صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

ژوتا قهرمان آنفیلد

لیورپول و تاتنهام؛ سرشار از جنون و اشتباه!

فرخ حسابی
روزنامه نگار

دیوگو ژوتا قهرمان لیورپول در برد به یادماندنی 4 بر 3 مقابل تاتنهام بود که قرمزها را به رتبه پنجم لیگ برتر آورد. گل دقیقه 94 این بازیکن تعویضی چهارمین برد پیاپی تیم یورگن کلوپ را رقم زد که در 15 دقیقه ابتدایی بازی 3 بر صفر پیش افتاد اما تیم باروحیه لندنی بازی را به تساوی کشاند. هری کین و سون هئونگ مین برای تیم رایان میسون گل زدند و یکی از تعویضی‌های این تیم، ریچارلیسون در دقیقه سوم وقت‌های تلف‌شده بازی را مساوی کرد. اما در حالی که به نظر می‌رسید اسپرز از بازی در آنفیلد یک امتیاز باارزش گرفته و هواداران خشمگین از گلزنی یک اورتونی آماده ترک استادیوم می‌شدند، لیورپول بازی را شروع کرد و لوکاس مورا یک اشتباه وحشتناک مرتکب شد.
بازیکن پرتغالی لیورپول با خونسردی و آرامش گل برتری تیمش را زد و در شادی گل وانمود می‌کرد در حال بازی پلی استیشن است. این پنجمین گل او در چهار بازی اخیر است که مثل گذشته شده و اگر روی فرم باشد، خطرناک، تأثیرگذار و جسور است. البته تاتنهامی‌ها اعتراض داشتند که به خاطر خطای بدش روی الیور اسکیپ باید اخراج می‌شد اما لیورپولی‌ها خوشحال بودند که این اتفاق نیفتاد.
 
نحسی مرسی ساید
مورا حدود یک ماه قبل در زمین اورتون به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد و اخراج شد. این نخستین بازی او بعد از پایان محرومیت بود و دوباره سفر به مرسی ساید. میسون او را به زمین فرستاد تا تیمش را نجات دهد اما با یک پاس اشتباه بازگشت شیرین تیمش را خراب کرد؛ شاید نحسی سفر به مرسی ساید او را رها نکرده.
 
بازگشت کلمبیایی
اگر بازگشت ژوتا به فرم و آمادگی بدنی خبر خوبی در زمان مناسب برای کلوپ است، این اتفاق برای یکی دیگر از ستاره‌های هجومی تیم هم رخ داده. لوییس دیاس در شش ماه دوری به خاطر مصدومیت زانو سختی‌های زیادی کشید اما در هفته‌های اخیر بازگشت هیجان‌انگیزی داشته. بازیکن کلمبیایی بعد از سه حضور تعویضی، در این بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت و با اولین گل بعد از هشت ماه یک نمایش عالی در بال چپ داشت. دردسرهای زیادی برای پدرو پورو، بال مدافع راست اسپرز درست کرد. بعد از یک ساعت جای خود را به ژوتا داد و تشویق جانانه هواداران نشان از عملکرد خوب او داشت.
 
لبخند آخر
ریچارلیسون شاید به توئیت‌های تشکرآمیز اورتونی‌ها فکر می‌کرد و پیامی که برایش می‌فرستند. او آنفیلد را ساکت کرده بود، اولین گل لیگ برتری‌اش برای تاتنهام باعث شده بود قهرمان باشد. فوتبال اما راه‌های زیادی برای ضربه زدن بلد است بخصوص وقتی به خودتان مغرور می‌‌شوید. بعد از 99 ثانیه لبخند او کاملاً از روی صورتش رفت و لبخند آخر به ژوتا تعلق داشت.
رنسانس جونز
تحول ستاره جوان لیورپول، کورتیس جونز ادامه دارد و این بازیکن 22 ساله برای ششمین بار پیاپی در لیگ برتر در ترکیب تیمش قرار گرفته. بازی او افتخارآمیز بود، او گل اول بازی را بعد از سه دقیقه زد. در طول بازی هم حفظ توپ خوب و پرسینگ مؤثری داشت. کلوپ می‌داند خط میانی تیمش به ترمیم نیاز دارد و اگر جونز همین‌طور ادامه دهد، می‌تواند یکی از دردسرهای مربی‌اش را کم کند.
 
همسترینگ کلوپ
در آینده وقتی کلوپ، دوران حرفه‌ای خود را مرور کند، این یکی از لحظات پرافتخارش به حساب نمی‌آید. بعد از گل پیروزی ژوتا، مربی قرمزها به سمت داور چهارم، جان بروکس رفت و وحشیانه در صورت او خوشحالی کرد. پل تیرنی، داور بازی که هیچ وقت کلوپ رابطه خوبی با او نداشته به‌دلیل این کار به او کارت زرد داد. وقتی هم به سمت نیمکت برمی‌گشت، همسترینگش را محکم گرفته بود. یک مصدومیت دیگر در فصل لیورپول؟ شاید.

جستجو
آرشیو تاریخی