صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و دو - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و دو - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

صعود پردردسر و شیرین

شکست گل‌گهر تمرین برای هفته 29 لیگ

پرسپولیس با دو تغییر نسبت به دربی به مصاف تیمی رفت که با تمام داشته‌هایش آمده بود ترمز سرخ‌ها در سال جدید را بکشد اما پرسپولیس در نیمه اول بارش را بست و در نیمه دوم دفاع کرد تا صعود ممکن شود.
دقیقه 5 پرسپولیس اولین موقعیت بازی را ایجاد کرد و تا یکقدمی رسیدن به گل اول پیش رفت. ارسال تیز اسماعیلی‌فر به ترابی رسید و ضربه ناقص او در مقابل دروازه نیاز به یک لمس کوچک داشت اما آل‌کثیر و امیری در نواختن ضربه نهایی عاجز ماندند و این فرصت از دست رفت.
بعد از چند دقیقه بازی متعادل، پرسپولیس در دقیقه 17 دومین موقعیت گل را ایجاد کرد و امیری می‌توانست سانتر دقیق صادقی را تبدیل به گل کند اما ضربه سر او آرام و بی‌دقت بود.
دقیقه 28 یک کار ترکیبی از پرسپولیس و مانور سعید صادقی با ارسال او همراه شد و با برخورد توپ به دست آرمین سهرابیان، داور برای سرخ‌ها اعلام پنالتی کرد. در غیاب گولسیانی، ترابی پشت توپ ایستاد و برخلاف حرکت فروزان توپ را به تور چسباند.
قبل از دقیقه 40 برای لحظاتی گل‌گهر در نیمه زمین پرسپولیس حاضر شد و یکی، دو موقعیت نصف و نیمه هم ساخت اما پرسپولیس با تجربه در اولین دقیقه وقت‌های تلف شده به گل دوم رسید. در این لحظه پاس عمقی ترابی به آل‌کثیر رسید و او با فرار از بین مدافعان حریف با ضربه‌ای تمام کننده و در موقعیتی مشکوک به آفساید گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند تا خیال سرخ‌ها از پیروزی در نیمه نخست راحت شود.
سرمربی گل‌گهر در اقدامی جالب نیمه دوم را با سه تغییر شروع کرد و نفرات خط حمله خود را تغییر داد. تغییرات گل‌گهر خیلی زود به نتیجه رسید و میهمان دقیقه 52 به گل رسید. روی یک ضربه ایستگاهی و ارسال محمدرضا حسینی، رضا شکاری با ضربه سر دروازه بیرانوند را باز کرد تا اختلاف به حداقل برسد.
یک دقیقه بعد پرسپولیس هم با ضربه ایستگاهی ترابی و ضربه سر عجیب آل‌کثیر تا آستانه گل سوم رفت اما فروزان با واکنشی تماشایی توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید و اختلاف حفظ شد.
بعد از این موقعیت، پرسپولیس یک موقعیت مشکوک به پنالتی داشت که داور از آن عبور کرد، ضمن اینکه شانس نصف و نیمه دیگری هم با آل‌کثیر خلق کرد اما از حوالی دقیقه 60 کاملاً عقب نشست تا گل‌گهر بالا بیاید و تیم یحیی را تحت فشار بگذارد.
در سی دقیقه پایانی پرسپولیس در حمله کاملاً بی‌اثر بود و گل‌گهر در موقعیتی برتر قرار گرفت و با ارسال و کارهای ترکیبی موقعیت‌هایی ایجاد کرد. مهم‌ترین موقعیت‌های میهمان از دقیقه 80 به بعد خلق شد. دقیقه 83 برزای می‌توانست از آفساید‌گیری اشتباه مدافعان پرسپولیس استفاده کرده و دروازه سرخ‌ها را باز کند اما ضربه سر او بی‌دقت بود.
دقیقه 86 شوت عاشوری نفس پرسپولیسی‌ها را در سینه حبس کرد اما توپ به تور بغل دروازه خورد و گل نشد. دو دقیقه بعد هم شوت فنی وسلی گومز برزیلی می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه او هم در چهارچوب نبود. در 5 دقیقه وقت‌های تلف شده حملات گل‌گهر ادامه پیدا کرد اما آنها یک شانس نصف و نیمه دیگر از دست دادند و با هدر رفتن ضربه نهایی وسلی، پرسپولیس برنده از زمین بیرون آمد تا به نیمه‌نهایی صعود کند.

جستجو
آرشیو تاریخی