صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

رقابت سرشناس‌ها با گمنام‌ها در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی

گزینه اصلح نیامد

مهلت ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون کشتی به پایان رسید که 15 نفر برای حضور در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کردند اما به نظر در این جمع فرد اصلحی وجود ندارد. اگر چه برخلاف دوره قبل که ستاره‌های سابق کشتی صف کشیده بودند این‌ بار بیشتر افرادی کاندیدا شدند که بعید است خیلی‌ از آنها را حتی علاقه‌مندان به کشتی بشناسند. دوره قبل امیررضا خادم، عباس جدیدی، علیرضا حیدری و علیرضا دبیر از جمله چهره‌های نامدار کشتی بودند که ثبت‌نام کردند. هر چند که از این جمع فقط دبیر توانست تأیید صلاحیت شود با این حال این میل و رغبت در بین جامعه کشتی بود که خودشان را در قامت رئیس فدراسیون کشتی ببینند؛ درست برخلاف این دوره که چهره‌ها فراری هستند و همین میدان را برای حضور افراد کم نام و نشان باز کرده است.
در پایان مهلت ثبت‌نام از کاندیداها علیرضا دبیر، عباس جدیدی، حمید یاری، مصطفی میرزایی، علی‌اکبر جیرسرایی، جمشید خیرآبادی، عبدالله عزیزی، حمید بنی‌تمیم، حمید سیفی، سعید کولیوند، بهمن صفری، آرین حاتمی غریبوند، حسن یاری‌نیا، مونا میرزایی و مریم ارم‌آبادی نفراتی بودند که برای انتخابات ثبت‌نام کردند.
این همه برای ریاست فدراسیون کشتی کاندیدا شدند، آن‌هم در شرایطی که علیرضا دبیر در همان روز نخست ثبت‌نام کرد که بگوید من هستم، بقیه نیایند اما ظاهراً بقیه یا متوجه این پیام دبیر نشدند یا خودشان را به نشنیدن زدند اما واقعاً برخی از این افراد حتی برای اداره یک کمیته فدراسیون کشتی هم توانایی ندارند، چه برسد به ریاست فدراسیون کشتی که در سال باید بالای 100 میلیارد تومان آورده داشته باشد.
نکته جالب توجه این‌که اکثر این افراد که ثبت‌نام کرده‌اند رزومه دارند و بررسی وضعیت رزومه آنها بخوبی نشان می‌دهد که در کجای کار هستند. حمید بنی‌تمیم در دوره‌ای نایب‌رئیس فدراسیون کشتی بوده، در یک دوره هم سرپرست فدراسیون بوده و بعد رئیس اداره کل ورزش و جوانان خوزستان شده که با بررسی کارنامه او در همین سه پست مشخص می‌شود که او تا چه اندازه شایسته ریاست فدراسیون کشتی است. عباس جدیدی از قهرمانان بنام کشتی که در دوره دوم ریاست رسول خادم 40 بر صفر به او باخت. در دوره اول ریاست علیرضا دبیر هم صلاحیتش احراز نشد و در انتخابات شورای کشتی آسیا هم رأی نیاورد. تنها جایی که انتخاب شده بود، شورای شهر تهران بود.
سه نفر از افرادی که ثبت‌نام کردند یا رئیس هیأت کشتی بودند یا الان رئیس هیأت هستند. بررسی عملکرد این افراد هم در ریاست هیأت کشتی نشان می‌دهد که آنها تا چه اندازه شایستگی دارند. یکی از ریاست هیأتش اخراج شده، دیگری هیچ کارایی ندارد و یکی هم اگر همچنان رئیس مانده بواسطه رفاقتش با دبیر بوده اما کارایی صفر، با وجود این می‌خواهند رئیس فدراسیون کشتی شوند. آینده کشتی به شدت با این افرادی‌که ثبت‌نام کرده‌اند، نگران‌کننده است. هر یک که رأی بیاورند و به صندلی ریاست تکیه بدهند، حال کشتی بهتر از این نمی‌شود که هیچ، بدتر هم می‌شود. کشتی به فردی نیاز دارد که اهل باند بازی نباشد و بدون یارکشی جایگاه کشتی را در بین مردم بالا ببرد.
 
ثبت‌نام دو خانم برای ریاست
روزگاری نه چندان دور تماشای کشتی هم برای خانم‌ها سخت بود. بعد شرایطی فراهم شد که روی تشک آمدند و کشتی‌گیر شدند و حالا هم که اعتماد به نفس پیدا کرده و برای ریاست فدراسیون کشتی ثبت‌نام کرده‌اند. این مهم‌ترین اتفاق ثبت‌نام از کاندیداها در ریاست فدراسیون کشتی بوده و بهترین اتفاق ممکن است.
جستجو
آرشیو تاریخی