صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

فنونی‌زاده: ما با بردن الهلال و المحرق قهرمان آسیا شدیم

برد دربی به بعضی‌ها فشار آورده است


ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
مرتضی فنونی‌زاده مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است هر اقدامی که دو تیم مدعی دیگر انجام دهند در عزم و اراده بازیکنان پرسپولیس برای قهرمانی خللی به وجود نمی‌آید. در رابطه با بازی پیش روی پرسپولیس مقابل پیکان و سایر مواردی که اخیراً برای سرخپوشان به وجود آمده گفت‌و‌گویی با وی داشتیم.
 در رابطه با بازی پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه دستگردی و چمن خراب این باشگاه چه صحبتی دارید؟
به هر حال بعضی‌ها هر کاری که از دستشان برمی‌آید انجام می‌دهند تا پرسپولیس را از ورزشگاه آزادی دور کنند و به طرق مختلف برای پرسپولیس به زعم خودشان مشکل و حاشیه درست کنند اما خیالشان راحت باشد که پرسپولیس اسیر این حاشیه‌ها نمی‌شود و کار خودش را با قدرت بیشتری انجام می‌دهد. کیفیت زمین موجب می‌شد که پرسپولیس باز هم بازی مالکانه خودش را به حریفش تحمیل کند و تیم مقابل را تحت فشار قرار دهد اما با وجود اینکه بلیت‌فروشی هم به باشگاه پیکان می‌رسید و شرایط برای دو تیم کاملاً عادلانه بود بازی در ورزشگاه دستگردی هم خوب نیست اما بازیکنان پرسپولیس می‌دانند که نباید صدر را به هیچ قیمتی از دست بدهند و اتفاقاً همین کار را هم انجام خواهند داد و از آنجا که توانایی زیادی به لحاظ فنی دارند و دست یحیی به لحاظ بازیکن درون زمین و روی نیمکت باز است پرسپولیس با قدرت هر چه تمام‌تر مقابل پیکان بازی خواهد کرد و از این بازی سربلند بیرون خواهد آمد. پیکان تیم خوبی است و هر دو تیم از قدیم تیم‌هایی از خانواده یکدیگر بوده‌اند. بازی این دو تیم در دور رفت مساوی شد اما بازیکنان پرسپولیس در حال حاضر در شرایطی قرار دارند که برای باقی ماندن در صدر باید برنده شوند و این کار را هم انجام می‌دهند چون تحت هیچ شرایطی پرسپولیس نباید امتیاز از دست بدهد.
 شناخت سرمربی پیکان از افکار و تفکرات یحیی برای پرسپولیس مشکل‌ساز نخواهد شد؟
در هفته‌های پایانی که شناخت تیم‌ها از یکدیگر به اوج خودش رسیده اما از آنجا که روحیه بازیکنان پرسپولیس بسیار بالاست و از سوی دیگر دست یحیی به لحاظ بازیکن هم خیلی بازتر است از این‌رو پرسپولیس برنده بازی خواهد شد و با شکست پیکان چشم به دو فینال هفته‌های پایانی خواهد داشت تا قهرمانی دیگری را دشت کرده و کماکان عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر و ایران را برای خودش حفظ کند.
 در رابطه با قرعه جام حذفی که پرسپولیس باید با هوادار در ورزشگاه دستگردی بازی کند چه تحلیلی دارید؟
پرسپولیس از سد هوادار می‌گذرد و قطعاً با از میان برداشتن حریف به فینال خواهد رسید.
 اما سرمربی هوادار گفته که پرسپولیس را شکست می‌دهد و با رسیدن به فینال انتقام شکست سنگین از استقلال را هم می‌گیرد؟
به نظرم سرمربی هوادار نباید چنین اظهارنظرهایی داشته باشد و شخصاً از او چنین اظهار نظری را بعید می‌دانستم اما با وجود این به نظرم پرسپولیس اگر با قدرت واقعی‌اش ظاهر شود هیچ تیمی نمی‌تواند مقابل آن قد علم کند. من شخصاً معتقدم پرسپولیس و استقلال از سد حریفانشان در جام حذفی می‌گذرند و در فینال حریف هم خواهند شد که در این فینال هم پرسپولیس برنده خواهد شد. اتفاقاً خودم هم تجربه این موفقیت را دارم. در سال 1360 هم در لیگ قهرمان شدیم هم در جام حذفی که استقلال را در فینال جام حذفی در ضربات پنالتی شکست دادیم و قهرمان شدیم.
 یکی از بازیکنان سابق استقلال خطاب به افشین پیروانی گفته که اگر بدون باخت قهرمان شدید برای ما کری بخوانید و در ادامه گفته که حداقل یک‌بار قهرمان آسیا شوید و بعد دست‌تان را مشت کنید؟
من فکر کنم برد در دربی خیلی به آن دوست عزیزمان فشار وارد ساخته که اینطور اظهارنظر کرده است. ما دربی را بردیم و تیم‌مان هم در صدر است و شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود. ضمناً یک‌بار هم قهرمان آسیا شدیم و این افتخار را داریم که در همان سال با شکست الهلال و المحرق قهرمان شدیم. پس بهتر است دوستان تاریخ را بهتر و با دقت بیشتری مطالعه کنند.
 در رابطه با برد سخت پرسپولیس مقابل گل‌گهر چه توضیحی دارید؟
پرسپولیس در نیمه اول عالی بازی کرد و به دو گل رسید و تاکتیک خودش را به حریف دیکته کرد ضمن اینکه دو موقعیت گل دیگر را هم داشت که بازیکنان آن را از دست دادند. هر چند در نیمه دوم کمی از روی شکم‌سیری بازی کردند اما در نهایت پیروز شدند و به نیمه نهایی رسیدند نکته‌ای که خیلی برای پرسپولیس مهم بود.

جستجو
آرشیو تاریخی