صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

ابراهیمی: 9 نفره شدیم اما نگفتیم سفارش استقلال را کرده بودند

فقط بهانه‌جویی است، دو تیم می‌خواهند در تهران بازی کنند


مسعود قراگزلو
خبرنگار

ناصر ابراهیمی سرمربی اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است که قرار است دو تیم پرسپولیس و استقلال در استان تهران بازی کنند و قرار نشده که دو تیم در استان دیگری بازی کنند که این همه جار و جنجال به خاطر بازی در ورزشگاه آزادی به وجود آمده ضمن اینکه مربی اسبق پرسپولیس تأکید می‌کند که سه عنصر مهم در تیم پرسپولیس با هماهنگی بالا همه مسائل را به تیمشان انتقال خواهند داد از این‌رو با اطمینان در این رابطه حرف می‌زند که حاشیه‌های اخیر مشکلی برای پرسپولیس به وجود نخواهد آورد.
 چرا جنجال‌ها و حاشیه‌های زیادی در رابطه با بازی برگشت پیکان مقابل پرسپولیس به جهت بازی در ورزشگاه آزادی به وجود آمده است؟
به هر حال انجام بازی در ورزشگاه آزادی تنها به سود پرسپولیس نیست ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس هم در این رابطه تصمیم‌گیرنده نبوده است بلکه دو نهاد دیگر تصمیم گرفته‌اند از این‌رو نباید بهانه‌جویی کرد و به پرسپولیس فشار وارد ساخت ضمن اینکه فکر می‌کنم یحیی، کریم و افشین به‌دلیل تجربه و هماهنگی بالایی که با یکدیگر دارند تمام موارد را بخوبی مدیریت کرده‌اند و با همفکری که با یکدیگر دارند شرایط اخیر را کاملاً تحت کنترل خودشان درآورده‌اند و روحیه بالا و بقیه مسائلی که لازم است را به بهترین شکل ممکن به بازیکنان خودشان انتقال داده‌اند از این‌رو بازیکنان پرسپولیس خیلی خوب نسبت به همه موارد اخیر توجیه هستند و اسیر جنگ‌های روانی نخواهند داشت.
 اما مسئولان تیم رقیب معتقدند که پرسپولیس هم مانند تیم آنها باید تحت هر شرایطی مقابل پیکانی که میزبان بود در ورزشگاه دستگردی بازی می‌کرد.
قبل از اینکه  جواب سؤالتان را بدهم باید به این نکته بپردازم که زمین فوتبال برای همه تیم‌های تهرانی یکی است و هر تیمی که مستحق برد باشد برنده می‌شود و تیمی نمی‌تواند به زور برنده شود و کسی هم نمی‌تواند برای قهرمانی یک تیم سفارشی داشته باشد مثلاً خود من زمان مربیگری‌ام دربی 9 نفره را تجربه کردم اما در آن بازی که دقایق زیادی با وجود 9 نفره بودن بازی کردیم بازنده نشدیم ولی پس از آن بازی نیامدیم بهانه‌جویی کنیم در حالی که شدیداً در دربی هم به جهت دو بازیکن کمتر تحت فشار قرار گرفتیم و حتی ممکن بود شکست سنگینی را متحمل شویم اما بازیکنان‌مان مردانه جنگیدند و ما هم نیامدیم حرف بزنیم و بهانه بیاوریم که داوری فلان بود و حق تیم ما این نبود و از این‌طور مسائل و هر چه بود قبول کردیم و کارمان را انجام دادیم.
 در جنگ قهرمانی چه تیمی بیشتر شانس قهرمانی دارد؟
استقلال دربی را باخت و سپاهان هم در بازی خانگی‌اش دو امتیاز حساس را از دست داد و صدر را به پرسپولیس داد از این‌رو فکر می‌کنم شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر از دو مدعی دیگر است و بعید می‌دانم پرسپولیس تحت هر شرایطی این موقعیت را از دست بدهد. من خودم مخالف سرسخت فدراسیون و نهادهای تابعه آن هستم اما هیچ وقت ندیدم که برای تیمی کار را دربیاورند و بخواهند تیمی را قهرمان سازند.
 مسئولان تیم هوادار هم به‌دنبال وضعیت اخیر گفته‌اند که اگر بازی در ورزشگاه دستگردی برگزار نشود به فیفا شکایت خواهند کرد!
همه می‌دانند که اگر بازی در ورزشگاه دستگردی برگزار شود امنیت از هر چیز دیگری مهم‌تر است و آن ورزشگاه کوچک هم نمی‌تواند پذیرای هواداران متعدد پرسپولیس باشد از این‌رو مسئولان سازمان لیگ حتماً همه مسائل و جوانب را در نظر می‌گیرند و بدون جانبداری کار می‌کنند از این رو تصمیم عقلانی این است که بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود. بالاخره اگر هوادار هم بازی کند باید پاسخگوی مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون باشد و عواقب و تبعات این موضوع را بپذیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی