صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

امضای دختر کاپیتان پای برگه تمدید
حاجی‌صفی تا 36 سالگی در یونان
بدون تردید یکی از برترین لژیونرهای این فصل فوتبال ایران در اروپا، احسان حاجی‌صفی، کاپیتان تیم ملی است که با آ.ا.ک آتن در آستانه قهرمانی در سوپرلیگ و جام حذفی یونان است. حاجی‌صفی که تیمش برای قهرمانی در لیگ یونان به یک امتیاز از بازی آخر احتیاج دارد، برترین مدافع این فصل فوتبال یونان بوده و در مجموع آماری هم جزو یازده بازیکن برتر این فصل است. بازیکنی که خبر تمدید دوساله قراردادش با صدرنشین فوتبال یونان به صورت رسمی اعلام شد تا به این ترتیب ستاره این فصل زردها، دو فصل دیگر را در پایتخت یونان بماند. او حالا تا 36 سالگی در یونان می‌ماند و برای آ.ا.ک بازی می‌کند.
نکته جالب اینکه حاجی‌صفی برای تمدید قرارداد با دخترش راهی باشگاه شد. او در این مورد می‌گوید: «راستش می‌خواستم یک کار جدید کرده باشم. خیلی‌ها با ایجنت‌شان برای قرارداد به باشگاه می‌روند و من ترجیح دادم امضای دخترم پای این قرارداد دوساله باشد (با خنده). فکر کنم این قرارداد برایم خیلی شانس بیاورد و من بتوانم بازیکن مؤثری در ترکیب آ.ا.ک آتن باشم.»
حاجی‌صفی در سه جام جهانی و سه جام ملت‌های آسیا بازی کرده و از این حیث می‌تواند رکورددار باشد. او در این مورد هم صحبت می‌کند: «بله این چهارمین جام ملت‌های من است که امیدوارم بالاخره با قهرمانی همراه شود. این را صادقانه می‌گویم. من اصلاً دنبال بازی ملی یا رکوردشکنی نیستم. تا جایی که بتوانم برای تیم ملی مفید باشم و مربی بخواهد، خواهم بود.»


امیدواری لورکوزن به بازی برگشت با رم
سردار، 15 دقیقه بدون موقعیت
مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا از این حیث برای ما ایرانی‌ها جذاب بود که سردار آزمون در عضویت لورکوزن قرار داشت و این تیم برای برگزاری بازی به رم سفر کرد. دو تیم رم و بایرلورکوزن در چهارچوب دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ اروپا در ورزشگاه المپیکو به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود رم به پایان رسید.
رم در نیمه دوم موفق شد به گل اول دست پیدا کند. ادواردو بووه توپ برگشتی از شوت تامی آبراهام را تبدیل به گل کرد تا نتیجه یک بر صفر شود. در حالی که بازی به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شد، لورکوزن تا آستانه به ثمر رساندن گل تساوی پیش رفت. اشتباه روی پاتریسیو، فریمپونگ را مقابل دروازه تقریباً خالی رم قرار داد اما این بازیکن نتوانست از فرصت استفاده کند.
در ادامه لورکوزن هر چه زد به در بسته خورد و نتوانست گل تساوی را وارد دروازه کند تا تیم ژوزه مورینیو با یک پیروزی خفیف به استقبال بازی برگشت برود. سردار آزمون در دقیقه 72 به جای آدام لوژک به زمین آمد اما نتوانست قفل دروازه رم را باز کند. حالا لورکوزن امیدوار است که در بازی برگشت که در بای آرنا برگزار می‌شود شرایط را تغییر داده و به فینال صعود کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی