صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

هنگ کنگ اژدهای خاموش

سمیرا شیرمردی
خبرنگار

تیم فوتبال هنگ‌کنگ که لقب اژدها را یدک می‌کشد، یکی از حریفان نسبتاً آسان ایران در جام ملت‌های آسیا است. حریفی که به نظر آسان می‌آید اما انگیزه زیادی برای شگفتی‌سازی دارد.
تیم هنگ‌کنگ که سومین حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند، حریف ناآشنایی برای تیم ملی ایران نیست چرا که ملی‌پوشان کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۲ بار مقابل این تیم به میدان رفتند که در هر ۲ بازی (۲ بر صفر و ۳ بر یک) به پیروزی رسید.
 هنگ‌کنگ که در حال حاضر رتبه ۱۴۷ جهان و بیست و هفتم آسیا را در اختیار دارد، با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه D مرحله سوم مقدماتی بالاتر از افغانستان و کامبوج توانست خودش را به قطر برساند. هدایت تیم هنگ‌کنگ را یورن اندرسن سرمربی ۶۰ ساله نروژی به عهده دارد که قبلاً در تیم‌های زیر ۲۱ سال لوکرن سوئیس، روت‌وایس اوبرهاوزن، دستیاری مونشن‌گلادباخ، اسکودا ژانتی یونان، کیکرز اوفن‌باخ آلمان، ماینتس آلمان، اتلتیک لاریسا یونان، کارلسروهه آلمان، آستریا سالزبورگ اتریش، تیم ملی کره شمالی و اینچئون یونایتد کره‌جنوبی حضور داشت و از ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱ سرمربی هنگ‌کنگ شد.
اندرسون تاکنون در ۹ بازی هدایت هنگ‌کنگ را به عهده داشت که ۴ برد، ۲ تساوی و ۳ باخت را ثبت کرده. اندرسون که می‌داند تیمش کار سختی در جام ملت‌های آسیا دارد، در مورد گروه تیمش می‌گوید: «راستش را بخواهید رویارویی با تیم‌های غرب آسیا قرعه سختی است چون ما به ندرت مقابل آنها بازی می‌کنیم. بازیکنان غرب آسیا آمادگی بدنی خوبی دارند و ما تجربه کمی در بازی با تیم‌های غرب داریم. به هر حال نتیجه قرعه‌کشی اینگونه شد. قرعه‌کشی صورت گرفته و گروه ما خوب است. هیچ نارضایتی در این زمینه وجود ندارد. همه حریفان‌مان تیم‌های بسیار قدرتمندی هستند. باید سخت کار کنیم و راهی برای آماده شدن در این مسابقات پیدا کنیم. آرزوی ما سوم شدن در گروه و حتی صعود به مرحله بعد است. اما این یک رؤیا است و ما سعی خواهیم کرد نتایج شگفت‌انگیزی کسب کنیم.»
اندرسون اگرچه دنبال شگفتی است و روی بازیکنانی مثل یاپ هونگ فای (دروازه‌بان ایسترن)، سوی وانگ کیت (مدافع لی مان)، لئونگ نوک هانگ (مدافع ژی جیانگ پرو چین)، لی انگای هوی (مدافع نانتونگ ژیون چین)، یوئه زی نام (مدافع میژو هاکای چین)، هوانگ یانگ،‌تان چون لوک (هافبک‌ های‌کیتچی)، وونگ وای (هافبک لی‌مانگ)، جو ئینگ ژی (هافبک ساترن)، لائو چون (مهاجم کیتچی)، سون مینگ هیم (مهاجم ایسترن)، اندی راسل و هلیو (مدافعان کیتچی)، شینیچی چان (مدافع یونیون رئال اسپانیا) و مت اور (مهاجم گوانگسی پینگو چین) حساب ویژه‌ای باز کرده اما می‌داند جلوی ایران نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد چون هنگ‌کنگ در ۶ بازی گذشته مقابل ایران همیشه شکست خورده و با وجود اینکه ۱۴ گل دریافت کرده اما تنها یک گل زده که باید دید نتیجه این بازی در جام ملت‌های آسیا به چه صورت
خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی