صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

مصاحبه

سرمربی فلسطین:
می‌خواهیم برای اولین بار صعود کنیم
فلسطین سومین حضورش در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند.  آنها در سال‌های 2015 و 2019 نتوانستند از مرحله گروهی صعود کنند، ولی این بار امیدوارند که این طلسم را بشکنند.  این تیم پیشرفت خوبی داشته و پیش از جام ملت‌های قبلی توانست تیم ملی را در یک بازی دوستانه با تساوی یک بر یک متوقف کند.
مکرم دابوب، سرمربی تونسی فلسطین در حاشیه مراسم قرعه‌کشی گفت: «گروه‌ها متعادلند و شش تیم سرگروه همگی در جام جهانی حاضر بودند. گروه آسان یا سختی وجود ندارد. ما عملکرد خودمان را نسبت به حضور در دو دوره قبلی بررسی می‌کنیم. باید بتوانیم نسبت به دو دوره قبلی نتایج بهتری بگیریم و نمایش خوب و آبرومندی داشته باشیم.» دابوب اضافه کرد: «هدف اول ما این است که به دور دوم برسیم. برای مردم فلسطین آرزوی موفقیت و شادی دارم و با بهترین آمادگی در مسابقات حاضر می‌شویم.»


سرمربی هنگ‌کنگ:
نتیجه رؤیایی رسیدن به رتبه سوم است
هنگ‌کنــــــــــــــگ روی کاغـــــــــذ ضعیف‌ترین تیم گروه C و دومین حریف تیم ملی در جام ملت‌های آسیا است. یورن اندرسن، سرمربی نروژی هنگ‌کنگ معتقد است که «قرعه تیمش بهترین نیست، ولی بدترین هم نیست.»
او در حاشیه مراسم قرعه‌کشی در دوحه گفت: «تمام حریفان برای ما خیلی سخت خواهند بود، پس فکر می‌کنم قرعه خوبی است. ما تجربه بازی زیادی مقابل این تیم‌ها نداریم. فکر می‌کنم آنها تیم‌های کمی فیزیکی هستند، ولی من ناراضی نیستم. شما برای این به چنین تورنمنت‌هایی می‌روید که خودتان را مقابل چنین تیم‌هایی محک بزنید.»
هنگ‌کنگ برای آماده‌سازی جام ملت‌ها ماه آینده بازی‌های دوستانه‌ای با ویتنام و تایلند خواهد داشت و اندرسن امیدوار است که نمایش تیمش نسبت به تساوی مقابل سنگاپور و شکست مقابل مالزی در ماه مارس بهتر باشد.
مربی نروژی گفت: «باید حمله‌مان را تقویت کنیم و وقتی سوار بازی هستیم، گل‌های بیشتری بزنیم. ما حدود یک سال برای ساختن بهترین تیم ممکن فرصت داریم، ولی باید واقع‌بین باشیم. ما با بهترین تیم‌های آسیا رقابت می‌کنیم.»
هنگ‌کنگ پیش از این سه بار در جام ملت‌ها بازی کرده. آنها در دوره اول در سال 1956 میزبان بودند و در سال‌های 1964 و 1968 هم حضور داشتند.
اندرسن گفت: «حضور دوباره در تورنمنت‌های بزرگ تجربه خوبی برای هنگ‌کنگ است. ما در ورزشگاه‌های فوق‌العاده جام جهانی، مقابل تیم‌های قدرتمند بازی خواهیم کرد و این انگیزه زیادی به ما می‌دهد. تلاش می‌کنیم شگفتی‌ساز شویم و یکی، دو نتیجه خوب بگیریم. نتیجه رؤیایی رسیدن به رتبه سوم و صعود احتمالی است، ولی این فقط یک رویاست. ما فعلاً به صعود فکر نمی‌کنیم. ما به فکر آماده‌سازی مناسب و شاید گرفتن نتایج خوب هستیم. این گام اول ماست.»

جستجو
آرشیو تاریخی