صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

اسبقی: دوست دارم دوباره سرمربی شوم

قدوس را راضی کنند به تیم ملی برگردد


امیر اسدی
روزنامه‌نگار

بعد از مربیگری در دالکورد و گوته‌بورگ سوئد و قهرمانی با دومی در جام حذفی، پویا اسبقی یکی دو فصل قبل به چمپیونشیپ کوچ کرد و هدایت بارنزلی را بر عهده گرفت. بعد از پایان همکاری با این تیم قدیمی، اسبقی به صربستان رفت تا به عنوان دستیار اول روی نیمکت ستاره سرخ بنشیند و حضور در لیگ اروپا را همراه این تیم تجربه کند. حالا این مربی جوان و 38 ساله عنوان قهرمانی را با ستاره سرخ به دست آورده و فصل بعد باید در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کند. با این حال اسبقی علاقه دارد تا دوباره سرمربی شود و به همین دلیل احتمالاً از قهرمان صربستان جدا خواهد شد. با او بعد از قهرمانی ستاره سرخ صحبت کردیم.

وضعیت شما در ستاره سرخ و لیگ صربستان چگونه است؟ کمی توضیح می‌دهید که حضور در صربستان چه دستاوردهایی برایتان داشت؟
برخلاف اینکه می‌گویند لیگ صربستان یک لیگ درجه دو اروپایی است اما واقعاً کسب عنوان قهرمانی در اینجا، حتی اگر نام تیمت ستاره سرخ باشد مشکل است. ما اما دو سه هفته قبل توانستیم قهرمان شویم. آن هم بدون حتی یک شکست. می‌خواهیم این روند را ادامه بدهیم و فصل را بدون شکست تمام کنیم. در جام حذفی هم به نیمه‌نهایی رسیده‌ایم و اگر شرایط مهیا باشد در این بخش هم هدف‌مان نشستن روی سکوی اول است.
تو سال‌ها سرمربی بودی اما این فصل به عنوان دستیار اول به ستاره سرخ رفتی. سرمربی بودن با دستیاری چقدر تفاوت دارد؟
من در تمرینات، تعویض‌ها و بقیه کارها حضور فعالی دارم اما سرمربیگری با دستیاری یک فرق عمده دارد. وقتی سرمربی هستی باید بخشی از ذهنت را مشغول جلسه با رئیس باشگاه، اسپانسر و همچنین بخش رسانه‌ای کنی اما برای دستیار چنین دغدغه‌هایی وجود ندارد. کار دستیار سبک‌تر از سرمربی است اما من می‌خواهم دوباره نفر اول بودن را امتحان کنم.
یعنی نمی‌خواهی در ستاره سرخ بمانی؟
قرارداد من یک سال بود و بعد از پایان لیگ و جام حذفی تمام می‌شود. با خودم گفتم یک فصل اینجا می‌آیم، چون تیم در لیگ اروپا حضور داشت. ستاره سرخ از جمله تیم‌های پرافتخار اروپا محسوب می‌شود که فصل بعد هم باید در لیگ قهرمانان شرکت کند. با این حال دوست دارم دوباره سرمربی شوم.
پیشنهادی به دستت رسیده است؟
پیشنهادهایی دارم اما می‌خواهم بهترین گزینه را انتخاب کنم. چند باشگاه سوئدی و دانمارکی با من صحبت کرده‌اند اما اول اینکه باید قراردادم تمام شود و بعد شرایط را بسنجم. ضمن اینکه از آسیا هم پیشنهاد سرمربیگری دارم اما هیچکدام از آنها متعلق به لیگ ایران نیست.
تو وقتی سوئد بودی با سامان قدوس ارتباط داشتی. نظرت درباره شرایط او در برنتفورد و همچنین آینده‌اش چیست؟
ما با یکدیگر دوست صمیمی نیستیم اما در سوئد بارها مقابل هم قرار گرفتیم. بخصوص در بازی‌هایی که میان دالکورد یا گوته‌بورگ با اوسترسوند برگزار می‌شد. او در برنتفورد حضور دارد، تیمی که شرایط مناسبی در لیگ برتر دارد. درست است به او زیاد بازی نمی‌رسد اما دستمزد سامان بالا است و شاید همین باعث شده تا این فصل هم همانجا بماند.
بحث خداحافظی قدوس از تیم ملی نیز مطرح شده است. آیا بهتر نیست صحبت‌هایی با او انجام شود تا به تیم ملی برگردد؟
من چون شرایط تیم ملی را از نزدیک دنبال نمی‌کنم، نمی‌توانم نظری در این رابطه بدهم. قدوس در جام جهانی و نیمه دوم بازی ایران-امریکا که به زمین آمد نشان داد می‌تواند بازیکن مهمی برای تیم ملی باشد. بهتر است او را راضی کنند تا برگردد. برای من به عنوان مربی، قدوس بازیکن خوبی است که دوست دارم او را همیشه در تیمم داشته باشم.

ZOOM
قدوس در جام جهانی و نیمه دوم بازی ایران - امریکا که به زمین آمد نشان داد می‌تواند بازیکن مهمی برای تیم ملی باشد. بهتر است او را راضی کنند تا برگردد. برای من به عنوان مربی، قدوس بازیکن خوبی است که دوست دارم او را همیشه در تیمم داشته باشم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی