صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

بازگشت غیرممکن نیست

فرشاد  فلاحت‌زاده
مدافع اسبق استقلال
بعد از دربی شرایط استقلال سخت شد چون انتظار نداشت با شکست در این بازی از قهرمانی فاصله بگیرد در حالی که با پیروزی در دربی بخت اول قهرمانی می‌شد. این شرایط دشوار در بازی یک چهارم نهایی جام حذفی خود را نشان داد. درست است که بازی با حریفی از لیگ دسته یک بود ولی تیم برای آنکه به شرایط خوب گذشته بازگردد، نیاز به انگیزه بیشتری دارد و برای همین در دقایق ابتدایی نیمه اول، پنالتی از سوی محبی به اوت زده شد. استقلال هنوز از حال و هوای دربی خارج نشده بود و از طرفی دیگر پارس جنوبی را به خاطر آنکه در لیگ پایین‌تر حضور دارد، دست‌کم گرفته بود. پارس جنوبی می‌دانست که استقلال با شکست دربی دچار شوک شده در این مسابقه با انگیزه مضاعفی بازی کرد. گل نشدن پنالتی هم باعث شده بود تا این تیم با جدیت بیشتری بازی کند. استقلالی‌ها در دربی موقعیت کمی داشتند و در این مسابقه خیلی صاحب فرصت شدند، اما عصبی بودند. استرسی که بر تیم حاکم بود آنها را در استفاده از فرصت‌ها عجول کرده و با بی‌دقتی به توپ‌های آخر ضربه می‌زدند. بزرگتر‌های تیم باید به دیگر مهره‌ها کمک کنند تا از لحاظ روحی و روانی در آرامش باشند و با چاشنی دقت به توپ ضربه بزنند تا برنده شوند. حاشیه‌ها باید کنار گذاشته شود چون دربی به تاریخ پیوست. باید آینده را در نظر گرفت و با تمرینات منظم و آمادگی بالا در بازی‌های پایانی لیگ برتر و جام حذفی به میدان بروند.
استقلال باید خود را جمع و جور کند تا بتواند در جام حذفی و لیگ برتر به قهرمانی برسد. البته کار بسیار سختی دارد. باخت در دربی تلنگر بسیار خوبی به استقلال بود و با تجربه‌ها و بزرگترهای تیم باید بتوانند تیم را در کوران مسابقات در بهترین فرم نگه دارند. شرایط مالی تیم هم بهتر شود و تمامی اعضای تیم دست به دست هم دهند تا استقلال به شرایط روحی قبل از دربی بازگردد. باخت در دربی فراموش شود و تیم با تمام توان در نیمه‌نهایی و پس از آن فینال بازی کند تا بتواند جام را از آن خود کند و از لحاظ شخصیتی زیر سؤال نرود. بازگشت به شرایط پیش از دربی دشوار است اما غیرممکن نخواهد بود.
شرایط لیگ برتر با جام حذفی فرق می‌کند و به نظرم استقلال راحت‌تر می‌تواند بازی کند. این تیم عملکرد بهتری در لیگ داشته و در جام حذفی که به صورت تک بازی برگزار می‌شود، نمی‌توان فوتبال با کیفیت را ارائه داد، چون با شکست در تک بازی یک جام از دست می‌رود. از طرفی استقلال باید هر 3 بازی آخر خود را در لیگ برتر برنده شود تا امیدوار به قهرمانی باقی بماند. هر دو رقیب استقلال برای قهرمانی از پیش برنده نیستند و دیدیم که ملوان یقه سپاهان را در خانه‌اش گرفت، پس احتمال اینکه رقبا باز هم امتیاز از دست بدهند، وجود دارد. امکان هر نتیجه‌ای می‌رود و استقلال باید با تمام قوا جلوی نفت بازی کند تا ۳ امتیاز بازی را بگیرد. نفت آبادان در این هفته‌ها خوب نتیجه گرفته، ولی اگر روز استقلال باشد، مقابل نفت آبادان برنده خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی