صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

زیر سقف دودی

امیررضا همایون
روزنامه‌نگار ورزشی

هفته بیست و نهم لیگ برتر هم به پایان رسید و حالا تنها یک هفته تا مشخص شدن قهرمان لیگ بیست و دوم فاصله داریم. یکی از مهمترین مسابقات هفته بیست و نهم بین پرسپولیس و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. مسابقه‌ای که با نتیجه عجیب 4 بر صفر به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید. این نتیجه از آنجا عجیب است که گل‌گهر سعید الهویی یکی از دستیاران امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال کشورمان را به عنوان نفر اول کادر فنی در اختیار دارد. بدون شک سرمربیان تیم‌های ملی همیشه بهترین دستیارها را برای انجام وظایف خودشان در تمرینات انتخاب می‌کنند. نکته‌ای که از سوی امیر قلعه‌نویی در زمان انتخاب دستیارانش به طور کلی فراموش شده و به نظر می‌رسد پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر در بحث انتخاب دستیار رفاقت را جایگزین منطق کرده. اتفاقی که باید امیدوار بود دود آن در چشم تیم ملی نرود. گل‌‌گهر شانس بسیار بزرگی آورده، چراکه اگر امیر قلعه‌نویی از ابتدای فصل بیست و دوم به تیم ملی نقل مکان می‌کرد و مدیران گل‌گهر هم سعید الهویی را تنها به واسطه اینکه او یکی از مربیان تیم ملی محسوب می‌شود، به عنوان سرمربی تیم‌شان انتخاب می‌کردند، الان به جای اینکه در کمرکش جدول حاضر باشد، در حال دست و پا زدن برای بقا در لیگ برتر بود. شرایط حال حاضر گل‌گهر اصلاً مطلوب نیست و اینکه شنیده شده امیر قلعه‌نویی با وجود اینکه با عقد قراردادی تا پایان جام ملت‌های آسیا 2023 قطر به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده، همچنان الهویی را در کارهای فنی کمک می‌کند. روایتی که اگر حقیقت داشته باشد، باید به حال این فوتبال گریست که سرمربی تیم ملی همچنان به تیم باشگاهی‌اش تعلق خاطر دارد. آنچه مصداق عینی تعرض منافع است.
عاقبت کار دو نفره و رفیق‌بازی همین می‌شود. شکست‌های متوالی که شما را از قله به پایین پرتاب می‌کند. بیچاره تیم ملی که باید با این حواشی به مهمترین تورنمنت فوتبالی قاره‌کهن اعزام شود. تیمی که با این شرایط و این کادر فنی نمی‌توان آینده روشنی برایش متصور بود. تیمی که مربی و دستیار اول سرمربی‌اش در لیگ داخلی یک بازنده محض است و برابر همتایان داخلی در لیگ هیچ دستاوردی ندارد، چگونه می‌خواهد برابر رقبای آماده قاره و مربیان صاحب سبک و با دانش خارجی موفق باشد؟
تیم ملی زیر یک سقف دودی قرار گرفته. سقفی که مشخص نیست چه زمانی شفاف می‌شود و ابرهای تیره و تار از آسمانش رخت برمی‌بندند. اگرچه به نظر تیرگی این آسمان با این کادر فنی همیشگی خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی