صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

آرسنال – چلسی با سه روز وقفه به مصاف هم می‌روند

دربی ناامیدها

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
بازی آرسنال در لیگ برتر انگلیس مقابل چلسی از تاریخ تعیین شده خود یعنی شنبه 9 اردیبهشت به سه‌شنبه 12 اردیبهشت موکول شد. آرتتا به دنبال این است که پس از چهار بازی متوالی ناکامی، بتواند سه امتیاز بازی را از فرانک لمپارد که هنوز رنگ پیروزی را پس از بازگشت به چلسی ندیده است کسب کند.
تیم میکل آرتتا در 4 بازی اخیر خود امتیازات زیادی از دست داده است و اجازه داد که منچسترسیتی فاصله خود را تا صدر جدول به دو امتیاز کاهش دهد، البته یادمان نرود پپ و شاگردانش دو بازی کمتر از آرسنال دارند و در صورت پیروزی در این دو بازی می‌توانند با اختلاف 4 امتیاز بیشتر در صدر جدول قرار
بگیرند.
از طرفی اما چلسی در رتبه‌های بسیار پایین جدول قرار دارد و در هشت بازی خود در تمام رقابت‌ها رنگ پیروزی را ندیده است. آبی‌ها با این وضعیت جایی در رقابت‌های اروپایی فصل بعد نخواهند داشت و قرار است که بعد از پایان بازی‌های لیگ جانشین دائمی گراهام پاتر را مشخص کنند. پس از پاتر، فرانک لمپارد به صورت موقت روی نیمکت این تیم نشست که عملکرد ضعیف او هیچ ضمانتی برای ماندنش در لندن نخواهد بود.
 
چرا دیدار آرسنال مقابل چلسی از شنبه به سه‌شنبه منتقل شد؟
توپچی‌ها قرار بود شنبه 9 اردیبهشت از ساعت 20:00 میزبان رقبای لندنی خود باشند، اما به دلیل مشکلات امنیتی این بازی به تعویق افتاد. بازی معوقه دو تیم قرار است امروز و از ساعت 22:30 آغاز شود.
پس از به تعویق افتادن بازی، آرسنال با انتشار بیانیه‌ای ناامیدی خود را از تلاش باشگاه برای یافتن راه‌حلی با پلیس منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: «طبق اعلام لیگ برتر بازی خانگی ما مقابل چلسی در روز سه‌شنبه، ساعت 22:00 برگزار خواهد شد. این تغییر به دلیل درخواست پلیس برای برقراری امنیت بازی ایجاد شده است. متأسفانه باشگاه با تمام تلاشی که انجام داد نتوانست راه‌حلی با پلیس برای برگزاری بازی در روز شنبه پیدا کند و از این بابت بسیار ناامید و متأسف هستیم. مخصوصاً اینکه برنامه‌ریزی هوادارانی که می‌خواستند روز شنبه به ورزشگاه بیایند با این اتفاق به هم خورده
است.»
 
آرسنال
آرسنال چهار بازی بدون برد را در لیگ پشت سر می‌گذارد (3 تساوی، 1 شکست). تنها دوره طولانی‌تر آنها در لیگ برتر بدون پیروزی تحت هدایت میکل آرتتا، هفت بازی از نوامبر تا دسامبر 2020 ثبت شده است.
آرسنالی‌ها در حالی که از 19 بازی ابتدایی فصل خود تنها در سه بازی امتیاز از دست داده بودند حالا از 14 بازی آخر خود در 7 بازی امتیاز از دست داده‌اند.
توپچی‌ها برای اولین بار از ماه مه تا آگوست 1985 در چهار بازی متوالی لیگ بیش از یک گل خورده داشتند.
تیم آرتتا این فصل در 9 دربی از 11 دربی لندن، به پیروزی رسید و دو بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید.
 گابریل مارتینلی این فصل 15 گل برای آرسنالی‌ها در لیگ برتر به ثمر رسانده که بیشترین تعداد گل زده به عنوان یک بازیکن برزیلی در یک فصل لیگ برتر است. روبرتو فیرمینو نیز در فصل 18-2017 برای لیورپول 15 گل
زد.
چلسی
از زمان بازگشت فرانک لمپارد به عنوان سرمربی، چلسی در هر پنج بازی لیگ و لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده است که این طولانی‌ترین روند بازنده شدن تیم از اکتبر تا نوامبر 1993 به حساب می‌آید.
تنها گل آنها در هفت بازی گذشته یک شوت منحرف شده توسط کانر گالاگر مقابل برایتون بود.
لمپارد از زمان پیروزی 3-0 اورتون در لیگ برتر مقابل کریستال پالاس در ماه اکتبر، در 15 بازی بدون برد بوده و در 9 بازی اخیر خود شکست خورده است.
آبی‌ها در حال حاضر 13 شکست در لیگ داشته‌اند که تنها یک بار در لیگ برتر 20 تیمی فصل 98/1997 با 15 باخت رکورد ضعیف‌تری داشته‌اند.

ZOOM

اخبار تیمی
میکل آرتتا، قبلاً اعلام کرده که ویلیام سالیبا به خاطر مصدومیت از ناحیه کمر به این بازی نخواهد رسید، محمد الننی و تاکهیرو تومیاسو به دلیل مشکل زانو این بازی را از دست خواهند داد.
در آن سوی میدان کای هاورتز که از مشکل زانو نیز رنج می‌برد، ممکن است روز سه‌شنبه در دسترس باشد.
مصدومیت همسترینگ کالیدو کولیبالی در حال بررسی است و مارک کوکوریا، ریس جیمز، میسون ماونت و آرماندو بروجا، غایبان قطعی چلسی در این دیدار خواهند بود.

تقابل‌های رو در رو
آرسنال از شش دیدار گذشته به استثنای شکست 2-0 در ورزشگاه امارات در آگوست 2021، در تمامی رقابت‌ها پنج پیروزی را کسب کرده است، توپچی‌ها این فرصت را دارند تا چلسی را برای اولین بار از سال 2003 تا 2004 در سه بازی متوالی شکست دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی