صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

تحلیل مدیرفنی امارات از گروه C

قدرت بدنی ایران از ما بیشتر است

تاکو ولده، مدیر فنی هلندی تیم ملی امارات در مراسم قرعه‌کشی حاضر بود و درباره رقبای این تیم در گروه C صحبت کرد.
اولین بازی امارات با هنگ‌کنگ، تیم رده 147 فیفا است که دومین رنکینگ ضعیف مسابقات را دارد. آنها بعد از آن با فلسطین و در نهایت با تیم ملی ایران بازی می‌کنند.
تاکو ولده گفت: «گروه آسانی نداریم، ولی دو تیم اول صعود می‌کنند و تیم سوم هم شانس صعود دارد. پس بازی اول مقابل هنگ‌کنگ حیاتی خواهد بود. هنگ‌کنگ پیشرفت خوبی داشته و سرمایه‌گذاری زیادی روی تیم‌های ملی‌اش داشته است. آنها یک مربی نروژی به‌نام یورن اندرسن دارند که سبک خودش را به تیم آورده است.»
مدیر فنی تیم ملی امارات اضافه کرد: «فلسطین یک تیم در حال رشد است. آنها در رده 93 رنکینگ فیفا هستند و به تازگی بحرین را در یک بازی دوستانه شکست دادند. پس آنها یکی از بهترین تیم‌های ظرف سوم بودند که ممکن است کسی انتظارش را نداشته باشد. آنها انگیزه بالایی خواهند داشت و باید مطمئن باشیم که می‌توانیم بهتر از آنها بازی کنیم.»
تاکو ولده گفت: «شروع ما در این تورنمنت خیلی مهم است. اگر در بازی اول به سه امتیاز برسیم، روحیه بازیکنان بالا خواهد رفت و شانس زیادی برای صعود خواهیم داشت. بعد از آن فقط به یک نتیجه خوب دیگر نیاز داریم تا به جمع 16 تیم پایانی برسیم.»
او درباره تقابل با ایران هم گفت: «ما در مقدماتی جام جهانی 2022 دو بار با ایران بازی کردیم و آنها را خوب می‌شناسیم. ما هر دو بار باختیم، ولی بازی‌های نزدیکی بود. بزرگترین تفاوت قدرت بدنی آنها بود و باید به نوعی این فاصله را کم کنیم. آنها بازیکنان سطح بالایی مثل طارمی، آزمون و جهانبخش دارند. همان‌طور که گفتم گروه ما آن‌طور که مردم فکر می‌کنند، آسان نیست، چون فلسطین و هنگ‌کنگ پیشرفت خوبی داشته‌اند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی