبش فاصله گرفته با این وجود باید به او کمک کرد و راه را نشانش داد تا به روزهای اوجش برسد.
چه بازیکنانی می‌توانند بیشتر در بازی مقابل نساجی به پرسپولیس و پیروزی این تیم کمک کنند؟
به نظرم بازیکنانی که بیشتر بازی کرده‌اند قادرند بیشتر به پرسپولیس کمک کنند چون تجربه بازی‌های سخت را دارند و قادرند بر استرس خود غلبه کرده و با روحیه و شرایط فنی بهتری بر حریف‌شان غلبه کرده و در نهایت پرسپولیس را به مقصدی که داشته رهنمون سازند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی