صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

فرید اصلانی در آستانه بازی حساس با البیروت در رده‌بندی غرب آسیا:

تک مسابقه آن هم در بیروت؛ ناعادلانه است!

تیم بسکتبال ذوب‌آهن برای برگزاری رقابت رده‌بندی رقابت‌های غرب آسیا راهی لبنان شد. شاگردان فرزاد کوهیان در حالی باید فردا و از ساعت 20 به مصاف البیروت بروند که در مرحله گروهی نیز با این تیم همگروه بودند. ذوب‌آهن و البیروت در اولین مسابقه مرحله مقدماتی به مصاف هم رفتند که در نهایت این نماینده لبنان بود که پیروز میدان شد. در دور برگشت اما این ذوب‌آهن بود که موفق شد در تهران حریف خود را شکست دهد. در نهایت اما این البیروت بود که با صدرنشینی راهی مرحله حذفی شد.
حالا نوبت به رقابت سوم این دو تیم رسیده که قرار است در مرحله رده‌بندی غرب آسیا انجام شده و تکلیف سومین سهمیه این منطقه برای جام باشگاه‌های آسیا را مشخص کند. موضوعی که فرید اصلانی هم در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی آن را اصلی‌ترین هدف تیمش در سفر به بیروت عنوان می‌کند.
 
اصلانی: در لبنان کار سختی داریم
فرید اصلانی بازیکن پست دو ذوب‌آهن، پیش از سفر به لبنان درباره رویارویی با البیروت در رقابت رده‌بندی رقابت‌های غرب آسیا نیز گفت: «بازی خیلی سختی داریم. آنها علاوه بر بازیکنان خوبی که در مرحله مقدماتی در اختیار داشتند، یک خارجی جدید نیز جذب کرده‌اند که کار را برای ما دشوارتر می‌کند. روی کاغذ و با مقایسه نفرات شاید شانس بیشتری برای پیروزی، آن هم در خانه خودی داشته باشند اما ما هم با تمام توان به میدان می‌رویم و تلاش می‌کنیم رقابت‌های غرب آسیا را با پیروزی به پایان ببریم.»
 
برای سهمیه می‌جنگیم
اصلانی درباره تعیین تیم سوم در یک بازی گفت: «تیم برنده این مسابقه سهمیه حضور در باشگاه‌های آسیا را کسب می‌کند. به همین خاطر اگرچه در مرحله رده‌بندی برگزار می‌شود اما حساسیت زیادی دارد. به همین خاطر برگزاری آن در یک مسابقه، آن هم در زمین حریف کمی ناعادلانه به نظر می‌رسد. با این حال ما با تمام وجود به زمین می‌رویم و امیدوارم از زمین حریف با مدال برنز بازگردیم.»
 باخت غیرمنتظره در آخرین بازی
ذوب‌آهن در آخرین بازی خود در لیگ قبل از سفر به بیروت، در زمین خودی به کاله آمل باخت تا تکلیف تعیین تیم صعودکننده به فینال لیگ به بازی سوم کشیده شود. اصلانی درباره این بازی نیز گفت: «فکر می‌کنم بازی دوم با کاله را کمی آسان گرفتیم که برایمان مشکل‌ساز شد. در زمین خودمان باید کار را تمام می‌کردیم اما کار به بازی سوم کشیده شد.» اصلانی درباره کامبک‌های اخیر ذوب‌آهن نیز این‌طور اظهار نظر کرد: «در بازی اول با کاله هم از حریف عقب بودیم اما در نیمه دوم آنقدر در دفاع فشار آوردیم و خوب کار کردیم که بازی برگشت پیروز شدیم. شاید در بازی دوم هم با همان ذهنیت وارد زمین شدیم و این بار دیگر حربه‌مان نگرفت (می‌خندد).
 
نخستین جدال تیم‌های ایران و لبنان
در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های غرب آسیا از یک طرف دو تیم ایرانی شهرداری گرگان و ذوب‌آهن به مصاف هم رفتند و در طرف دیگر نیز الریاضی و البیروت لبنان برابر هم قرار گرفتند. در نهایت الریاضی و شهرداری گرگان با کسب دو پیروزی برابر حریفان خود راهی فینال شدند و حالا ذوب‌آهن و البیروت باید در رقابت رده‌بندی به مصاف هم بروند.
رقابت این دو تیم از این جهت اهمیت دارد که تیم برنده علاوه بر کسب عنوان سومی و مدال برنز، جواز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را هم کسب می‌کند.
در رقابت فینال جام باشگاه‌های آسیا هم دو نماینده دیگر ایران و لبنان به مصاف هم خواهند رفت. رقابت تیم‌های شهرداری گرگان و الریاضی لبنان هم پنجشنبه شب در تهران برگزار خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی