صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

باور عمومی سرخ‌ها، از هواداران تا بازیکنان و کادر فنی

سخت که هست اما قهرمان می‌شویم

محمد قراگزلو
خبرنگار

بازی در ورزشگاه اکباتان مقابل پیکان، مصاف دوباره با گل‌گهر پرمهره و جدال با نساجی که در بازگشت به لیگ برتر هیچ گاه در خانه به پرسپولیس نباخته همه و همه دشواری‌های خاص خود را دارد و تیم پرسپولیس از نوک کادر فنی گرفته تا آخرین بازیکن نیمکت به چشم یک فینال به هر کدام از این مسابقات نگاه می‌کنند اما در رختکن پرسپولیس این باور عمومی وجود دارد که هیچ کدام از موانع ریز و درشت سه بازی باقی‌مانده نمی‌تواند جلوی تانک جنگی یحیی را بگیرد.
پرسپولیس این فصل با وجود تمام فکت‌های آماری برترش نسبت به قبل تیم جذابی به لحاظ شکل فوتبال و بازی مدرن نبود، حواشی مثل همیشه از سر و کول تیم بالا می‌رفت، باشگاه مثل هر فصل درگیر مشکلات و مصایب مخصوص خود بود و بحران مالی گهگاه گلوی مدیران را می‌فشرد و هنوز هم این فشارها ادامه دارد اما پرسپولیس زیر بار این همه فشار روانی و احساسی آنقدر ضمخت شده که از یک سوراخ دو بار گزیده نشود و حالا که در سه قدمی جام قرار دارد قافیه را نبازد.
در بین هواداران پرسپولیس نگرانی‌هایی درباره سه مسابقه آینده وجود دارد. برخی هواداران معتقدند با اینکه در ظاهر امر بازی با پیکان ساده‌تر از دو مسابقه دیگر به نظر می‌رسد اما احتمال امتیاز دادن به این تیم جوان وجود دارد بخصوص که زمین مسابقه با این تیم جالب نیست و بازی در ورزشگاه بدون تماشاگر – احتمالاً – برگزار خواهد شد. برخی هواداران اما می‌گویند تیمی که در پنج بازی متوالی برنده شده و استقلال روی فرم را شکست داده و البته استحقاق پیروزی را هم داشته دیگر امتیاز از دست نخواهد داد و قطعاً قهرمان خواهد شد.
البته که تعداد هواداران خوش‌خیال یا آنهایی که قهرمانی تیم محبوب‌شان را باور دارند بیشتر هم هست چرا که قابلیت‌های پرسپولیس را می‌شناسند. در این تیم آنقدر بازیکن باتجربه هست که اهمیت هر بازی را به جوان‌ها و تازه‌واردها گوشزد کند. خیلی از آنها طعم قهرمانی لیگ برتر را چشیده‌اند و حالا وقتی درباره قهرمانی و بالابردن دوباره جام حرف می‌زنند چشمان‌شان برق می‌زند.
در رختکن تیم در کمال فروتنی امید به قهرمانی فوق‌العاده پررنگ است و عجیب اینکه هیچ کس درباره پول حرف نمی‌زند. با اینکه درصد دریافتی قراردادهای بازیکنان متناسب با مقطع فعلی فصل نیست و البته پاداش دریافتی از برد دربی نصف پاداش وعده داده شده برای برد سپاهان مقابل ملوان نبوده (که البته برای سپاهانی‌ها محقق نشد) و خبری از سه پاداش بردهای دیگر هم نیست اما هیچ بازیکنی دیگر غر نمی‌زند و به شکل عجیبی مسائل مادی جایی در صحبت‌های رختکن ندارد.
بحث کری خواندن و رجزخوانی هم اصلاً جایی در تیم فعلی پرسپولیس حتی حالا که بیشتر از همیشه به قهرمانی نزدیک شده‌اند، ندارد. با وجود امیدهای پررنگ برای قهرمانی اصلاً فضای تمرین و رختکن ورزشگاه شهید کاظمی به شکل عجیبی آرام است و با در نظر گرفتن اینکه بازیکنان شلوغ‌کار و هوچی‌گر جایی در این تیم ندارند، همه به ورزشگاه می‌آیند، تمرین‌شان را می‌کنند و می‌روند.
باور قهرمانی البته در بین اعضای کادر فنی هم وجود دارد و اصلاً از همین کادر فنی به بازیکنان القا شد و جان گرفت. یحیی گل‌محمدی در سخت‌ترین روزها و بعد از باخت تلخ به سپاهان با علم به اینکه کسب قهرمانی خیلی خیلی سخت شده امیدش را از دست نداد و در اولین تمرین سال جدید طوری برای بازیکنانش حرف زد که حاصلش شد 5 برد متوالی در لیگ و صعود به نیمه نهایی حذفی. البته که باور رسیدن به موفقیت در همان هفته‌های ناکامی نیم‌فصل دوم بعد از باخت عجیب به هوادار هم وجود داشت و همان جا از زبان یکی از مربیان پرسپولیس شنیده بودیم که «نگران نباشید، قهرمان می‌شویم.»
البته که رسیدن به این هدف بزرگ حتماً و قطعاً با دشواری‌ها و دست‌اندازهایی همراه خواهد بود اما پرسپولیسی‌های باتجربه به موفقیت باور دارند و به نظر می‌رسد هیچ حاشیه، بیانیه و حریفی نمی‌تواند مانع از تحقق باورشان شود. بیشتر بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس این روزها آخر حرف‌هایشان یک جمله دارند: «سخت که هست اما قهرمان می‌شویم.»

جستجو
آرشیو تاریخی