صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

نتایج دختران هاکی‌باز فراتر از عدد و پیروزی

زمانی برای شکفتن

دختران هاکی‌باز ایران با هر نتیجه‌ای که از روز نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا ثبت کردند، نشان دادند که پیروزی‌هایشان اتفاقی نیست و اگر حریفان‌شان حرفی برای گفتن ندارند، به این خاطر است که اجازه قدرت‌نمایی را به آنها نداده‌اند.
دختران هاکی‌باز ایران بعد از پیروزی بر هند، کویت و قرقیزستان در مرحله گروهی و شکست دادن امارات در مرحله حذفی، به جمع چهار تیم برتر رقابت‌های قهرمانی هاکی روی یخ آسیا راه یافتند و حالا شانس بالایی دارند، در اولین حضور در قهرمانی آسیا به فینال برسند؛ شاهکاری که حالا همه نگاه‌ها در ورزش بانوان را به سمت دختران هاکی‌باز کشانده تا ببینند که آیا این دختران پیش از رسیدن به سکو، متوقف می‌شوند؟ آنقدر نتایج دختران فوق‌العاده و مطلق بوده که همه امیدوار به حضور آنها در فینال هستند؛ نتیجه‌ای که باید امروز در دیدار با سنگاپور رقم بخورد.
ملی‌پوشان ایران امروز (۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ به وقت تهران) در دیدار نیمه نهایی به مصاف تیم سنگاپور می‌روند. سنگاپور تیم دوم گروه مقابل است اما دختران ایران برنامه‌های زیادی برای این تیم دارند.
***
فارغ از اینکه امروز چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد اما تا همین‌جای کار دختران هاکی روی یخ ایران تاریخ‌سازی کرده‌اند و نشان داده‌اند که با وجود همه بی‌مهری‌ها به‌دنبال بهانه‌جویی نیستند. دختران ایران پیش از اعزام هیچ حمایتی از سوی مسئولان ورزش ندیدند و با این شرایط خیلی انتظار ویژه‌ای از این تیم نمی‌رفت اما به جای ناامیدی سعی کردند با لبخند و انرژی زیادشان، کسانی که توانایی‌شان را نادیده گرفتند به فکر وادارند. شاید الان زمان توجه به یکسری رشته‌ها گذشته و باید سیاست کلان ورزش در اولویت‌بندی رشته‌های ورزشی تغییر کند.
این شاید تنها یکی از پیامدهای قدرت‌نمایی دختران هاکی روی یخ در قهرمانی آسیا است.
به قول کاوه صدقی که سال‌ها زحمت این تیم را کشیده، درباره این تیم و نتایج فوق‌العاده‌اش حالاحالاها می‌توان حرف زد و نوشت؛ نتایجی که البته در پیروزی‌های پی‌در‌پی بچه‌های ایران مقابل حریفانشان خلاصه نمی‌شود و می‌تواند راه‌های بسیاری را باز کند؛ البته اگر همه اتفاق‌های خوبی که این تیم رقم زده، دیده شود.
 پیروزی بر امارات و حضور
در نیمه‌نهایی
دختران هاکی روی یخ ایران در چهارمین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا امارات را با نتیجه 14 بر صفر شکست دادند.
در ادامه رقابت‌های هاکی روی یخ قهرمانی زنان بزرگسالان آسیا، تیم ملی ایران پس از شکست تیم‌های هند، کویت و قرقیزستان مقابل تیم امارات صف‌آرایی کرد و توانست به چهارمین پیروزی پیاپی خود دست یابد.
این دیدار در ست اول با نتیجه دو بر صفر به نفع تیم ایران، در ست دوم با نتیجه چهار بر صفر به نفع تیم ایران و در ست سوم با نتیجه شش بر صفر به نفع تیم ایران به اتمام رسید. در نهایت نیز تیم ایران با نتیجه 14 بر صفر امارات را پشت سر گذاشت.
در روز چهارشنبه خبری درباره این تیم منتشر شد با این محتوا که تیم ایران بعد از سه برد در مرحله گروهی به نیمه نهایی رسیده، در حالی که بعد از بازی با امارات این اتفاق افتاده است. روند برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به این صورت است که هشت تیم در دو گروه چهار تیمی با یکدیگر مسابقه می‌دهند که تیم ایران در سطح دوم حضور داشت. طبق قوانین باید دو تیم برتر سطح دوم با صعود به مرحله بعد با دو تیم سوم و چهارم سطح یک مسابقه دهند و برنده‌های این دو دیدار راهی نیمه نهایی شوند تا با دو تیم اول و دوم سطح یک به‌صورت ضربدری بازی کنند و برنده‌ها فینالیست شوند و بازنده‌ها هم دیدار رده‌بندی را برگزار کنند تا اینجای کار تیم ایران، امارات که تیم چهارم گروه دیگر است را شکست داده و برای رسیدن به فینال یک بازی دیگر در پیش دارد.

ZOOM
پخش زنده، اتفاقی ویژه
یکی از اتفاق‌های ویژه‌ای که به نظر می‌رسد در حال و هوای تیم هم تأثیر داشته، پخش مستقیم مسابقات دختران هاکی‌باز از شبکه ورزش است؛ اتفاقی که در ورزش زنان به ندرت می‌افتد و می‌تواند در معرفی این رشته و قهرمانانش کمک بزرگی کند.

جستجو
آرشیو تاریخی