صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

نماینده شورای المپیک آسیا:

تأخیر بازی‌های آسیایی بهترین تصمیم بود

رویداد FunRun امروز در تهران و در محل کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود؛ مراسمی نمادین برای اعلام در پیش بودن بازی‌های آسیایی. به بهانه برگزاری این مراسم، نشست خبری در کمیته ملی المپیک با حضور نمایندگان کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، نمایندگان شورای المپیک آسیا و دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران برگزار شد که البته در گفت‌و‌گو با مناف هاشمی، سؤال‌ها بیشتر به سمت کاروان ایران رفت.
در شروع این نشست خبری سیدمناف هاشمی به برنامه روز پنجشنبه که قرار است در محل کمیته و آکادمی ملی المپیک برگزار شود، اشاره کرد و گفت: «این برنامه شروعی برای آمادگی کامل کشورها جهت حضور در بازی‌های آسیایی است.» هاشمی با یادآوری تأخیر یک‌ساله بازی‌های آسیایی به خاطر کرونا گفت: «این موضوع البته برای همه کشورهای شرکت‌کننده هم نکات مثبت و هم مشکلات و سختی‌‌هایی داشت. علاوه بر تلاش‌های یک سال اخیر، در شش ماه گذشته با همه فدراسیون‌ها که شرایط حضور در بازی‌های آسیایی را دارند نشست داشتیم تا به امید خدا یک کاروان کیفی و مقتدر را با حضور ورزشکاران ۳۰ تا ۳۱ رشته به بازی‌ها اعزام کنیم.» به گفته هاشمی، در نشست روز شنبه تعداد رشته‌ها برای اعزام به هانگژو نهایی می‌شود و احتمالات مدال مخصوصاً در بخش بانوان، مورد بررسی قرار می‌گیرد. او در حالی وعده شنبه را می‌دهد که هفته پیش نیز همین مسأله را اعلام کرده بود اما در نشست ستاد عالی تصمیم نهایی گرفته نشد. در ادامه این نشست خبری «جیان ژو» نماینده شورای المپیک آسیا (OCA) و مدیر رسانه‌ای این نهاد گفت: «از اکتبر سال گذشته اجرای این برنامه توسعه‌ای و ترویجی برای بازی‌های آسیایی را آغاز کردیم، برنامه تهران هم هجدهمین برنامه‌ای است که در این راستا اجرا می‌شود.» نماینده شورای المپیک آسیا در مورد تأخیر یک‌ساله بازی‌های آسیایی گفت: «شورای المپیک آسیا تصمیم سختی را در ماه مه ‌۲۰۲۲ گرفت که توسط المسلم اعلام شد و همه اعضای هیأت اجرایی آن را تأیید کردند. ما این تصمیم را گرفتیم تا از کمیته برگزاری بازی‌ها و دولت چین حمایت کنیم. 45 کشور عضو نیز شرایط را درک کردند. با توجه به هزینه‌ها و محدودیت‌ها، برگزاری بازی‌ها در سال گذشته امکان نداشت. حالا هم بر این باور هستیم که بهترین تصمیم را گرفتیم و جامعه المپیک آسیا با این تصمیم به جلو هدایت شد و نجات یافت.»
 
 نماینده ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی: آماده‌ایم
«یائو فِی» معاون دفتر کل ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی در این نشست خبری گفت: «از طرف کمیته برگزاری بازی‌ها از دوستان برگزار کننده رویداد FunRun تشکر می‌کنم.» او با بیان اینکه همه اقدامات لازم برای بازی‌های آسیایی انجام شده است، ادامه داد: «ساخت‌وساز اماکن، بازرسی اماکن ورزشی، دهکده و ۵ زیردهکده انجام شده است و در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. جداول رویدادها و تمام موارد فنی به ۱۵۰۰ نفر ارسال شده و ۱۵ رویداد آزمایشی هم در این مسیر داشتیم. در مجموع تمام موارد مربوط به خدمات بازی‌ها آماده است و مسائل مربوط به ورزشکاران اعم از اقامت، ترانسفر و... هم انجام شده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی