صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نگاهی به پنجمین مرحله فرمول یک 2023

بهترین رقابت مکس بدترین رقابت لوئیس

امیررضا همایون
خبرنگار

پنجمین مرحله رقابت‌های فرمول یک 2023 یکشنبه شب هفته جاری به میزبانی پیست میامی امریکا برگزار شد و در پایان و طبق معمول بسیاری از مسابقات گذشته مکس فرشتاپن راننده هلندی تیم ردبول اتریش به مقام قهرمانی رسید. پس از مکس، سرجیو پرز دیگر راننده تیم ردبول و فرناندو آلونسو از تیم استون مارتین به مقام‌های اول تا سوم پنجمین مرحله رقابت‌های این فصل فرمول یک جهان دست پیدا کردند.
 جمع بازنشسته‌ها جمع شد
یکی از مهم‌ترین خداحافظی‌های سال گذشته میلادی ورزش جهان به خداحافظی راجر فدرر و سرنا ویلیامز از دنیای تنیس اختصاص داشت. ستارگانی که پس از خداحافظی از دنیای حرفه‌ای دیگر خبری از آنها نبود اما رقابت‌های میامی شاهد حضور آنها و البته سلبریتی‌هایی مثل تام کروز و شکیرا بود. البته باید گفت راجر فدرر با ماشین مرسدس هم عکسی به یادگار گرفت که انتشارش در فضای مجازی باعث شد بسیاری فکر کنند او در دوران پسا تنیس به فکر حضور در تیم مرسدس به‌عنوان راننده است!
 
قهرمانی از رده نهم
بدون هیچ شک و تردیدی مکس فرشتاپن هلندی با استفاده از عملکرد پرنوسانی که لوئیس همیلتون از خودش به نمایش گذاشته است در حال سپری کردن یکی از بهترین فصل‌های دوران حرفه‌ای‌اش است. فصلی که تا به حال سه پیروزی در پنج مسابقه را برایش به ارمغان آورده است. مکس مسابقه میامی را از رده نهم آغاز کرد. رتبه‌ای که آغاز مسابقه در آن برای یک راننده که خودروی معمولی نسبت به سایرین در اختیار دارد به معنای پایان یافتن رویای برنده شدن حداقل در آن مرحله است. اما مکس فرشتاپن فرق دارد و این آغاز از خط نهم نیز برای او به معنای رسیدن به سکوی قهرمانی است. اتفاقی که او آن را در میامی رقم زد تا مسابقه میامی 2023 به فهرست مراحل تاریخی فرمول یک جهان برود. جالب اینکه این مسابقه هم به روند یکی در میان مکس و سرجیو پایان نداد. به گونه‌ای که مسابقه قبل که هفته گذشته به میزبانی پیست خیابانی باکو آذربایجان برگزار شد با قهرمانی سرجیو پرز و مسابقه این هفته با قهرمانی فرشتاپن به پایان رسید تا روند یکی در میان دو راننده تیم ردبول همچنان ادامه داشته باشد.
 
 بدترین رقابت همیلتون
لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس در این فصل عملکرد عجیب و پرنوسانی را نشان داده است، عملکردی که طرفداران او با شروع هر مرحله منتظر پایان یافتن آن و رسیدن به اولین سکوی قهرمانی این فصل از سوی راننده انگلیسی هستند. اما این انتظار هر بار با عملکرد فاجعه‌بار همیلتون به دور بعد منتقل می‌شود. همیلتون در مسابقه میامی هم به مقامی بهتر از پنجم نرسید. باتوجه به فاصله ایجاد شده بین او و راننده برتر این فصل (مکس فرشتاپن) باید گفت تیم مرسدس برای کسب جام قهرمانی این فصل فرمول یک از سوی یکی از رانندگانش نیاز به معجزه دارد، معجزه‌ای که باعث شود روند پیروزی‌های مکس یا سرجیو حداقل برای چند مرحله متوقف و از سوی دیگر موج درخشش همیلتون آغاز شود.
ششمین مرحله رقابت‌های فرمول یک جهان در فصل جاری به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی