صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

انتظاری: اشتباه استقلال تکرار نمی‌شود

پرسپولیس مقابل نساجی غریبه نیست

سهراب انتظاری مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس در استان مازندران غریبه نیست و هشتاد درصد هواداران فوتبالدوست این استان را پرسپولیسی می‌داند. با وجود این معتقد است پرسپولیس برای قطعی ساختن قهرمانی‌اش باید گام آخر را نیز مانند هفته‌های قبلی پرقدرت بردارد. انتظاری البته برخلاف بعضی‌ها معتقد است بازی سپاهان دیگر مدعی قهرمانی هم در هفته آخر سخت و دشوار است و حتی نسبت به بازی پرسپولیس در هفته آخر این مصاف را کمی دشوارتر می‌داند.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

بازی پایانی پرسپولیس مقابل نساجی در ورزشگاه شهید وطنی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بازی در قائمشهر راحت نیست و با وجود اینکه تیم نساجی در چند دیدار اخیر در بازی‌هایش موفق نبوده نباید این تیم را دست‌کم گرفت. پرسپولیس برای قهرمانی محکوم به برد است و در واقع باید در بازی آخر که مانند فینال جام حذفی است به هر شکل ممکن پیروز شود. در واقع بازیکنان پرسپولیس خیلی خوب به این نکته واقف هستند که فقط باید برنده شوند تا قهرمان شوند و با همان صلابت و قدرت بازی‌های قبلی ظاهر شده و دست پر استادیوم وطنی را ترک کنند و ان‌شاءالله در پایان بعد از جشن قهرمانی خواهد بود.
حضور هواداران اندک در بازی آخر در ورزشگاه شهید وطنی برای پرسپولیس مشکل‌ساز نخواهد شد؟
درست است که نساجی در قائمشهر خیلی طرفدار دارد اما فراموش نکنید که 80 درصد هواداران فوتبالدوست استان مازندران، پرسپولیسی هستند و هر طور که بتوانند از پرسپولیس حمایت خواهند کرد. شک نکنید که مانند هفته‌های قبل فوتبال پاک و جوانمردانه‌ای را شاهد خواهیم بود.
اما به هر حال کیفیت چمن شهید وطنی مانند ورزشگاه آزادی نیست ضمن اینکه قطعاً به لحاظ میزبانی بخش بزرگی از سکوها به تیم نساجی اختصاص خواهد داشت!
پرسپولیس همه جا بیشترین طرفدار را دارد و همه می‌دانند که در تمام ایران، پرسپولیس هواداران زیادی دارد. خودم این موضوع را در زمان بازیگری‌ام با تمام وجود حس کرده‌ام. یادم می‌آید در سال 79 زمانی که در تیم شموشک بودم در ورزشگاه شهید متقی ساری با پرسپولیس بازی داشتیم. همان بازی که چیزی حدود 30 هزار هوادار به ورزشگاه آمده بود که از این تعداد 25 هزار هوادار پرسپولیسی بودند و 5 هزار نفر باقیمانده را تماشاگران تیم شموشک تشکیل می‌دادند. این را بازگو کردم که بگویم پرسپولیس چقدر در استان مازندران هوادار دارد. هواداران نساجی هم تیم شهرشان را خیلی دوست دارند و تیم اولشان نساجی است اما تیم دوم آنها پرسپولیس است. همه اینها را گفتم که به این نکته برسم پرسپولیس در ورزشگاه وطنی غریبه نیست و هواداران خوبی خواهد داشت. چمن ورزشگاه وطنی اما کیفیت ورزشگاه آزادی را ندارد و کیفیت پایین‌تری دارد اما با وجود این قطعاً پرسپولیس طوری بازی خواهد کرد که هیچ چیزی مانع قهرمانی این تیم نخواهد شد.
بازی سراسر هجومی را می‌پسندید یا معتقدید پرسپولیس باید با احتیاط بازی کند؟
ما نباید اشتباهی که استقلال در اولین دوره لیگ برتر مقابل ملوان انجام داد را تکرار کنیم دیداری که استقلال بی‌محابا حمله کرد و در یک ضدحمله بازی را به ملوان باخت ضمن اینکه تیم شمالی را هم دست‌کم گرفته بود اما پرسپولیس با انجام بازی حساب شده فجر را برد و قهرمان شد. بازیکنان پرسپولیس هم بازیکنانی هستند که بسیار باتجربه‌اند و بازی‌های سخت و بزرگی را تجربه کرده‌اند از این‌رو حتماً صبورانه و با آرامش بازی خواهند کرد و با تمام قوا کارشان را پیش خواهند برد. پرسپولیس تسلیم نخواهد شد همان طور که این تیم تمام بازی‌هایش بعد از دیدار مقابل سپاهان را برده است به همین دلیل من خیلی خوشبینم که سرخپوشان در بازی آخر هم موفق خواهند شد.
نتیجه بازی پرسپولیس و شانس گلزنی را بیشتر به کدام بازیکن می‌دهید؟
پرسپولیس با اختلاف دو گل از سد نساجی می‌گذرد و با نتیجه‌ای مانند دو بر صفر یا 3 بر یک از سد نساجی می‌گذرد. دوست دارم ترابی دو گل بزند و آمار گلزنی‌اش به اندازه شماره پیراهنش شود اما اگر ترابی هم نزند به نظرم عیسی و عبدی هستند که دوست دارم آنها هم گل بزنند.
فکر می‌کنید یحیی چقدر در موفقیت‌های پرسپولیس نقش داشته؟
یحیی بعد از عید زمانی که هجمه‌های زیادی به تیمش وارد بود بازیکنانش و کادرش را از حاشیه خارج ساخت. آنها فقط به متن پرداختند و تمام تمرکزشان را روی موفقیت قرار داده بودند از این‌رو بازیکنان پرسپولیس با هدایت یحیی بهترین نتایج را رقم زده و در دربی و تمام بازیهای مهم به پیروزی رسیدند.
در خصوص بازی آخر دو تیمی که در خطر سقوط هستند، کدام دیدار را مشکل‌تر می‌دانید؟
به نظرم صنعت‌نفت به گل‌گهر نمی‌بازد. مس کرمان هم فقط باید سپاهان را شکست دهد که در لیگ بماند. از این‌رو مس یقه سپاهان را می‌گیرد و حریف سختی در خانه‌اش برای سپاهان خواهد بود. بازی پرسپولیس هم راحت نیست اما من اطمینان دارم اتفاقات خوبی برای پرسپولیس در هفته پایانی رقم خواهد خورد.
نگران داوری بازی‌های مدعیان نیستید؟
حتماً آقای افشاریان می‌داند که هر تیم چقدر بودجه در یک فصل هزینه می‌کند که قهرمان شود یا در لیگ بماند. ما در این فصل قضاوت‌های خوبی را شاهد نبودیم به همین دلیل از آقای افشاریان خواهش می‌کنم بهترین داورانش را در هفته آخر برای دو بازی تیم‌های مدعی بگذارد تا مشکلی به وجود نیاید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی