صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

آرفی: گل‌گهر با هزینه‌ای که کرده اتوبوسی دفاع نخواهد کرد

هواداران پرسپولیس جمعه را غنیمت بشمارند

اشپیتیم آرفی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است بازیکنان پرسپولیس باید با فشار بازی‌های آخر فصل کنار بیایند؛ موضوعی که از نگاه بازیکن اسبق پرسپولیس نقش اساسی در تعیین قهرمانی و نگه داشتن صدر برای تیم پرسپولیس دارد.


ناصر قراگزلو
خبر‌نگار
شرایط پرسپولیس را برای دیدار مقابل گل‌گهر و نگه داشتن صدر چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پرسپولیس در شرایط حساسی بوده و فشار لیگ و قهرمانی به نوعی روی شانه‌های بازیکنان پرسپولیس قرار دارد از این‌رو امیدوارم بازیکنان پرسپولیس با این فشار خوب کنار بیایند. تیم گل‌گهر هم تیم خوبی است و به هر حال با وجود جدایی قلعه‌نویی هنوز افکار قلعه‌نویی بر این تیم حاکم است و اگرچه نتایجش با افت مواجه بوده اما بازهم تیم خطرناکی محسوب می‌شود، از این‌رو امیدوارم روز جمعه پرسپولیس با همه قدرت در حضور هوادارانش بهترین نمایش را مقابل گل‌گهر ارائه دهد.
نقاط قابل اتکای تیم پرسپولیس مقابل گل‌گهر را در چه پست‌ها و مسائلی ارزیابی می‌کنید؟
پرسپولیس در همه نقاط زمین بازیکنان خیلی خوبی دارد اما بهترین و حساس‌ترین پست در فوتبال، پست دروازه‌بانی است که خوشبختانه از بهترین دروازه‌بان ایران بهره می‌برد. تیم پرسپولیس حتماً می‌تواند با بهره‌گیری از ورزشگاهی مملو از هوادار و دروازه‌بانی همچون بیرانوند با قدرتی مضاعف برای شکست گل‌گهر تلاش کند و در هفته ماقبل پایانی هم پیروز شده و در یکقدمی قهرمانی قرار بگیرد. فکر می‌کنم هواداران پرسپولیس باید تا جایی که می‌توانند ورزشگاه را پر کرده و از تیمشان حمایت کنند چون بازی مقابل ‌گل‌گهر، آخرین دیدار پرسپولیس در این فصل در ورزشگاه آزادی است و خوشبختانه در این فصل شرایطی به گونه‌ای است که کرونا بسیار کمتر شده و شرایط مانند فصل گذشته نیست که به‌دلیل شدت کرونا، هواداران نتوانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند از این‌رو باید فرصت را در روز جمعه غنیمت بشمارند.
با توجه به نوع بازی گل‌گهر فکر می‌کنید بازی پرسپولیس مقابل این تیم مانند دیدار مقابل پیکان به مشکل بخورد یا شرایط به گونه دیگری رقم می‌خورد؟
با هزینه‌ای که تیم گل‌گهر انجام داده قطعاً نمی‌تواند مانند پیکان بازی کند و به قولی اتوبوسی دفاع کند از این‌رو فکر می‌کنم بازی تهاجمی را از دو تیم شاهد خواهیم بود و بازیکنان پرسپولیس با شرایط حاکم بر بازی با ارائه نمایش تهاجمی می‌توانند خودشان را برای بازی خوب و کسب سه امتیاز آماده کنند.
در رابطه با وضعیت مهاجمان پرسپولیس چه صحبتی دارید و به نظرتان چرا عیسی بعد از درخشش در دربی و بازی حذفی، در بازی مقابل گل‌گهر درخشش بازی‌های قبلی را نداشت؟
عیسی مهاجم خوبی است و در بازی‌های بزرگ از جمله دربی موفق شده گل حساسی را برای پرسپولیس به ثمر برساند اما این موفقیت برای یک مهاجم خوب در طول فصل باید ادامه داشته باشد و خللی در انگیزه و شرایط بازیکن برای سایر بازی‌ها نباید به وجود آید. عمری هم نباید زود اشباع شود چون در سن و سالی قرار دارد که باید تشنه بازی باشد و با یک مصدومیت نباید کار برایش سخت شده و انگیزه‌اش نسبت به چند بازی ابتدایی‌اش در پرسپولیس کمتر شود. قطعاً مهاجمی در تیم بزرگی مانند پرسپولیس بیشتر موفق خواهد شد که شرایط موفقیتش در تیم استمرار بیشتری داشته باشد.
فکر می‌کنید تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده می‌شود یا در هفته ماقبل پایانی تکلیف قهرمانی مشخص خواهد شد؟
پرسپولیس باید کار خودش را انجام دهد و کاری به بازی‌های تیم سپاهان نداشته باشد چون در این صورت تمام تمرکزش روی موفقیت خودش معطوف خواهد بود. نظر شخصی‌ام هم این است که تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی