صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

نیمکت شلوغ و تکرار ماجرای جام ملت‌های 2007؛

رحمان برگشت، کسی جدا می‌شود؟

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
جام ملت‌های آسیا 2023 اولین چالش دور دوم امیر قلعه‌نویی در تیم ملی خواهد بود، درست مثل اولین حضور امیر روی نیمکت تیم ملی امیر باید امتحان خودش را در جام ملت‌ها پس بدهد.
بازگشت قلعه‌نویی به نیمکت تیم ملی پس از کنار رفتن کارلوس کی‌روش و بلاتکلیفی 3 ماهه تیم ملی صورت گرفت. در حالی که فکر می‌شد با آمدن امیر آرامش و ثبات به تیم ملی بازمی‌گردد اما فصل جدیدی از بلاتکلیفی‌ها و سردرگمی‌ها در تیم به وجود آمده است؛ این بار در بحث دستیاران او!
رحمان رضایی یکی از اولین انتخاب‌های قلعه‌نویی برای ایستادن در کنار او بود اما حواشی ایجاد شده در مورد رضایی باعث شد که قلعه‌نویی به ناچار مجبور به کنار گذاشتن او بشود. امیر اما دست روی دست نگذاشت و به جای رضایی، آندرانیک تیموریان را روی کار آورد اما در پشت پرده همچنان به دنبال بازگرداندن رحمان رضایی بود. در همین حین قلعه‌نویی از سعید الهویی و حمید مطهری رونمایی کرد و گفته می‌شد که به دنبال اضافه کردن یک مربی خارجی نیز برای کمک خواهد بود.
روز گذشته بالاخره پس از تمام تلاش‌های قلعه‌نویی رحمان رضایی مجوز حضور در کادر فنی تیم ملی را دریافت کرد و او قطعاً در اردوی پیش روی تیم ملی روی نیمکت تیم ملی خواهد بود. با بازگشت رحمان رضایی حالا شرایط دستیاران امیر کمی پیچیده خواهد شد، اتفاقی که دقیقاً در جام ملت‌های آسیا 2007 نیز رخ داد!
در آن سال قلعه‌نویی مثل حالا از انواع و اقسام دستیاران از همه جا برای پر کردن نیمکت تیم ملی‌اش استفاده کرد. در آن سال منصور ابراهیم‌زاده، ناصر ابراهیمی، افشین پیروانی و کریم بوستانی دستیار امیر بودند و انتقادات زیادی نیز در آن سال به انتخاب‌های او وارد شد که چرا گزینه‌ها از روی کارآیی‌های آنها انتخاب نشده است.
حالا بار دیگر قرار گرفتن افرادی که همه موازی هم هستند این بحث را به وجود می‌آورد که نقش رحمان رضایی، آندرانیک تیموریان، سعید الهویی و حمید مطهری در تیم ملی چه تفاوت‌هایی با هم خواهد داشت. اصلاً با بازگشت رحمان حالا چه کسی دستیار یک و چه کسی دو، سه و چهار خواهد بود؟ اصلاً حضور افرادی که در یک سطح هستند چه کمکی به تیم ملی و امیر قلعه‌نویی خواهد کرد؟ از آنجایی که هر 4 مورد قطعاً توقعات خاص خودشان را از امیر خواهند داشت انتخاب بر سر نفر اول کنار امیر این شائبه را به وجود آورده که ممکن است یکی از این افراد در صورتی که جایگاهش را در کادر دوست نداشته باشد از نیمکت تیم ملی کنار بکشد.
قطعاً با توجه به نزدیک بودن توانایی‌های هر سه مورد، انتخاب دستیار اول برای قلعه‌نویی بسیار سخت خواهد بود،‌ باید منتظر بمانیم ببینیم قلعه‌نویی که این روزها در قطر برای مراسم قرعه‌کشی حضور دارد پس از بازگشت چه تصمیمی خواهد گرفت، فقط امیدواریم که تصمیم نهایی اتفاقات دوره اول را برای نیمکت تکرار نکند و قلعه‌نویی بتواند با بهترین تصمیم پا به اولین چالش خودش بگذارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی