صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

سازمان لیگ تحت تأثیر نامه‌نگاری استقلال و سپاهان

پرسپولیس از بازی همزمان استقبال می‌کند

محمد رضا طیاری
خبرنگار

بعد از اعلام برنامه هفته‌های پایانی فصل، کادر فنی پرسپولیس به اینکه باید در چند مسابقه زودتر از حریفان‌شان به میدان بروند اعتراض داشتند و این اعتراض از طریق باشگاه به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام شد اما فایده‌ای نداشت و بی‌اثر ماند.
با بررسی هفته‌های پایانی فصل جاری لیگ برتر مشخص می‌شود برنامه‌ریزی مسابقات به نوعی به ضرر پرسپولیس بوده چرا که این تیم در هفته‌های بیشتری زودتر از دو مدعی دیگر قهرمانی به میدان رفته است و حریفان با اطلاع از نتیجه نهایی مسابقه این تیم مقابل حریفان خود قرار گرفته‌اند.
چنانچه برنامه مسابقات لیگ برتر را از هفته بیستم تا بیست و هفتم بررسی کنیم مشخص می‌شود پرسپولیس طی 8 هفته فقط دو بار قبل از استقلال و یک بار قبل از سپاهان به میدان رفته است و چنانچه برنامه هفته بیست و هشتم تغییر نکند این عدد به 3 خواهد رسید.
- پرسپولیس در هفته بیستم بعد از استقلال و زودتر از سپاهان به میدان رفت.
- پرسپولیس در هفته بیست و یکم قبل از سپاهان و استقلال به میدان رفت.
- پرسپولیس در هفته بیست و دوم قبل از سپاهان و استقلال به میدان رفت.
- پرسپولیس در هفته بیست و سوم با سپاهان بازی داشت اما قبل از استقلال به میدان رفت.
- پرسپولیس در هفته بیست و چهارم بعد از سپاهان و استقلال به میدان رفت.
- پرسپولیس در هفته بیست و پنجم قبل از سپاهان و استقلال به میدان رفت.
- پرسپولیس در هفته بیست و ششم قبل از سپاهان و استقلال به میدان رفت.
- پرسپولیس در هفته بیست و هفتم با استقلال بازی داشت اما زودتر از سپاهان بازی کرد.
حالا دو باشگاه سپاهان و استقلال از سازمان لیگ خواسته‌اند تا برنامه هفته بیست و هشتم را تغییر دهد و کاری کند تا پرسپولیس که تنها برای سومین بار در 10 هفته پایانی قرار است زودتر از دو تیم دیگر بازی کند با این دو تیم به‌صورت همزمان بازی کند. طبق آیین‌نامه مسابقات سازمان لیگ و بندهای مندرج در آن، سازمان لیگ هم می‌تواند به درخواست آنها رسیدگی کرده و برنامه را تغییر دهد هم همین برنامه را پیاده کند.
با این حال تجربه نشان داده زودتر به میدان رفتن پرسپولیس نسبت به حریفان دیگر برای این تیم بد هم نشده چرا که باید سوی دیگر قضیه را هم دید. پرسپولیس در صورت پیروزی بر حریف خود فشار مضاعفی به حریفان وارد خواهد کرد که می‌تواند از این مزیت سود ببرد همان‌طور که بردهایش در 5 هفته گذشته و بازی کردنش زودتر از سپاهان باعث شد تا این تیم تحت فشار ناشی از برد پرسپولیس در مصاف با تراکتور و ملوان 5 امتیاز از دست بدهد و دوباره از تیم یحیی عقب بیفتد.
با این حساب احتمالاً پرسپولیس از تغییر برنامه لیگ استقبال خواهد کرد و بازی همزمان با دو تیم دیگر نمی‌تواند برای یحیی و تیمش عذاب‌آور و ناراحت‌کننده باشد اما از سوی دیگر برنامه تمرینی پرسپولیس برای بازی در روز شنبه طراحی شده و در فاصله 48 یا 72 ساعت تا بازی‌های روز جمعه، سازمان لیگ نمی‌تواند به پرسپولیس اعلام کند که شما هم باید روز جمعه بازی کنید مگر اینکه بازی‌های سپاهان و استقلال را به روز شنبه موکول کند که باید دید اگر چنین برنامه‌ای اعمال شود کدام تیم‌ها دوباره اعتراض خواهند کرد.

شوک صبحگاهی به پرسپولیس و پیکان
برداشت آزاد از صحبت مهدی!
 سهیل مهدی دیروز در مصاحبه‌ای گفت تغییر برنامه بازی پیکان – پرسپولیس را بررسی خواهد کرد و همین جمله کافی بود تا رسانه‌ها بحث تغییر زمان این مسابقه و همزمان شدن سه بازی تیم‌های مدعی در هفته بیست و هشتم را به شکل جدی مطرح کنند. همین مسأله اما باعث شد اردوی پرسپولیس و پیکان با یک شوک صبحگاهی مواجه شود چرا که هر دو تیم با علم به اینکه بازی‌شان روز شنبه برگزار می‌شود تمرین روز سه‌شنبه‌شان را تعطیل کرده و قصد داشتند از امروز برای این مسابقه استارت بزنند. این مسأله و شایعه تغییر زمان بازی پیکان – پرسپولیس از شنبه به جمعه حسابی اعضای کادر فنی این دو تیم را شاکی کرده  است اما در نهایت به نظر می‌رسد اگر قرار به تغییر زمان بازی باشد دو مسابقه استقلال و سپاهان مقابل رقبایشان به شنبه موکول  شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی