صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

مهاجم ایرانی و یک طلسم بزرگ
کاساپیا، بیست و چهارمین قربانی طارمی؟

 پورتو برای قهرمانی در لیگ برتر پرتغال شانس کمی دارد اما شاگردان کونسیسائو همچنان امیدوار هستند تا بنفیکا در بازی‌های پیش رو امتیاز از دست بدهد. در این میان، مهدی طارمی نیز اهداف جالب خود را دارد. مهاجم ایرانی اژدها می‌تواند عنوان آقای گلی را از دو ستاره عقاب‌ها یعنی ژوائو ماریو و گونچالو راموس بگیرد و برای این منظور، باید در بازی‌های باقی‌مانده گل بزند. طارمی از زمان حضور در لیگ برتر پرتغال، برابر 25 تیم مختلف به میدان رفته که موفق به باز کردن دروازه 23 مورد از آنها شده و این مهاجم ایرانی به‌دنبال قربانی بیست و چهارم در دیدار برابر کاساپیا است.
با توجه به علاقه سایر تیم‌ها به جذب مهدی طارمی و اینکه آینده او در دراگائو نامشخص است، دیدار با کاساپیا آخرین فرصت برای او خواهد بود تا دروازه این تیم را باز کند. نکته جالب اینکه بیست و پنجمین تیمی که طارمی هرگز موفق به باز کردن دروازه‌اش نشد، همان تیمی است که درهای فوتبال اروپا را به روی او باز کرد؛ ریو آوه. او چهار بار برابر تیم سابقش به میدان رفت ولی در امر گلزنی ناکام بود. او می‌تواند به بازی برابر کاساپیا، به‌عنوان یک قربانی جدید برای پر کردن یک فضای دیگر نگاه کند.
 

کاپیتان و رد پیشنهادهای قطری و عربستانی
تمجید آلمیدا از حاجی‌صفی: شگفت‌انگیز و حرفه‌ای

احسان حاجی‌صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران پس از دو سال حضور در تیم آ.ا.ک، پیش از پایان این فصل از مسابقات سوپر لیگ یونان قراردادش را برای ۱+۱ سال دیگر با این تیم تمدید کرد. حاجی‌صفی که بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ عملکرد بسیار درخشانی در تیم آ.ا.ک داشت، سرمربی و مدیران این باشگاه را مجاب به تمدید قراردادش کرد و هفته گذشته این اتفاق نهایی شد.
او با رد پیشنهاد بسیار بزرگی از قطر و عربستان سعودی و تیم‌هایی که می‌توانستند پول بسیار بیشتری ارائه دهند، آ.ا.ک را انتخاب کرد و به اعتماد مربی تیم جواب داد. حاجی‌صفی یک دارایی شگفت‌انگیز برای رختکن تیم است. او بازیکنی است که همه دوستش دارند و از دیدن ادامه کار او در آ.ا.ک خوشحال شدند.
ماتیاس آلمیدا، سرمربی آرژانتینی آ.ا.ک هم به تمجید از مدافع ایرانی تیمش پرداخت و در پاسخ به سؤالی در خصوص تمدید قرارداد حاجی‌صفی گفت: «اول از همه برای این بازیکن، تیم و خودم خوشحالم، چون می‌دانم که می‌توانم برای فصل آینده روی او حساب کنم. حاجی‌صفی لیاقتش را دارد و هر روز آن را با کارهایش نشان داده است. زمانی که او ذخیره میلاد محمدی بود و باید روی نیمکت می‌نشست، همیشه منافع تیم را در نظر داشت و منتظر لحظه مناسب بود. در واقع، برای من عملکرد او به طور پیوسته در حال پیشرفت بود. از نظر من مهم‌ترین موضوع این است که او یک بازیکن حرفه‌ای و یک فرد شگفت‌انگیز است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی