صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نگاهی به رقابت‌های مسترز رم

قهرمانی در جیب ایگا؟

امیررضا همایون
خبرنگار

مسابقات تنیس مسترز رم به‌عنوان آخرین مسترز هزار امتیازی فصل خاک اهمیت زیادی برای تنیس‌بازان جهان دارد. این تورنمنت از روز سه‌شنبه هفته گذشته در دو بخش زنان و مردان در شهر رم پایتخت ایتالیا آغاز شده است. نکته جالب درباره این رقابت‌ها این است که باوجود اینکه مسابقات رم هنوز به مراحل حساس خودش نرسیده است اما نفرات مهمی توسط تنیس بازان کم‌تجربه‌تر از این مسترز حذف شده‌اند.
 کار «ایگا» برای قهرمانی آسان شد
بدون هیچ شک و تردیدی آریانا سابالنکا در این فصل گربه‌سیاه ایگا اشویانتک لهستانی است، تنیس‌بازی که قهرمانی تورنمنت‌های زیادی از جمله رقابت‌های آزاد استرالیا و مسترز مادرید را از ایگا گرفت و حضور در مسابقات رم هم قهرمانی اشویانتک در پایتخت ایتالیا پیش از آغاز دومین گرنداسلم را تهدید می‌کرد. سابالنکا که بخت دوم مسابقات شناخته می‌شد پنجشنبه شب هفته گذشته برای صعود به دور سوم رقابت‌ها به مصاف سوفیا کنین تنیس‌باز اهل امریکا (که در سال‌های گذشته رتبه چهارم رده‌بندی برترین تنیس‌بازان زن جهان را در اختیار داشت) رفت. سابالنکا در این مسابقه با شکست 2 بر صفر از رقابت‌های زنان حذف شد تا تورنمنت رم با شوک بزرگی روبه‌رو شود. نکته جالب اینکه پیروزی سوفیا کنین مقابل سابالنکا اولین پیروزی زن شماره چهار سابق جهان از سال 2020 به این سو مقابل حریفی از 10 زن برتر تنیس جهان است. با حذف سابالنکا کار ایگا اشویانتک برای ترک رم به مقصد پاریس آن هم با جام قهرمانی آسان‌تر از گذشته دنبال شد. البته با توجه به شگفتی‌ای که سوفیا کنین مقابل سابالنکا در دور دوم رقم زد باید انتظار رخ دادن هر اتفاقی از او در ادامه تورنمنت را داشته باشیم.
 رکورد فوق‌العاده ماری شکست
در مهم‌ترین بازی دو روز نخست رقابت‌های مردان، اندی ماری اسکاتلندی مرد شماره یک سابق جهان به مصاف فابیو فونینی از کشور میزبان رفت، رقابتی که به مانند بسیاری از جدال‌های این فصل اندی ماری به ست نهایی کشیده شد.
 این مسابقه اما با دیگر رقابت‌هایی که ماری برای پیروزی در آنها تا لحظه آخر تلاش می‌کرد تفاوت داشت. زیرا این بار فونینی که حمایت تماشاگران را در بازی مقابل ماری به همراه داشت موفق شد مقابل دارنده دو طلای المپیک به پیروزی برسد. بدین ترتیب و با پیروزی فونینی رکورد فوق‌العاده‌ای که اندی ماری در این فصل از خودش بابت پیروزی در ست نهایی و صعود به دور بعد به جا گذاشته بود، شکست. ماری در جدال مقابل فابیو پس از 9 بازی متوالی و پیروزی در ست‌های نهایی از ابتدای سال 2023، شکست خورد تا رکوردش از این حیث دورقمی نشود. البته ماری پس از شکست مقابل فونینی از عملکرد محمدالحیانی داور مسابقه در این بازی عصبانی بود زیرا اعتقاد داشت داور در یکی از صحنه‌های حساس بازی تصمیم اشتباه گرفته و باعث بهم ریختن جو استادیوم محل برگزاری مسابقه شده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی