وعده‌های جدید در مورد هفته آخر لیگ و تیم امید؛

ان‌شاءالله که همه چیز مدیریت می‌شود

سمیه مهدی‌پور
 روزنامه‌نگار
روز گذشته جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. پس از اتمام این جلسه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به سؤال خبرنگاران پاسخ داد و در مورد آخرین وضعیت تیم امید و هفته‌های پایانی لیگ برتر توضیحاتی را ارائه داد.
 
سرمربی تیم امید به‌سرعت مشخص خواهد شد
مهدی تاج پس از برگزاری جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی در وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: «در این جلسه در مورد تیم ملی امید بحث شد و شرایط و موانع، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های تیم ملی امید را اعلام کردیم.  توانمندی‌های موجود را نیز گفتیم. همه صحبت‌ها را شنیدند و صحبت‌های خوبی انجام شد. بنا شد به‌سرعت سرمربی تیم امید را اعلام کنیم، ‌البته همه مسائل، سرمربی نیست. از نظر فدراسیون فوتبال نیز باید سرمربی به‌سرعت اعلام شود.»
 
موضوع امید فقط سرمربی نیست
تاج در جواب به این سؤال که چرا انتخاب سرمربی تیم امید زمان زیادی را برده است، گفت: «همه موضوعات سرمربی نیست. در حال حاضر زمانی است که باید هر چه زودتر سرمربی اعلام شود.  اگر قبلاً اعلام می‌کردیم امکان برگزاری اردو نبود ولی این هفته لیگ برتر به پایان می‌رسد و باید حتماً به سمت تشکیل اردوهای تیم‌ملی امید و تیم‌های دیگر برویم. به همین دلیل امروز روز مناسبی برای ستاد بازی‌ها بود. بنا شده که بزودی نام سرمربی تیم‌ملی امید اعلام شود. کشور مربیان خوبی دارد. حساسیتی که در حال حاضر برای تیم‌ملی امید وجود دارد، خیلی خوب است. قبلاً چنین حساسیتی وجود نداشت. اگر صبر کنید، سرمربی تیم‌ملی امید معرفی می‌شود و کار از هفته آینده شروع می‌شود.»
 
هفته پایانی لیگ با بیشترین حساسیت برگزار خواهد شد
رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال و برگزاری با عدالت رقابت‌ها بیان کرد: «خوشبختانه قابلیت‌ها بیشتر از ضعف‌هاست و ورزشگاه‌ها پر است. بخشنامه‌هایی صادر شد. قرار است از فصل آینده تغییراتی در نگاه ناظران برگزاری بازی و داوری انجام دهیم. داوری‌ها خوب بوده اما اشتباهاتی هم وجود دارد که من دقیق اطلاع ندارم. هفته آینده قرار است جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال باشد که در این جلسه نمایندگان سازمان لیگ، کمیته داوران، انضباطی و اخلاق حضور دارند. یکسری صحبت‌ها هم شده که مطمئناً تصمیمات جدی درباره کمیته اخلاق و کمیته انضباطی گرفته
می‌شود.»
پرسپولیس به خاطر استقلال حذف نخواهد شد
تاج درباره وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: «اینکه مجوز حرفه‌ای صادر شود، نگاه اشتباهی وجود دارد و هر باشگاهی که حذف شود، دلایلش را به‌صورت واضح از سوی AFC و کمیته مجوز حرفه‌ای متوجه می‌شود. اینکه به خاطر باشگاهی، باشگاه دیگری را حذف کنیم، درست نیست. حتماً باید دلایل حذف به باشگاه‌ها به‌صورت مشخص و با کدهای موجود در صدور مجوز حرفه‌ای اعلام شود. من وضع باشگاه‌های کشور را خوب می‌بینم. با این حال باید صبر کنیم تا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تصمیماتش را اعلام کند و بعد از آن AFC راستی‌آزمایی می‌کند. نگرانی خاصی وجود ندارد. نه اینکه نگرانی نیست به این معنا که همه تیم‌ها مجوز حرفه‌ای بگیرند ولی اینکه نفوذی رخ دهد و فردی بتواند کاری کند، به این شکل نیست. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باید با سند یک تیم را حذف کند یا به آن مجوز بدهد.»
 
ان‌شاءالله بلیت فروشی را مدیریت می‌کنیم
مهدی تاج در ادامه درباره فرایند بلیت فروشی الکترونیکی اظهار کرد: «ما در هفته آخر هستیم و ان‌شاءالله مدیریت می‌کنیم. بلیت فروشی به طور کامل در اختیار باشگاه‌هاست. سازمان لیگ نقش نظارتی روی آن دارد که می‌تواند نقشش را زیاد کند. در شرایط فعلی، ورزشگاه آزادی مشکلاتی دارد. امیدواریم سال آینده به ترتیبی برسیم که بدون بلیت فروخته شده از طریق سامانه، فردی نتواند وارد ورزشگاه شود.»
 
آزادی میزبان آسیا خواهد بود
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا ورزشگاه آزادی از میزبانی لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده است؟ گفت: «من چنین چیزی را نشنیده‌ام و فکر نمی‌کنم صحت داشته باشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی