صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

عکس پرسپولیس روی جام افتاد

قلعه‌نویی – الهویی – فروزان؛ مثلث برمودای لیگ!

آیسان سعیدی
روزنامه‌نگار ورزشی

برای تیمی که بالاتر از همه رقبا در صدر نشسته اما صدای نفس‌های دو رقیب جدی را پشت گوش خود احساس می‌کند و برای تیمی که در یکقدمی جام نشسته و هواداران پرشمارش به استادیوم هجوم آورده‌اند و حتی سکوهای طبقه دوم را با همه مخاطراتش تسخیر کرده‌اند، حساس‌تر از همیشه بود. حساسیتی که می‌توانست نخستین و مهمترین مانع در برابر سرخ‌ها باشد.
جنگ با حریفی که شناسنامه سرمربی پشت تلفنش اولترا آبی است و حالا لقب پرطمطراق سرمربی تیم ملی را یدک می‌کشد، ورای نبرد قهرمانی یک جنگ حیثیتی بود. فارغ از جریان بازی و سرنوشت قهرمانی، برای پرسپولیسی‌ها شکست دادن سرمربی نامرئی حریف که حالا روی نیمکت تیم ملی نشسته، یک انگیزه شخصی بود که بیشتر به حساسیت‌ها دامن می‌زد.
حساسیت‌های ریز و درشت و پیرنگ‌های این بازی اما خیلی زود رنگ باخت. چه آنکه پرسپولیس بازی را با توپ پر شروع کرد تا همانند بازی هفته گذشته برابر پیکان اسیر استرس کشنده نشود. استرسی که می‌توانست قاتل سرخ‌ها لقب بگیرد. برای پرسپولیس شاید گل‌گهر بهترین حریف بود؛ تیمی که سرمربی‌اش مجری بی‌چون و چرای اوامر سرمربی تیم ملی است و البته به اندازه‌ای در چند بازی اخیر در اجرای فرامین سرمربی سابق شاهکار زده که اگر چند هفته زودتر ارتقای پست می‌گرفت و سرمربی می‌شد، قطعاً گل‌گهر فانوس بدست بود و برای فرار از سقوط باید می‌جنگید! این نشان می‌دهد که آقای دستیار حتی در اجرای دستورات و فرامین دیکته شده هم ضعیف است و توانایی ندارد و حتی نمی‌تواند مجری خوبی باشد!
گل‌گهر ورشکسته خیلی زود برابر پرسپولیس وا داد و بازی سراسر تهاجمی سرخ‌ها آنها را منکوب کرد. اتفاقی که مجری‌گری ضعیف الهویی و شاهکار وارونه محسن فروزان در آن نقش اصلی را ایفا کرد. گل‌گهر برابر پرسپولیس شایسته باخت و تحقیر بود؛ اتفاقی که زوج مشترک الهویی – فروزان آن را به شکل احسن انجام دادند!

سپاهان حسرتبارترین برد لیگ را تجربه کرد. تیمی که برابر پیکان آتشبازی راه انداخت و با بولدوزر از روی حریف رد شد تا کماکان بیخ گوش پرسپولیس نفس بکشد. آنها در برابر پیکان با اشتباه داوری ابتدا قفل بازی را با یک پنالتی بادآورده شکستند و در ادامه با اخراج عجیب تمیروف و 10 نفره شدن حریف جشنواره گل راه انداختند. فارغ از اشتباهات داوری که بی‌تردید مهمترین نقش را در شکست پیکان داشت، تاخت و تاز آنها روی تابوت حریف ورشکسته دوباره داغ دل هوادارانشان را زنده کرد که چگونه دو هفته پیش برابر ملوان در خانه در عین برتری اسیر شدند و لغزیدند تا پرسپولیس از این غافلگیری بزرگ زرد نهایت استفاده را برده و در حساسترین مقطع از فصل صدر جدول را از آنها پس بگیرد. حالا عکس پرسپولیس روی جام افتاده و سپاهان به عنوان پرستاره‌ترین تیم لیگ و تیمی که گرانترین سرمربی لیگ را در اختیار دارد، باز هم همانند چند فصل گذشته حسرت به دل قهرمانی و جام خواهد ماند. تنها کورسوی امید آنها ویکتور هرناندز و تیم نساجی، هواداران شمالی و البته زمین ناهموار قائمشهر است. موانعی که بعید به نظر می‌رسد جلودار ارتش سرخ باشند مگر آنکه معجزه‌ای رخ دهد. معجزه‌ای که احتمالش نزدیک به صفر خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی