صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر


بوکس قهرمانی جهان
شه‌بخش برد، امیری جمعه روی رینگ
بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2023 با حضور 539 بوکسور از 107 کشور در 13 وزن از روز دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز و به مدت 14 روز ادامه دارد. در سومین روز از این رقابت‌ها، دانیال شه‌بخش بوکسور وزن 60 کیلوگرم کشورمان در اولین گام به مصاف نماینده تاجیکستان رفت و با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید تا به مرحله بعد راه پیدا کند. دومین مبارزه شه‌بخش، روز دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود که باید با برنده دیدار السالوادور و بلغارستان مبارزه کند. امروز پنجشنبه در روز چهارم، ایران نماینده‌ای ندارد، اما روز جمعه مبارزات اوزان 57، 80 و 92 کیلوگرم پیگیری می‌شود که پوریا عبدالمالکی در وزن 57 کیلوگرم و پوریا امیری در وزن 92 کیلوگرم نمایندگان کشورمان هستند. عبدالمالکی در دومین دیدار خود باید با آرتور بازیان بوکسور ارمنستان که در رنک سه دنیا قرار دارد، مبارزه کند. امیری نیز در اولین دیدار با قرقیزستان مبارزه می‌کند. فدراسیون جهانی بوکس (IBA) برای این رقابت‌ها جوایز دلاری را نیز در نظر گرفته است که به نفر اول 200 هزار دلار، به نفر دوم 100 هزار دلار و به نفرات سوم 50 هزار دلار تعلق می‌گیرد.


علیرضا دبیر ترخیص شد
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که روز گذشته زانویش را زیر نظر دکتر سهراب کیهانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون جراحی کرده بود، ظهر دیروز (چهارشنبه) از بیمارستان مرخص شد و برخلاف جراحی قبلی که روی مچ پایش انجام داده بود و بلافاصله از بیمارستان راهی فدراسیون شد، این بار برای استراحت به منزل رفت! قهرمان المپیک 2000 سیدنی در فاصله 2 تا 3 ماه دیگر باید زانوی دیگرش را جراحی کند، آسیب‌دیدگی‌های دوره قهرمانی رئیس فدراسیون کشتی منجر به تغییر فرم زانوهایش شد که اخیراً نیز با درد همراه بود.


نایب قهرمانی فرنگی‌کاران جوان با ۹ مدال
تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و دو برنز به عنوان نایب قهرمانی تورنمنت ترکیه دست یافت. رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام قهرمانان ترکیه روزهای ۱۰ تا ۱۲ تیر در شهر آنتالیا برگزار شد و در پایان تیم ایران که با ۹ کشتی‌گیر در شش وزن عازم این مسابقات شده بود، به ۹ مدال شامل چهار طلا، سه نقره و دو برنز دست یافت. برای تیم کشتی فرنگی جوانان ایران در این مسابقات، علی احمدی‌وفا در وزن ۵۰ کیلوگرم، اهورا بویری در وزن ۶۷ کیلوگرم، امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مدال طلا؛ یاسین یزدی در وزن ۸۲ کیلوگرم، ابوالفضل چوبانی در وزن ۸۷ کیلوگرم و ابوالفضل فتحی تزنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مدال نقره؛ محمد عشیری در وزن ۶۰ کیلوگرم و ابوالفضل پایدار در وزن ۸۷ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند. ترکیه به عنوان قهرمانی دست یافت،‌ ایران نایب قهرمان شد و قرقیزستان به عنوان سومی رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی