صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دربی احتمالی محاسبات را بهم ریخت

جام سرگـــــردان

ایمان گودرزی
خبر نگار
جام حذفی بیست و دومین لیگ برتر ایران به مرحله نیمه نهایی خود رسیده است. مسئولان سازمان لیگ برای تعیین سرنوشت محل میزبانی جام حذفی فوتبال ایران، به سراغ قرعه‌کشی رفتند تا از میان ورزشگاه‌های آماده و استاندارد موجود در سطح کشور، بهترین گزینه‌ها انتخاب شوند. در قرعه‌کشی انجام شده، ورزشگاه شهدای کرمان به عنوان اولویت اول و ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان اولویت دوم نام‌شان از داخل گوی بیرون آمد اما با وجود وعده‌های داده شده، احتمال برگزاری فینال در ورزشگاه ثالث محتمل است!
 
مس ورزشگاه ندارد
 تبریز انصراف داد!
گزینه اولی که برای میزبانی جام حذفی مشخص شد ورزشگاه شهدای مس کرمان بود اما وضعیت فعلی این ورزشگاه نشان می‌دهد که هنوز آماده بهره‌برداری نیست و قطعاً این ورزشگاه نمی‌تواند میزبان فینال جام حذفی باشد!
 حال خبر کناره‌گیری تبریز و ورزشگاه یادگار امام از میزبانی فینال جام حذفی به گوش رسیده است. روز گذشته ششگلانی رئیس هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد با اتمام لیگ برتر و از روزهای پایانی اردیبهشت بازسازی ورزشگاه یادگار امام آغاز و طبیعتاً نمی‌توانیم پذیرای بازی فینال جام حذفی باشیم.
 هیأت فوتبال استان هم به سازمان لیگ این موضوع را اعلام و قرار است روشنک رسماً لغو میزبانی ورزشگاه یادگار امام تبریز را بعد از این دیدار اعلام کند.
امیرحسین روشنک مسئول مسابقات جام حذفی در واکنش به خبر انصراف تبریزی‌ها از میزبانی فینال جام حذفی گفت: «من هم این موضوع را شنیده‌ام اما هنوز نامه‌نگاری در این زمینه انجام نشده و هیچ نامه رسمی مبنی بر انصراف تبریز به ما نرسیده است. طبق قرعه‌کشی انجام شده ورزشگاه یادگار امام تبریز باید میزبان فینال باشد اما برای قطعیت یافتن موضوع باید مقامات استان آذربایجان شرقی به ویژه مقامات امنیتی، تأییدیه نهایی را بدهند.»
جواد ششگلانی رئیس هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی درباره عدم میزبانی تبریز از فینال جام حذفی توضیح داد: «چنین چیزی نیست. نمی‌دانم آقای روشنک چرا روز گذشته این حرف‌ها را زده است، اما تبریز نمی‌تواند میزبان فینال جام حذفی باشد. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای برای صدور مجوز باشگاه تراکتور چند ایراد به ورزشگاه یادگار امام گرفته است که به همین دلیل پس از پایان لیگ مراحل بازسازی ورزشگاه انجام خواهد شد. به همین دلیل هم تبریز میزبان فینال جام حذفی نخواهد بود.»
 
دربی احتمالی
کلید ماجراست؟
با توجه به مشکلات ورزشگاه‌های شهدای کرمان و یادگار امام تبریز، به نظر می‌رسد که باز هم ورزشگاه آزادی تهران برای مسئولان سازمان لیگ در اولویت باشد. مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران در شرایطی برگزار می‌شود که 3 نماینده از استان تهران حضور دارند و نساجی مازندران، تنها تیم شهرستانی حاضر در این مرحله از رقابت‌ها است. مسئولان سازمان لیگ با توجه به حضور نساجی در مرحله نیمه‌نهایی چشم‌انتظار تعیین نتایج این مرحله هستند تا محل برگزاری مسابقه فینال جام حذفی به صورت رسمی مشخص شود. از طرفی با برخورد احتمالی استقلال و پرسپولیس در فینال شاید بهترین گزینه با وجود تکراری بودن آن ورزشگاه آزادی باشد.
روشنک درباره حضور نساجی در مرحله نیمه‌نهایی و احتمال تغییر میزبان فینال جام حذفی توضیح داد: «با توجه به اینکه نساجی تیمی غیر تهرانی است، برای انتخاب ورزشگاه آزادی باید ببینیم این تیم چه شرایطی خواهد داشت. چون ورزشگاه فینال باید بی‌طرف باشد. اگر برگزاری بازی در تبریز به هر دلیلی امکانپذیر نباشد، هر گزینه‌ای محتمل خواهد بود؛ حتی ورزشگاه آزادی.»
ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان و امام رضا(ع) مشهد هم دیگر گزینه‌های در دسترس سازمان لیگ هستند که در صورت فینالیست‌ شدن احتمالی نساجی مازندران، احتمال تغییر محل میزبانی فینال جام حذفی وجود دارد اما اگر در مسابقه فینال جام حذفی سرخابی‌های پایتخت مقابل هم قرار گیرند و یا استقلال به مصاف هوادار تهران برود، به نظر می‌رسد که برگزاری مسابقه فینال در ورزشگاه آزادی تهران حتمی باشد.
البته سابقه همیشه نشان داده است تنوع میزبانی در برگزاری فینال جام حذفی هیچ‌وقت جوابگو نبوده است. این کار هم نیاز به آمادگی زمین دارد و هم آمادگی میزبانی. درس گرفتن از تجربیات گذشته و برگزاری فینال‌ها در خرمشهر با شرایط بد زمین و میزبانی و حتی بی‌تجربه بودن ورزشگاه‌هایی مثل فولاد آره‌نا و تبریز از این رقابت‌ها، شاید همه را برای برگزاری فینال در آزادی قانع کند.

جستجو
آرشیو تاریخی