صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

آبی‌ها در اندیشه پایانی با آبرو

این بازی تشریفاتی نیست

اگر پرسپولیس در دو بازی آینده خود از شش امتیاز باقیمانده 2 امتیاز هم به دست آورد، استقلال دیگر قهرمان لیگ برتر نخواهد شد. احتمال وقوع این معادله بسیار زیاد و پرسپولیس که در صدر جدول قراردارد بدون شک طوری در دو بازی آتی خود ظاهر خواهد شد که دست‌کم شانس قهرمانی خود را تا روز پایانی حفظ کند.
در واقع اگر سرخ‌ها با همین دیدگاه وارد میدان بازی با گل‌گهر سیرجان شوند و به پیروزی برسند یک هفته مانده به پایان لیگ تمام آمال و آرزوهای استقلال برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر از میان خواهد رفت و سرخ‌ها مدعی اول قهرمانی باقی خواهند ماند و آبی‌‌ها باید به فکر برنامه‌ریزی برای جام حذفی باشند.
با وجود این اما تقابل با مس رفسنجان برای استقلال بسیار پراهمیت است. گرچه جایگاه سومی استقلال هم تهدید نمی‌شود و چنانچه آبی‌ها در دو بازی آتی مقابل مس و تراکتور شکست هم بخورند، سومی لیگ از دست نخواهد رفت اما برای استقلال مطلوب است که با همه قوا وارد میدان بازی با مس رفسنجان شود تا علاوه بر کسب امتیاز کامل این بازی، به لحاظ شخصیتی با آمادگی روحی و روانی گام به هفته آخر بگذارد، چرا که بازی با تراکتور نیز برای استقلال جنبه حیثیتی خواهد داشت و آبی‌ها با برتری در دو بازی آینده می‌توانند با یک آمار امتیازی مناسب از لیگ برتر خداحافظی کنند و گام به جام حذفی بگذارند.
شاید اگر پای یک مدعی در میان بود استقلال با اقبال بیشتری چشم به هفته‌های باقیمانده می‌دوخت اما سپاهان هم مدعی است و به‌دلیل بازی‌های نه چندان چالش‌زایی که پیش روی این تیم قرار دارد، رسیدن استقلال به قهرمانی لیگ برتر بسیار دشوار‌تر خواهد شد و باید چندین معادله به سود استقلال رقم بخورد و آبی‌ها هم دو بازی آینده خود را ببرند تا قهرمان شوند.
پرواضح است که سرمربی و بازیکنان استقلال هم با قهرمانی در لیگ برتر وداع کرده‌اند و به فکر قهرمانی در جام حذفی هستند اما برتری مقابل مس رفسنجان که یکی از تیم‌های با آبرو در لیگ جاری بوده و نمایش تحسین‌برانگیزی را از خود به جا گذاشته می‌تواند بسیار اثربخش باشد و استقلال را به سمت و سوی یک فضای شاد و امیدوارکننده پیش از پایان لیگ و شروع بازی‌های سخت حذفی ببرد.
با این حال ممکن است که ساپینتو به جهت بازی دادن به بازیکنانی که کمتر در ترکیب استقلال قرار گرفته‌اند در بازی با مس رفسنجان برخی بازیکنان کلیدی‌اش را نیمکت‌نشین کند تا فرصت بازی به بازی نکرده‌ها برسد اما این تصمیم ممکن است دقیقه 90 از ذهن سرمربی استقلال خارج شده و با همان بازیکنان همیشگی رخ در رخ تیم محمد ربیعی
قرار بگیرد.
البته برخی احتمالات در ترکیب استقلال جالب توجه است. برای مثال بازی کردن ابوالفضل جلالی در ترکیب اصلی که هفته‌های متمادی است از ترکیب استقلال بیرون می‌ماند. شاید ساپینتو در بازی با مس رفسنجان بار دیگر به این بازیکن میدان دهد. در دیگر پست‌ها هم برخی احتمالات وجود دارد که باید دید در نهایت سرمربی استقلال با چه حربه‌ای مقابل یکی از جویای‌نام‌ترین مربیان سال‌های اخیر فوتبال قرار می‌گیرد و آیا می‌تواند در رفسنجان به یک برد ارزشمند دست یابد یا خیر؟
رویارویی استقلال با بازیکنانی همچون گادوین منشا که روزگاری در ترکیب استقلال بازی می‌کردند می‌تواند جالب توجه باشد و دروازه‌بان آبی‌ها روز پرچالشی را پیش رو خواهد داشت اما در استقلال هم به اندازه یک قطار اسم بزرگ حضور دارد که می‌تواند کفه ترازو را به سمت این تیم سنگین کند.

جستجو
آرشیو تاریخی