صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و دو - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و دو - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

ماراتن فرسایشی لالیگا

ساعت شنی قهرمانی

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
هواداران رئال مادرید در استادیوم سانتیاگو برنابئو به هر روشی که محاسبات خود را انجام می‌دادند نمی‌توانستند مسأله اختلاف 11 امتیازی بین تیمشان با بارسلونا را حل کنند. با مشاهده عملکرد اخیر شاگردان آنچلوتی در رسیدن به فینال کوپا دل ری و حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا خیلی ساده می‌توان فهمید فرم سفیدپوشان بسیار بهتر از کاتالان‌هاست و تقدیم کردن جام به بلوگرانا در این فصل شاید بزرگترین هدیه فوتبالی باشد!
در این بازی کریم بنزما پس از 90 دقیقه تماشایی، توپ و جایزه بهترین بازیکن زمین را با خود به خانه برد. او همراه با رودریگو، بازیکنان برجسته زمین بودند و کلید برد آلمریا را در دست داشتند، میهمان نیز موفق به زدن دو گل در این بازی شد اما تهدید خاصی برای خنثی کردن نتیجه نبود.
بارسلونا پس از مشاهده پیروزی قاطع رئال مادرید مقابل آلمریا، با پیروزی 4-صفر رئال بتیس را در خانه شکست داد. انتظار می‌رفت شب راحتی پیش روی بلوگرانا نباشد اما اخراج ادگار گونزالس که در دقیقه 12 با تعویضی اجباری به زمین آمده بود کار را خیلی راحت‌تر از چیزی که ژاوی انتظار داشت پیش برد و در نهایت آبی اناری‌ها موفق شدند با 4 گل کریستنسن، لواندوفسکی، رافینیا و گل به خودی گوییدو رودریگز بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند.

پی‌چی‌چی در بالاترین سطح حساسیت
با نزدیک شدن به پایان فصل، نبرد برای بردن پی‌چی‌چی داغ‌تر از همیشه دنبال می‌شود. بازگشت بموقع کریم بنزما به گلزنی، باعث شد او به یک قدمی روبرت لواندوفسکی برسد، کسی که در بیشتر دوره لیگ صدرنشین قاطع این رقابت بود حالا رسیدن به این عنوان را در خطر می‌بیند.
روبرت لواندوفسکی با گلی که به رئال بتیس زد، اکنون 19 گل در این فصل لالیگا به ثمر رسانده است. لهستانی پس از پشت سر گذاشتن یک دوره ضعیف، در دو بازی متوالی، مقابل رایو و بتیس، گلزنی کرده است و حالا با قدرت بیشتری به ادامه راه لیگ می‌پردازد.
در همین حال بنزما با سه گلی که به آلمریا زد، به فاصله دو گل مهاجم بارسلونا رسید. فرانسوی در 8 بازی اخیر رئال مادرید 3 بار هت‌تریک کرده که یک بار مقابل بارسلونا در کوپا دل ری و دو بار در لالیگا مقابل رئال وایادولید و آلمریا به ثبت رسیده است.
 
بارسلونا چه زمانی قهرمان قطعی لیگ می‌شود؟
حسی که در رختکن بارسلونا وجود دارد کاملاً واضح است؛ هرچه زودتر قهرمان لالیگا شویم، بهتر است. شاگردان ژاوی سه‌شنبه میزبان اوساسونا هستند اما در این بازی شانسی برای قطعی شدن قهرمانی وجود نخواهد داشت. آبی اناری‌ها پس از پیروزی روز شنبه مقابل رئال بتیس 11 امتیاز نسبت به رئال مادرید برتری دارند، اما هنوز 18 امتیاز باقی مانده است.
برای قطعی شدن قهرمانی بارسلونا در لالیگا مقابل اسپانیول، چه اتفاقی باید بیفتد؟
اگر بارسلونا در پامپلونا از پس اوساسونا بربیاید و لوس بلانکوس مقابل سوسیداد ناکام باشند، آنها این شانس را دارند که در بازی هفته بعد خود مقابل اسپانیول در دربی کاتالونیا قهرمانی خود را قطعی کنند. یکی از اعضای ارشد بارسلونا در این مورد اذعان داشت: «قطعی شدن قهرمانی در لالیگا مقابل اسپانیول احساس خوبی خواهد داشت، کسب عنوان قهرمانی در خانه رقبای سرسخت شهر خود بدون شک یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌ها برای تیم به حساب می‌آید.»
پس از پیروزی بارسا مقابل بتیس، بازیکنان و کادر مربیگری در حال حساب و کتاب هستند تا ببینند دقیقاً چه زمانی می‌توانند قهرمان قطعی لیگ شوند. تیم رسانه‌ای باشگاه نیز طرحی از تایمر شنی «لالیگا 2023» را در توئیتر منتشر کرد که لوگوی حریفان باقی‌مانده در داخل آن قرار داشت. همه قبول دارند که هر چه زودتر، بهتر است و اولین تاریخ ممکن 14 مه ‌و بازی با اسپانیول است. اگرچه همان‌طور که گفته شد، این امر مستلزم این است که رئال سوسیداد در سن سباستین از رئال مادرید امتیاز بگیرد.

اگر رئال مادرید نبازد، چه زمانی بارسا قهرمان می‌شود؟
اگر لوس بلانکوس در آنوئتا پیروز شود، باز هم شانس دیگری وجود دارد که بارسلونا بتواند در دربی عنوان قهرمانی را به دست آورد. شاگردان کارلو آنچلوتی 24 ساعت زودتر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با ختافه بازی خواهند کرد و از دست دادن امتیاز شاگردان آنچلوتی در این بازی به بلوگرانا این شانس را می‌دهد که شکوه نهایی را در دربی به دست آورند. اگر قهرمان اروپا در دو بازی بعدی خود در لیگ پیروز شود، اولین بازی که بارسا می‌تواند لالیگا را به پایان برساند هفته بعد از دربی در 21 مه ‌مقابل رئال سوسیداد در نیوکمپ خواهد بود.

ZOOM
کارت‌های زرد وینی عجیب و غریب است!
کارلو آنچلوتی از عملکرد تیمش در کنفرانس مطبوعاتی بعد از برد آلمریا خوشحال بود. سرمربی ایتالیایی به تیمش تأکید کرد که باید تمرکز بیشتری در دفاع داشته باشند، چیزی که جز در دو مورد خاص که باعث عصبانیت او شده بود، کارساز بود. با این حال، او معتقد است شباهت‌هایی میان کریستیانو رونالدو، گرت بیل و کریم بنزما افسانه‌ای با مثلث فعلی تیم بنزما، رودریگو و وینیسیوس وجود دارد.
با این اوصاف، یکی از جنبه‌های منفی بازی کارت زرد وینیسیوس جونیور بود که باعث می‌شود او بازی بعدی این تیم مقابل سوسیداد را از دست بدهد. آنچلوتی نیز به تعداد کارت‌های زیاد وینیسیوس در لالیگا واکنش نشان داد و گفت: «چطور ممکن است؟! 10 کارت زرد بسیار تعجب‌آور است، حتی خشن‌ترین هافبک‌های لالیگا نیز این تعداد کارت را نمی‌گیرند! به او کارت‌های زیادی داده شده در حالی که او روی کسی خطا نمی‌کند! داور باید تمرکز بیشتری روی بازی داشته باشد، کارت زردی که برای اعتراض داده می‌شود قضیه را پیچیده می‌کند، آنها نباید به خاطر اعتراض سوت بزنند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی