صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

کاپرا اپرا هاوس و گوی‌های جام ملت‌های آسیا

رقبایت را بشناس، امیر!

سمیه مهدی‌پور
 روزنامه‌نگار
قرعه‌کشی مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 قطر امروز ساعت 14:30 در کشور قطر و شهر دوحه با حضور امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی کشورمان صورت خواهد گرفت تا یوزهای ایرانی حریفان خود را در مرحله گروهی بشناسند.
تیم ملی ایران در سید یک این رقابت‌ها با قطر، عربستان، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا قرار دارد و بدین ترتیب با هیچ یک از این تیم‌ها در دور گروهی قرار نخواهد گرفت. سایر تیم‌های حاضر در گلدان‌های قرعه‌کشی این رقابت‌ها به شرح زیر است:
 سید ۲: عراق - امارات‌ متحده عربی - عمان - ازبکستان - چین - اردن
سید ۳: بحرین-سوریه - فلسطین - ویتنام - قرقیزستان - لبنان
سید ۴: هند - تاجیکستان - تایلند - مالزی – هنگ‌کنگ – اندونزی
 
پیش‌بینی
قطعاً هیج چیز در این مراسم قابل پیش‌بینی قطعی نیست اما بد نیست احتمالات را با هم بررسی کنیم. با توجه به سیدها سه احتمال سخت، آسان و جذاب گروه‌بندی را می‌توان برای تیم ملی ایران پیش‌بینی کرد. در حالت اول، سخت‌ترین حالت برای تیم ملی همگروه شدن یوزهای ایران با عراق، امارات، ازبکستان از سید دو، بحرین از سید سه و هند یا تاجکستان از سید چهار خواهد بود. در حالت آسان بدون شک همگروه شدن ایران با اردن یا چین از سید دو، لبنان و قرقیزستان از سید سه و اندونزی، هنگ کنگ و مالزی از سید چهار خواهد بود. اما جذاب‌ترین حالت برای تیم ملی شاید حضور تیم ملی عمان در گروه ایران باشد که در آن باید به مصاف سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ برود.
با تمام احتمالاتی که وجود دارد اما جو ایجاد شده قبل از روی کار آمدن امیر قلعه‌نویی این حس را به هواداران تیم ملی القا کرد که فکر و ذکر تیم ملی فقط و فقط قهرمانی در این رقابت‌هاست، پس فرقی نمی‌کند اسم چه تیمی از گوی‌ها خارج شود، همه از امیر قلعه‌نویی و کادرش قهرمانی در این رقابت‌ها را می‌خواهند و دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن تیم ملی قابل قبول نخواهد بود.
 پخش زنده
به گزارش روابط عمومی شبکه سه سیما، مراسم قرعه‌کشی جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر امروز در سالن «کاترا اوپرا هاوس» شهر دوحه قطر برگزار می‌شود و تیم‌های راه‌یافته به مرحله نهایی این مسابقات، حریفان گروهی خود را خواهند شناخت.
شبکه سه سیما نیز در قالب برنامه فوتبال‌ برتر و با اجرای محمدحسین میثاقی و محمدرضا احمدی، ضمن پوشش زنده این مراسم، به تحلیل و بررسی حریفان تیم ملی کشورمان با حضور کارشناسان و پیشکسوتان تیم ملی نیز خواهند پرداخت.
جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر از ۲۰ دی ماه تا ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور تیم ملی کشورمان به سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در قطر برگزار
می‌شود.
 غایب بزرگ مراسم
سرور جباروف ستاره فوتبال ازبکستان، حسن الهیدوس کاپیتان تیم ملی قطر، تیم کیهیل، ستاره پیشین فوتبال استرالیا و پارک جی سونگ، ستاره پیشین منچستر یونایتد و تیم ملی کره جنوبی، فوتبالیست‌های سرشناس حاضر در مراسم قرعه‌کشی هستند که در کنار نمایندگان فدراسیون و سرمربیان و مربیان تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها در این مراسم شرکت خواهند کرد. غیبت علی دایی در این مراسم درحالی صورت گرفته که او در دوره قبلی یعنی مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های ۲۰۱۹ یکی از چهره‌های اصلی بود. دایی همچنین چندی پیش به‌عنوان یکی از برترین چهره‌های فوتبالی دنیا در مراسم برترین‌های فیفا روی صحنه رفت و جایزه جوانمردانه فیفا را اهدا کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی