صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

حمایت از سرمربی بعد از شایعه برکناری اعضای هیأت مدیره!

ساپینتو می‌ماند یا می‌رود؟

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال صحبت از تمدید قرارداد با ریکاردو ساپینتو می‌کنند. حجت کریمی، سرپرست موقت باشگاه استقلال در این باره گفته است: «ریکاردو ساپینتو تنها گزینه سرمربیگری استقلال در فصل آینده است و بزودی مذاکرات نهایی جهت تمدید قرارداد این مربی، انجام خواهد گرفت. ریکاردو ساپینتو نتایج موفقیت‌آمیز و مطلوبی در فصل جاری کسب کرده و از عملکرد او رضایت داریم. طبق نظر هیأت مدیره هم برای فصل آینده گزینه‌ای به جز ایشان نداریم و بزودی مراحل تمدید قرارداد با ایشان نهایی خواهد شد. این خواسته هواداران عزیز و محترم استقلال نیز هست که آقای ساپینتو فصل آینده هم هدایت تیم را برعهده داشته باشند. مذاکرات اولیه هفته گذشته با ایشان در هتل آزادی انجام شده و ان‌شاءالله بزودی این موضوع نهایی خواهد شد.» این طور که پیدا است سرپرست موقت باشگاه استقلال دلیل تمدید قرارداد با ساپینتو را حمایت هواداران از این مربی دانسته و بر این باور است که باید براساس خواست و میل هواداران حرکت کرد. پرویز مظلومی، دیگر عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال نیز درباره تمدید قرارداد ساپینتو این جملات را به زبان آورده است: «ساپینتو تنها گزینه هیأت مدیره است. به جز ساپینتو گزینه دیگری در هیأت مدیره مطرح نشد؛ گزینه دیگری نداشتیم. صورت‌جلسه وجود دارد؛ مصوب شد که ساپینتو بماند و قراردادش تمدید شود. ساپینتو حتماً می‌ماند؛ یک حس دوطرفه میان طرفین برقرار است. ساپینتو استقلال را دوست دارد و ما نیز می‌خواهیم که این مربی فصل آینده هم روی نیمکت استقلال بنشیند. ساپینتو در این فصل نتایج خوبی با استقلال گرفته است، از عملکرد وی رضایت داریم، استقلال خوب بازی می‌کند، متأسفانه اشتباهات داوری باعث شد تا امتیازات مهمی از دست بدهیم؛ وگرنه الان صدرنشین بودیم.»
این حمایت‌ها از سرمربی استقلال در حالی نگاه‌ها را به سمت و سوی خود جلب می‌کند که هنوز نتیجه استقلال در جام حذفی مشخص نیست و بسیاری از پیشکسوتان باشگاه استقلال نیز براین باورند که اگر ساپینتو در جام حذفی نتیجه نگیرد، باید کنار گذاشته شود و یک مربی بزرگ‌تر به استقلال بیاید. با این حال هواداران استقلال اعتقاد دیگری نسبت به ساپینتو دارند و تا امروز که نتایج او در جام حذفی مشخص نشده، خواستار تداوم حضورش در استقلال هستند.
اینکه نگاه هواداری بعد از مشخص شدن وضعیت استقلال در جام حذفی نیز نسبت به سرمربی استقلال همین باشد، مشخص نیست اما تردیدی نباید داشت که اگر ساپینتو در جام حذفی موفق به کسب قهرمانی نشود، نگاه هواداران نیز نسبت به سرمربی پرتغالی تغییر خواهد کرد. هر چند که سرمربی استقلال با فراز و نشیب‌هایی در طول فصل مواجه بوده اما ناکامی در جام حذفی جایگاه او را در این باشگاه سست خواهد کرد. از طرفی نظر خود ساپینتو هم درباره تداوم همکاری با استقلال بسیار مهم است. سرمربی استقلال در آخرین اظهارات خود اعلام کرده که باید درباره ماندن در استقلال خوب فکر کند. از طرفی هم باید امکاناتی که سرمربی استقلال خواسته فراهم شود. روز گذشته اظهاراتی غیرمستقیم از سرمربی استقلال نقل شد که او خواستار تمدید قرارداد برخی ستاره‌ها شده است در حالی که استقلال این روزها در حال از دست دادن برخی بازیکنان کلیدی است و زمزمه جدایی آنها به گوش می‌رسد.
به هر حال وقتی حمایت‌های اخیر اعضای هیأت مدیره را در کنار استوری اخیر قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی می‌گذاریم که قرار است همین اعضا تا چند روز دیگر تغییر کنند، قدری به ماهیت این حمایت‌ها تردید می‌کنیم. هر چند که از نگاه هواداران ماندن ساپینتو در استقلال بسیار مهم و ضروری است اما باید باور داشت که معادلات در استقلال بسیار چند وجهی و پیچیده است و احتمال دارد در روزهای آتی اتفاقات دیگری در استقلال رخ دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی