از زندگی در ایران راضی هستم

کارلوس هرناندز: سطح فوتبال ایران و اسپانیا تفاوت زیادی ندارد

کارلوس هرناندز سرمربی اسپانیایی نساجی که سابقه مربیگری در عربستان را دارد درباره تفاوت فوتبال فوتبال ما با آنها می‌گوید: «اگر بخواهیم مقایسه کنیم، باید بگویم تکنیک عرب‌ها مثل ایرانی‌ها نیست.
 بازیکنان ایرانی بسیار بهتر هستند و اگر ببینید ایرانی‌ها در اروپا بیشتر از عربستانی‌ها هستند. تفاوت‌شان هم این است که در لیگ عربستان ۷ بازیکن خارجی در هر تیم وجود دارد.
 این ۷ بازیکن بسیار باکیفیت هستند و این یک تفاوت کوچک بین دو لیگ است. با این حال لیگ ایران در آسیا در رده چهارم قرار دارد.»
 او از کار کردن در ایران احساس خوبی دارد: «ایران تجربه جدیدی برای من است. من باید خودم را تطبیق دهم.
 از چیزی ناراضی نیستم و کارم را انجام می‌دهم. در حال حاضر تمام تمرکزم روی لیگ و دو بازی آخر است.
مردمان مهربانی دارید. تاریخچه مردم ایران بسیار بزرگ است.
 از زندگی در ایران راضی هستم. مردمان مهربانی دارید و وقتی آمدم استقبال گرمی از من شد. تهران شهر بسیار بزرگ و زیبایی است و همه چیز در آن وجود دارد.» هرناندز درباره بازی تیم ملی کشورش با ایران در جام‌جهانی می‌گوید: «بازی بسیار سختی بود.
 ایران بسیار خوب دفاع کرد چون بازیکنان بسیار بزرگی داشت. ایران و اسپانیا در یک سطح بازی کردند و تقابل دو تیم نزدیک بود. به نظر من سطح فوتبال ایران و اسپانیا تفاوت زیادی ندارد.
ایرانی‌ها از نظر فیزیکی و تکنیکی خوب هستند و از نظر تاکتیکی هم باید بگویم مربیان بزرگی در ایران حضور دارند. به هر حال بازی مقابل تیمی که یازده بازیکن خوب دارد سخت است.
 البته دلیل این ماجرا تقابل تیم‌های لیگ برتری مقابل لیگ یکی‌هاست. بعضی وقت‌ها تیم‌های دیگر ممکن است برای تیم‌های لیگ برتر و مطرح‌تر مشکل‌ساز شوند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی