صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پیکان صفر – پرسپولیس یک

صدرنشینی با جان و دل

با اطلاع از برد سپاهان و تساوی استقلال، پرسپولیس بعد از پشت سر گذاشتن تمام ماجراهای میزبانی از پیکان تنها با یک تغییر نسبت به بازی قبل در جام حذفی مقابل حریفی قرار گرفت که همه می‌دانستند برای یک امتیاز تلاش بسیاری خواهد کرد.
پرسپولیس در حضور هوادارانش شروع خوبی داشت و بعد از 5 دقیقه ابتدایی حریف را در نیمه زمین خودی حبس کرد. اولین موقعیت با شوت پورعلی‌گنجی به وجود آمد اما توپ به بازیکن خودی خورد و منحرف شد.
دو دقیقه بعد کات‌بک اسماعیلی‌فر موقعیتی برای آل‌کثیر ایجاد کرد اما ضربه او ضعیف بود. لحظاتی بعد امیری شانسش را برای گلزنی امتحان کرد اما نتیجه فقط یک کرنر بود.
دقیقه 9 نیز سعید صادقی سعی کرد با شوت دروازه مظاهری را باز کند اما این توپ هم گل نشد. برای چیزی حدود 5 دقیقه بازی متعادل شد تا اینکه سانتر ترابی با ضربه سر ضعیف عیسی خیال پیکانی‌ها را راحت کرد.
بعد از این موقعیت بازی افت کرد و پیکان هم در دو سه صحنه جلو آمد و با کارهای ریسکی بیرانوند خطرناک نشان داد.
دقیقه 24 شوت ترابی باز هم به مدافعان پرتعداد پیکان خورد و بلاک شد اما جدا از این موقعیت نصف و نیمه هر چه از زمان بازی گذشت کیفیت پرسپولیس در فاز حمله افت کرد و تیمی که مشخص بود با استرس بازی می‌کند و تحت فشار است کاری از پیش نبرد.
آخرین موقعیت پرسپولیس در نیمه اول هم با شوت خودخواهانه صادقی از دست رفت تا یحیی دنبال راهکاری برای برون‌رفت از این وضعیت باشد.
یحیی نیمه دوم را با یک تغییر در خط حمله شروع کرد و با حضور پریرا در زمین بازی را با دو مهاجم شروع کرد. اولین موقعیت نیمه دوم با شوت فرجی حاصل شد که درگیری شدیدی را هم به‌دنبال داشت.
دو دقیقه بعد آل‌کثیر سانتر تیز ترابی را قدر ندانست و ضربه سر او ضعیف بود تا قبل از دقیقه 60 تعویض شود و عبدی به بازی بیاید.
دقیقه 60 شوت پورعلی‌گنجی شانس دیگری برای پرسپولیس بود که از دست رفت تا کم‌کم استرس بر یحیی و تیمش چیره شود.
دقیقه 66 پرسپولیس در صحنه‌ای اعتقاد به پنالتی داشت اما داور برخورد مدافع پیکان با صادقی را خطا ندانست. در بیست دقیقه پایانی پرسپولیس تغییرات بعدی‌اش را هم انجام داد تا در فاز حمله چهره شاداب‌تری پیدا کند اما لحظه لحظه استرس بیشتر می‌شد و این استرس در ضربات نهایی و حتی پاس‌های ساده بازیکنان پرسپولیس مشهود بود.
بعد از اینکه اسدبیگی در دقیقه 74 شوت دیگری زد و گل نشد پیکان برای رسیدن به گل شوکه‌کننده یک قدم کم آورد. دقیقه 77 نفوذ پیکانی‌ها از جناح چپ خود با پاس به جلوی حسینی و اشتباه بیرانوند موقعیتی عالی برای گلزنی این تیم ساخت اما تمیروف مقابل دروازه خالی در گلزنی عاجر ماند.
دو دقیقه بعد سانتر تیز عالیشاه بالاخره پرسپولیس را به خواسته‌اش رساند و داور خطای مدافع پیکان روی پریرا را پنالتی اعلام کرد تا ترابی پشت توپ بایستد و در اوج استرس توپ را به مرکز زمین بکوبد و تیمش را پیش بیندازد.
بعد از این گل پرسپولیس بیشتر بازی را مدیریت کرد و پیکان هم یک موقعیت گل نصف و نیمه در دقیقه 89 ایجاد کرد که بیرانوند این توپ را هم گرفت و بعد از چهار دقیقه وقت‌های تلف شده به پیروز مهمی رسید تا صدر جدول را از سپاهان پس بگیرد و به دو بازی بعدی چشم بدوزد.

اتفاق نظر کارشناسان داوری
بنیادی‌فر پنالتی روی صادقی را نگرفت
دقیقه 66 بازی مدافع پیکان پس از اینکه از سعید صادقی عقب ماند، به نظر یک لحظه پای خود را جلوی وینگر پرسپولیس انداخت و صادقی نیز روی زمین افتاد.
 ابراهیم میرزابیگی، علیرضا یزدانی و حیدر سلیمانی سه کارشناس داوری تأکید کردند این صحنه قطعاً خطای پنالتی بوده است.
در مورد پنالتی اعلام شده دقیقه 79 هم دو نفر از این سه نفر معتقدند اگر داور خطای هند بازیکن پیکان را اعلام کرده اشتباه کرده است در حالی که خطا روی پریرا قبل از آن هند باید پنالتی اعلام می‌شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی