صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

استقلال با جام خداحافظی کرد

برد تلخ

استقلال برای ماندن در کورس قهرمانی به ناکامی پرسپولیس و سپاهان مقابل رقبا نیاز داشت اما گل‌های پرسپولیس در نیمه اول بازی با گل‌گهر سیرجان همه آرزوهای استقلال را بر باد داد. در آن سوی میدان سرخ‌ها خیلی زود به گل رسیدند و فاجعه‌ای که محسن فروزان برای گل‌گهر سیرجان رقم زد، موجب شد در این سو استقلالی‌ها با ناامیدی توپ را در میدان بازی با مس رفسنجان به چرخش درآورند و عملاً هیچ شانسی برای خود متصور نباشند.
استقلال متأثر از برد پرسپولیس و البته انگیزه رفسنجانی‌ها در نیمه اول به گلی دست نیافت و نتیجه تلاش ساپینتو و شاگردانش تنها دو موقعیتی بود که دقایق 35 و 2+45 توسط ارسلان مطهری خلق شد که با واکنش‌های مناسب حامد لک این موقعیت‌ها از کف رفت. رفسنجانی‌ها که در طول لیگ بیست و دوم تیم شایسته‌ای نشان داده‌ بودند در این میدان نیز انسجام تاکتیکی خود را به رخ آبی‌ها کشاندند و نشان دادند که بی‌جهت مورد تعریف و تمجید قرار نمی‌گیرند.
پایایی آنها با آبی‌ها و ایجاد فرصت‌های گلزنی در نیمه اول بخصوص دقیقه 27 که شوت آذرباد از بالای دروازه به اوت رفت، این واقعیت را به اثبات رساند که شاگردان محمد ربیعی با دست و بال بسته وارد این میدان نشده‌اند. با این حال اما نیمه اول بدون اینکه توپی از خط دروازه عبور کند به پایان رسید و استقلالی‌ها در حالی که از نتیجه بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان اطلاع کافی داشتند، به رختکن رفتند تا آماده نیمه دوم شوند.
نیمه دوم اما روایت دیگری داشت و قفل دروازه‌های استقلال و مس باز شد. دو تیم که در نیمه دوم تحرک بالایی داشتند، تلاش می‌کردند با استفاده از حداقل روزنه‌ها به دروازه‌ یکدیگر نزدیک شوند. ابتدا شاگردان محمد ربیعی در دقیقه 74 توسط حسینی به گل رسیدند. گلی که روی ناهماهنگی و تعلل غلامی و سیدحسین حسینی به ثمر رسید. این گل اما استقلال را به خود آورد و شاگردان ساپینتو با انگیزه بیشتری به سمت دروازه حریف یورش بردند تا دست کم بازنده این میدان نباشند.
استقلال اما خیلی زود به آنچه می‌خواست رسید و دقیقه 77 ارسال دقیق مهدی‌پور با ضربه سر محمدحسین مرادمند به گل تبدیل شد. بعد از گل تساوی استقلال باز هم بازی هجومی را رها نکرد تا اینکه نفوذ مهدی قایدی و پاس دقیق او به محمد محبی گل دیگری برای استقلال در دقیقه 81 به همراه آورد تا استقلال بازی باخته را با پیروزی تاخت بزند و از مهلکه بازی با مس رفسنجان سالم بگذرد و 3 امتیاز شیرین کسب کند.
3 امتیازی که البته برای رسیدن به جام اثری نخواهد داشت و فقط به لحاظ شخصیتی آمار استقلال را در لیگ بیست و دوم بهبود خواهد بخشید و این تیم را با روحیه مطلوب‌تر راهی بازی‌های باقی مانده خواهد کرد.
استقلال با جام بیست و دوم وداع کرده است اما برد در هفته پایانی مقابل تراکتور نیز می‌تواند آبی‌ها را با روحیه مطلوب‌تر راهی جام حذفی کند تا لااقل دست استقلال که تیم شایسته‌ای بود، در فصل جاری از جام کوتاه نماند و آبی‌ها بتوانند با قهرمانی در یکی از جام‌ها به کار خود خاتمه دهند.
ناگفته نماند استقلال در شرایطی مقابل مس قرار گرفت که بازیکنانی همچون داسیلوا، رضاوند و چشمی در این بازی حضور نداشتند و محمد محبی نیز از دقیقه 77 در ترکیب اصلی قرار گرفت.
بدون شک اگر استقلال در جام حذفی با روحیه مناسب گام به میدان بازی با نساجی بگذارد و به فینال برسد، شانس کمی برای رسیدن به قهرمانی در این جام ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی