صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پرسپولیس 4- گل‌گهر صفر

غرش قهرمانانه برای جام

در اوج حساسیت و در فاصله یک هفته مانده به پایان پرسپولیس با همان ترکیبی که تصور می‌شد مقابل گل‌گهر قرار گرفت. در بازگشت گولسیانی و سرلک به ترکیب سرخ‌ها، سکوهای ورزشگاه آزادی بیشتر از بازی قبل سرخ شد تا پرسپولیس برای پیروزی در این مسابقه مهم و سرنوشت‌ساز تمام مقدمات لازم را فراهم کرده باشد.
20 دقیقه اول روند پرسپولیس برای رسیدن به گل بسیار کند و عجیب بود و تیم یحیی بیش از حد خونسرد و محتاط به نظر می‌رسید. در این بازه زمانی یک بار با ارسال ترابی و ضربه سر گولسیانی فروزان گرم شد و یک بار هم شوت کاپیتان گل‌گهر توسط مدافع سرخ بلاک شد.
دقیقه 19 اما پرسپولیس بالاخره یک کار گروهی ترکیبی انجام داد و بعد از اینکه شوت ترابی بلاک شد سروش رفیعی هم نتوانست پاس علی نعمتی را تبدیل به گل کند و ضربه او با بیشترین اختلاف ممکن هدر رفت.
با شدت گرفتن حملات پرسپولیس و شتاب در کارهای ترکیبی پرسپولیس در دقیقه 23 به گل اول رسید. در این صحنه ترابی از مرکز زمین پاس عمقی پشت دفاع داد، امیری با کنترل توپ و پاس به عقب فضای شوتزنی را برای سعید صادقی فراهم کرد، شوت زمینی او فروزان را به دردسر انداخت و ترابی که با سرعت پیش آمده بود با یک بغل پا تیمش را پیش انداخت.
ده دقیقه بعد از این گل پرسپولیس که براحتی حملات حریف کم‌بنیه خود را خنثی می‌کرد با ضربه ایستگاهی ترابی به گل دوم رسید. در این صحنه هم اشتباه فروزان در جاگیری باعث شد توپ با برخورد مقابل دروازه به تور بچسبد.
5 دقیقه بعد از این گل و راحت‌تر شدن خیال هواداران و یحیی اشتباه بیرانوند و رفیعی باعث شد گل‌گهر کم‌خطر شانس مسلم گلزنی داشته باشد اما تبریزی این شوت را گل نکرد تا آه از نهاد الهویی بر آید و تیمش بهترین فرصت برای کم کردن اختلاف را از دست بدهد.
پرسپولیس با وجود همان برتری دوگله به همان روند کند و مطمئن خود ادامه داد و در آخرین دقیقه نیمه نخست با فرار آل‌کثیر و پاس به عقب او با شوت پای چپ صادقی به گل سوم رسید تا در همان نیمه نخست کار را تمام کرده باشد.
گل‌گهر که بازی را در همان 45 دقیقه باخته بود با چهار تغییر آمد که شرایط را عوض کند اما پرسپولیس با نبوغ ترابی در همان دقیقه 4 نیمه دوم به گل چهارم رسید تا تیم الهویی به نوعی ویران شود. ترابی این بار از خروج فرزوان استفاده کرد و توپ را از بالای سر او داخل دروازه انداخت تا زیباترین گل این بازی را به ثمر برساند.
بعد از این گل بازی برای دقایقی افت کرد تا اینکه نمایش بیرانوند برای لحظاتی تیمش را به خطر انداخت. دقیقه 64 اما همین بیرانوند با مهار شوت قاسمی‌نژاد آن حرکتش را جبران کرد و کلین‌شیتش را نگه داشت.
دقیقه 69 بعد از اینکه موقعیت ترابی گل نشد یحیی او و سروش را بیرون کشید تا با نیروهای تازه دنبال گل‌های بیشتر باشد.
گل‌گهر هم تعویض پنجمش را انجام داد تا حداقل یکی از بازیکنان جوانش هم در این بازی حضور پیدا کند.
دقیقه 75 پرسپولیس تا رسیدن به گل پنجم بدشانسی آورد چرا که با شوت سهمگین میلاد سرلک توپ به دست فروزان خورد و بعد از برخورد به تیر افقی به بیرون رفت.
دقیقه 83 گولسیانی هم می‌توانست با ضربه سر دروازه حریف را باز کند و دو دقیقه بعد یک موقعیت عالی دیگر از دست رفت.
دقیقه 90 فرار عبدی و پاس به جلوی او موقعیتی برای پریرا ساخت اما این توپ هم با دخالت مدافع گل‌گهر گل نشد.
دقیقه دوم وقت‌های تلف شده پرسپولیس شانس گل دیگری توسط عبدی از دست داد تا با همان چهار گل برنده این مسابقه باشد و البته با بردی بی‌حرف و حدیث و مقتدرانه با 63 امتیاز در صدر بماند و همچنان شانس اول قهرمانی باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی