صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اودینزه برای قهرمان فرش قرمز پهن نمی‌کند

... و بالاخره سومین اسکودتو

فرخ حسابی
روزنامه نگار

جشن قهرمانی ناپولی اوایل این هفته به تعویق افتاد اما حالا می‌تواند در زمین اودینزه جشن بگیرد. یکشنبه شب، گل دیرهنگام سالرنیتانا حال انبوه هواداران حاضر در استادیوم مارادونا را گرفت اما امشب باید کار را تمام کنند و نخستین قهرمانی‌شان در لیگ ایتالیا بعد از سال 1990 را به دست آورند. سومین اسکودتو انتظار تیم محبوب ناپل را می‌کشد.
تیم لوچانو اسپالتی که به وسیله میلان از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد، در دیدارهای اخیر خود در لیگ ایتالیا به دلیل خستگی یا استرس بالا و شاید هر دو مثل گذشته سر حال نبود اما برد لحظه آخر مقابل یوونتوس آنها را به یک قدمی عنوانی رسانده که بیش از سه دهه از دسترس‌شان بیرون بوده.
ستاره‌های هجومی تیم، ویکتور اوسیمن و خویچا کواراتسخلیا افت قابل توجهی داشته‌اند اما ناپولی می‌تواند امشب از خط پایان بگذرد و قهرمانی‌اش را قطعی کند؛ تنها دو تیم در قرن بیست و یکم در فاصله پنج هفته مانده به پایان فصل قهرمانی را جشن گرفته‌اند، یوونتوس چهار سال قبل و اینتر فصل 2007-2006.
اسپالتی که غالباً به خاطر جام نگرفتن در ایتالیا مورد انتقاد قرار می‌گیرد-البته او دو بار زنیت را به قهرمانی روسیه رساند- می‌تواند با 64 سال سن مسن‌ترین مربی قهرمان تاریخ سری A لقب بگیرد. قبل از حضور در داچیا آره‌نا، ورزشگاه اختصاصی اودینزه، ناپولی هشت بازی خارج از خانه آخرش را برده و در هفت تا کلین‌شیت کرده ضمن اینکه در 12 تا از 13 بازی آخرش با اودینزه در لیگ پیروز بوده. برای تشخیص فاصله دو تیم این را هم بدانید که اودینزه در شش بازی آخرش با ناپولی حداقل دو گل خورده و آخرین برد خانگی اودینزه مقابل ناپولی هفت سال قبل بوده و بعد از آن در شش بازی در اودینزه، پنج باخت و یک تساوی داشته‌اند.
اودینزه که در این فصل در ناپل 3 بر 2 شکست خورده، با باخت هفته گذشته در زمین لچه به نیمه دوم جدول سقوط کرد. حالا تیم آندره‌آ سوتیل هر پنج بازی خارج از خانه آخرش را باخته اما از ژانویه در رقابت‌های لیگ در خانه نباخته. آنها در این فصل هر دو تیم میلانی و رم را در خانه شکست داده‌اند. بنابراین میزبانی صدرنشین و قهرمان احتمالی برایشان نگران‌کننده نیست. اگر نتایج تیم تا پایان فصل خوب باشد، می‌توانند تا رتبه هشتم بالا بروند بنابراین برای ناپولی فرش قرمز پهن نمی‌کنند.

ZOOM
اخبار تیمی
اگرچه جووانی سیمئونه و ماتئو پولیتانو آماده شده و می‌توانند بازی کند اما ماریو روی با مصدومیتی که در باخت ناپولی به میلان برایش پیش آمد، همچنان نمی‌تواند بازی کند. ماتیاس اولیورا که به نظر می‌رسید گل قهرمانی پارتنوپی را در بازی یکشنبه زده، همچنان در دفاع چپ بازی می‌کند.
در واقع، دقیقاً همان ترکیب اصلی بازی با سالرنیتانا می‌توانند امشب هم به میدان بروند و ایروینگ لوزانو در خط حمله در کنار زوج هجومی ترسناک ایتالیا قرار بگیرند هر چند همه از فرم ایده‌آل فاصله گرفته‌اند. کواراتسخلیا در اولین فصل حضور در سری A درخشیده اما در ماه آوریل بیش از همه بازیکنان ناپولی-به جز دروازه‌بان- در زمین حضور داشته بدون آنکه گل بزند یا پاس گل بدهد. اوسیمن هم در سه بازی آخرش در لیگ گل نزده و او که مورد توجه تیم‌های زیادی است، در این فصل چهار بازی بدون گل را پشت سر نگذاشته. او در چهار بازی با اودینزه چهار گل زده است.
میزبان جای خالی دو مهاجم خود، ایساک ساکسس و بتو را در بازی با لچه احساس کرد اما هر دو می‌توانند به بازی امشب برسند. برای همین ایلیا نستوروفسکی به نیمکت برمی‌گردد و کاپیتان روبرتو پریرا می‌تواند از بتو که با 10 گل بهترین گلزن تیم محسوب می‌شود، در سیستم 1-1-5-3 حمایت کند. جرارد دلوفئو و انزو ابوسه تا آخر فصل نمی‌توانند بازی کنند اما آندره‌آ سوتیل بقیه بازیکنانش را در اختیار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی