صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

درخشان: تاکتیک گل‌گهر کار پرسپولیس را راحت می‌کند

یحیی لطمه خورده و سنجیده کار می‌کند

حمید درخشان سرمربی و بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است سرمربی پرسپولیس فصل قبل به‌دلیل اتفاقات بازی دربی دور برگشت لطمه خورد به همین دلیل در لیگ فعلی بسیار سنجیده و حساب شده کار کرد و تیمش را بخوبی هدایت کرد و به صدر رساند و حالا تیمش را در دوقدمی قهرمانی قرار داده است.

مسعود قراگزلو
خبر‌نگار
به نظرتان بازی با گل‌گهر و سه امتیاز این بازی کلید قهرمانی سرخپوشان است یا همه چیز در هفته پایانی رقم خواهد خورد؟
همه بازی‌ها سخت است خصوصاً در هفته‌های پایانی که بسیار دشوارتر و حساس‌تر می‌شود. بازی مقابل گل‌گهر هم دیدار راحتی نیست. برای رسیدن به سه امتیاز  پرسپولیس نیاز به تمرکز بالا و تلاش بیشتر و استفاده بهتر از موقعیت‌ها دارد تا به خواسته‌اش برسد و برنده شدن در بازی مقابل گل‌گهر، سرخپوشان را در یکقدمی قهرمانی قرار خواهد داد.
فکر می‌کنید بازی تهاجمی را از دو تیم شاهد باشیم یا بازی بسته‌ای ببینیم؟
به نظرم گل‌گهر بسته بازی نخواهد کرد و با توجه به مهره‌هایی که در اختیار دارد به مصاف پرسپولیس می‌آید که این امر هم البته کار را برای پرسپولیس و پیاده کردن تاکتیک مد نظر مربیان مهیا خواهد ساخت.
اما شرایط پرسپولیس به گونه‌ای است که هر چه بازی به دقایق پایانی نزدیکتر شود استرس بازیکنان بیشتر خواهد شد!
در این بین نکته مهم این است که پرسپولیس چطور بازی را شروع کرده و پیش ببرد و آن را تمام کند.
رمز موفقیت یحیی بیشتر به درخشش چه بازیکنی از تیمش بستگی خواهد داشت؟
پرسپولیس در همه مناطق زمین بازیکنان خوبی در اختیار دارد اما در هر صورت برای موفقیت گاهی نیاز به ریسک هم هست. با وجود این بازیکنان خط هافبک و خط دفاع پرسپولیس مناطقی هستند که شاید نقش مهمی ایفا کنند این در حالی است که با توجه به قدرت بیرانوند خیال همه از دروازه هم راحت است.
فکر نمی‌کنید لازم است پرسپولیس در ترکیبش نسبت به بازی قبلی تغییراتی داشته باشد؟
به هر حال شرایط هر بازی نسبت به بازی قبلی فرق می‌کند و با وجود بازیکنانی مانند گولسیانی و سرلک و یکی دو مهره دیگر شکل بازی پرسپولیس تغییر خواهد کرد و اضافه شدن بازیکنانی که گفتم نقطه قوت تیم پرسپولیس محسوب می‌شوند.
تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده می‌شود یا در هفته بیست و نهم قهرمان مشخص می‌شود؟
من فکر می‌کنم تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده می‌شود و قهرمان در هفته سی‌ام مشخص خواهد شد.
قبول دارید که یحیی در این فصل خیلی بهتر از فصل قبل کار کرد و به نوعی شاید اشتباهات فصل پیش را تکرار نکرد؟
او فصل قبل لطمه‌اش را خورد به همین دلیل در این فصل بسیار سنجیده کار کرد و مزد این کارش را هم گرفت.
در رابطه با داوری مسابقه پیکان و بازی مقابل این تیم در ورزشگاه آزادی حرف و حدیث‌هایی وجود داشت که این اقدامات هم جواب نداد!
من فکر می‌کنم بیشتر از اینکه به متن فوتبال توجه شود متأسفانه به حاشیه‌ها پرداخته می‌شود. پرسپولیس تابع سازمان لیگ بوده و هیچ کاری را خودسر و به دلبخواه انجام نداده است. بازی در ورزشگاه آزادی هم به سود پرسپولیس بود و هم به سود پیکان و در واقع دو تیم موفق شدند در چمن ورزشگاه آزادی بازی خوبی را ارائه دهند. داوری این بازی هم به گونه‌ای بود که هیچ تیمی متضرر نشد و دیدید که ثابت شد پنالتی روی سعید صادقی گرفته نشده ضمن اینکه روی پریرا هم من معتقدم خطا انجام شد و بازیکن پیکان بی‌احتیاطی انجام داد. جریان بازی هم به‌گونه‌ای بود که پیکان به غیر از یک فرصت گل، بخت دیگری برای گلزنی نداشت و انصافاً حق پرسپولیس بود که به برتری برسد.
در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل هوادار و اظهارنظر سرمربی این تیم در رابطه با بازی مقابل پرسپولیس و شانس قهرمانی سرخ‌ها در این جام چه صحبتی دارید؟
از الان نباید راجع به جام حذفی پیشگویی کرد چون همه تمرکز پرسپولیس روی موفقیت و قهرمانی در لیگ است. سرمربی هوادار هم نظر خودش را گفته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی