عده‌ای فقط خودشان را گول می‌زنند

باغمیشه: ترابی غیرقابل مهار بود

قهرمانی در هفته آخر شیرین‌تر است

علی باغمیشه مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است هیچ‌کس حق ندارد با دلایل غیرمنطقی و ثابت نشده صدرنشینی پرسپولیس را زیر سؤال ببرد و هر بار دنبال بهانه‌ای برای زیر سؤال بردن صدرنشینی و پرقدرت ظاهر شدن پرسپولیس شود. به بهانه برد پرگل پرسپولیس و عملکرد بازیکنان پرسپولیس و دیداری که سرخپوشان مقابل نساجی برای مسجل ساختن قهرمانی‌شان دارند گفت‌و‌گویی با باغمیشه داشتیم.

مسعود  قراگزلو
روزنامه نگار


دیدار پرسپولیس مقابل گل‌گهر را چگونه ارزیابی کردید؟
پرسپولیس در شرایطی که فشار زیادی روی سرخپوشان به‌دلیل کسب صدرنشینی و سه امتیاز برای باقی ماندن در صدر وجود داشت نمایش عالی ارائه داد و با برنامه و با روحیه بالا در حضور بیش از پنجاه هزار تماشاگر نمایشی درخور نام قهرمان و تیم صدرنشین ارائه داد و از همان دقایق ابتدایی فشار را بر حریف زیاد کرد و موجب شد زیر این فشار دفاع و دروازه‌بان حریف تاب نیاورند و چاره‌ای جز تحمل باخت سنگین نداشته باشند.
در بین بازیکنان پرسپولیس عملکرد کدام بازیکن پرسپولیس را پسندیدید؟
همه بازیکنان پرسپولیس خیلی خوب بودند و وظایف خودشان را به نحو احسن انجام دادند اما در این بین بدون شک ترابی ستاره تیم و به نوعی غیر قابل مهار بود و برای پرسپولیس همه کار کرد و سه گل باارزش را به ثمر رساند که نقش خیلی مهمی در پیروزی پرسپولیس داشت با وجود این نباید از نقش عیسی و کاری که این بازیکن انجام داد در کنار درخشش چند مهره دیگر پرسپولیس و تغییر تاکتیکی که یحیی داده بود بی‌تفاوت گذشت.
در این رابطه بیشتر توضیح می‌دهید؟
عیسی گل نزد اما این بازیکن مهاجمی است که هر خط دفاعی حریف را می‌شکند و به نوعی بازیکنی است که می‌توان به او لقب خط‌شکن داد از این‌رو عیسی حتی اگر گل هم نزند با حرکت‌های انفجاری‌اش در عمق شرایط را برای گلزنی تیمش ایده‌آل می‌سازد، از سوی دیگر یحیی با تغییر تاکتیک تیمش و استفاده از یک هافبک دفاعی و بازی یک پلی‌میکر در کنار او مانند سروش عملاً شرایط هجومی تیمش را عالی کرد مضاف بر اینکه بازیکنانی مانند امیری هم در زمان حمله عالی به تیم اضافه می‌شد و در دفاع هم با پر کردن فضا شرایط را برای حمله حریفان سخت می‌ساخت.
فکر نمی‌کنید که در بازی بعدی پرسپولیس مقابل نساجی کار برای پرسپولیس به جهت استرس قهرمانی و به نوعی حساس‌ترین بازی فصل دشوار شود؟
پرسپولیس اسیر حاشیه نمی‌شود چون بازیکنان به آن درجه از بلوغ فکری و ذهنی رسیده‌اند که قادرند خیلی خوب از سد هر حریفی بگذرند به همین دلیل حتی من به برد پرسپولیس مقابل نساجی در خانه حریف هم بسیار خوشبینم و معتقدم ان‌شاءالله پرسپولیس قهرمانی را در شمال کشور جشن خواهد گرفت.
فکر نمی‌کنید پرسپولیس خیلی زودتر می‌توانست قهرمان شود اما این مهم را به هفته آخر کشاند تا کارش سخت‌تر شود؟
به هر حال قسمت این‌گونه بود که کار به هفته آخر کشیده شود چون این‌گونه قهرمانی شیرین‌تر و به کام هواداران و اهالی فوتبال دلچسب‌تر و جذاب‌تر می‌شود.
اما فکر نمی‌کنید نساجی برای پرسپولیس در مقابل دیدگان هوادارانش مشکل‌ساز شود و قهرمانی را در مهم‌ترین بازی فصل از سرخپوشان بگیرد؟!
نساجی نه احتمال سقوط دارد و نه احتمال گرفتن سهمیه به همین دلیل آنها به نظر من از انگیزه‌های خیلی بالا برخوردار نیستند در حالی که بازیکنان پرسپولیس کوهی از انگیزه‌اند و در زمین نساجی با برد جام را بالای سر خواهند برد.
در مورد گل خوردن دروازه‌بان گل‌گهر هم حملاتی به این بازیکن شده که این دروازه‌بان به خاطر شرط‌بندی آن گونه گل خورده و بحث‌های دیگر را به او وارد ساخته‌اند؟
فکر می‌کنم عده‌ای دائم به فکر گول زدن خودشان هستند و به قولی سعی دارند موفقیت و قدرت پرسپولیس را به موارد غیر واقعی نسبت بدهند در حالی که خودشان هم می‌دانند که حرف‌هایشان درست نیست و هیچ منطق و دلیل محکم و ثابت‌شده‌ای نسبت به ادعاهای بی‌اساس‌شان ندارند چه بسا که اگر سند و مدرک داشتند خیلی زودتر سعی می‌کردند جلو پرسپولیس را بگیرند اما همه تیرهایشان یکی پس از دیگری به سنگ خورد و راه به جایی
نبردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی