ابهام درباره مجمع 30 اردیبهشت پرسپولیس

برگزار می‌شود؟ کدام مدیر درخواست داده؟

با وجود مخالفت مسئولان وزارت ورزش و جوانان، آگهی دعوت به مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه منتشر شد.
حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی چند روز پیش اعلام کرد مجمع دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با موضوع انتخاب و ترمیم اعضای هیأت مدیره روز ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، موضوعی که بلافاصله با واکنش وزارت ورزش روبه‌رو شد و محسن معتمدکیا مدیرکل اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان با انتشار پستی تأکید کرد مجمع سرخابی‌ها پس از پایان مسابقات لیگ برتر و جام حذفی برگزار خواهد شد.
در این زمینه حتی محمد پولادگر معاون وزیر ورزش نیز روز گذشته گفت: «تصمیم وزارت ورزش این است که این کار (مجمع استقلال و پرسپولیس) بعد از فینال جام حذفی برگزار شود تا تأثیری روی روند مسابقات نداشته باشد.»
با وجود مخالفت وزارت ورزش و جوانان، آگهی دعوت به مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس در تاریخ 30 اردیبهشت در کدال منتشر شده تا مشخص شود مخالفت‌ها با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی تا این لحظه بی‌نتیجه بوده است و این مجمع ساعت ۱۱ روز شنبه‌ ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. نکته مهم اینکه در این آگهی دستورجلسه مجمع باشگاه پرسپولیس نیز انتخاب و ترمیم اعضای هیأت مدیره ذکر شده است.
در این باره اما موضوعی مغفول مانده و این است که چه فردی از باشگاه سرخ‌پوشان درخواست برای برگزاری مجمع کرده است؟ طبق اساسنامه، رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس با هماهنگی رئیس مجمع باید درخواست برگزاری مجمع را بدهد، اما طبق پیگیری‌ها، حسین شهریاری رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هیچ درخواستی برای برگزاری مجمع این باشگاه نداده و این موضوع، نکته مهمی است.
آیا رضا درویش به‌عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درخواست برگزاری مجمع این باشگاه را داده یا اینکه عضو دیگری از هیأت مدیره چنین درخواستی داشته؟‌ اگر چنین موضوعی درست باشد این موضوع بدون هماهنگی با سایر اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس صورت گرفته و باید دید که صحت دارد یا نه؟ جالب اینکه حسین شهریاری رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس تاکنون نه درخواستی برای برگزاری مجمع داده و نه با آن موافقت کرده است و باید دید که سازمان خصوصی‌سازی که اصرار به برگزاری مجمع در 30 اردیبهشت دارد با درخواست چه شخصی قصد دارد این مجمع را برگزار کند.
البته همچنان این شایعه وجود دارد دو معاون ارشد وزیر ورزش با اعلام زمان برگزاری مجمع باشگاه پرسپولیس در تاریخ 30 اردیبهشت، مخالف بوده‌اند اگر اینچنین باشد یعنی تاریخ برگزاری این مجمع بدون هماهنگی با رئیس مجمع که وزیر ورزش است، اعلام شده و به همین دلیل مجمع باشگاه پرسپولیس در تاریخ مذکور برگزار نخواهد شد.
دیروز عصر دوباره از سوی پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، اعلام شد در توافقی که دو وزارتخانه ورزش و اقتصاد قبل از انتشار آگهی مجمع داشته‌اند، مقرر شد با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی لیگ برتر و همچنین مراحل نهایی جام حذفی، با تنفس لازم، برگزاری مجامع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بعد از رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی موکول شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی