صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر

حضور در کافا به شرط رضایت قلعه‌نویی
دوشنبه هفته گذشته با نظر امیر قلعه‌نویی، حمید مطهری، مربی و مهدی خراطی، مدیر اجرایی تیم ملی برای بررسی شرایط بیشکک به قرقیزستان سفر کرده و به‌صورت کامل وضعیت زمین‌های تمرین، ورزشگاه محل برگزاری مسابقات، هتلینگ و... را در 3 روز فشرده مورد ارزیابی قرار دادند و پنجشنبه هفته قبل به ایران بازگشتند.
قرار است سرمربی تیم ملی نیز امروز از سفر یک هفته‌ای قطر بازگردد. قلعه‌نویی که در این مدت در همایش آنالیز جام جهانی 2022 و قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا شرکت کرده، پس از بازگشت به تهران نشستی را با نمایندگان تیم ملی که به قرقیزستان سفر کرده بودند، برگزار و گزارش کامل آنها را در مورد شرایط تورنمنت کافا دریافت خواهد کرد. به این ترتیب باید دید در شرایطی که تیم ملی در جام ملت‌های آسیا با امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ همگروه شده، طبق نظر کادرفنی‌اش در نهایت برای حضور در تورنمنت کافا به جمع‌بندی می‌رسد؟ تیم ملی فوتبال کشورمان طبق برنامه اعلام شده باید در روزهای ۲۳ و ۲۶ خرداد در مرحله گروهی تورنمنت کافا به ترتیب به مصاف افغانستان و قرقیزستان میزبان برود.

دردسر طارمی برای پورتو در جام ملت‌های آسیا
نشریه «اوژوگو» پرتغال خبر داد جام ملت‌های آسیا می‌تواند برای باشگاه پورتو در فصل آینده مشکل‌ساز باشد. اگر مهدی طارمی به قرارداد فعلی خود تا پایان فصل بعد متعهد بماند، حضور در جام ملت‌های آسیا در میانه فصل برای تیم پرتغالی دردسرساز خواهد بود. ستاره ایرانی پورتو ممکن است مجبور شود حدود یک ماه همراه تیم ملی باشد و این یعنی آنها در مقطع حساس فصل نمی‌توانند روی او حساب کنند.

حضور مشروط تیم ملی فوتبال بانوان در هانگژو
در جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی در خصوص رشته‌های اعزامی به این رویداد تصمیم‌گیری شد و احتمال دارد تیم ملی فوتبال زنان هم عازم هانگژو شود.
دوازدهمین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک آسیایی و پاراآسیایی دیروز برگزار شد و اعضای ستاد درباره سایر رشته‌های باقی‌مانده اعزامی به بازی‌های آسیایی بحث و تبادل‌نظر کردند. وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و رئیس فدراسیون فوتبال از جمله حاضران در این نشست
بودند.
قرار است کمیته تخصصی وضعیت تیم ملی فوتبال زنان را بررسی کند و در صورتی که این تیم شانس ایستادن در بین شش تیم را داشته باشد، در بین تیم‌های اعزامی قرار بگیرد.
تیم ملی زنان ایران در بین 10 تیم برتر آسیا جایی ندارد و به نظر می‌رسد رتبه‌ای که در نظر گرفته شده فراتر از توان فعلی تیم ملی فوتبال زنان باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی