صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اینتزاگی برابر تیم متحول شده ساری

دوئل نفسگیر اینتر و لاتزیو برای اروپا

اینترمیلان متخصص رقابت‌های حذفی و لاتزیوی رده دومی امروز عصر در حالی در سن‌سیرو به مصاف یکدیگر می‌روند که انگیزه‌ای جز کسب سهمیه لیگ قهرمانان ندارند. اینتر که به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان و فینال جام حذفی ایتالیا راه یافته، به شدت در لیگ متزلزل بوده، تیم میهمان هم هفته گذشته شاهد پایان نتایج عالی‌اش بود.
اینتر با دومین برد پیاپی در سه روز و شکست رقیب ابدی‌اش، یوونتوس، به فینال جام حذفی مقابل فیورنتینا رسید و می‌تواند از عنوان سال قبل خود دفاع کند ضمن اینکه منتظر دو بازی رفت و برگشت با میلان برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان است.
اینتر هفته گذشته بعد از پنج بازی بدون برد امپولی را به لطف دو گل و یک پاس گل از روملو لوکاکوی احیاشده شکست داد اما فرم اخیر خانگی این تیم نگران‌کننده است. اینتر که از کسب سهمیه لیگ قهرمانان مطمئن به نظر می‌رسید با سه باخت خانگی متوالی بدون زدن حتی یک گل جایگاهش را به خطر انداخت و جالب اینکه هرگز در تاریخ باشگاه این تیم چهار بازی خانگی پیاپی را نباخته است.
آنها در فاصله 7 بازی تا پایان فصل در رده ششم قرار دارند و فشار زیادی روی سیمونه اینتزاگی است تا باروحیه از پیروزی مقابل یوونتوس در دربی ایتالیا، تیم سابقش را شکست دهد. اینتر در سه بازی خانگی آخر خود مقابل لاتزیو به پیروزی رسیده و امیدوار به ادامه این روند است.
بعد از جدایی اینتزاگی از لاتزیو نزدیک به دو سال قبل، جانشین او مائوریتزیو ساری تیم را متحول کرده و حالا لاتزیو با هفت امتیاز بیشتر از اینتر نسبت به این تیم دست بالا دارد. تیم ساری با فوتبال مالکانه خود به طور متوسط برای هر گل 63 بار توپ را لمس می‌کند که بالاترین میانگین در لیگ ایتالیا است در حالی که اینتر اینتزاگی از مسیر مستقیم بهره می‌گیرد و با هر 40 لمس توپ به گل می‌رسد که در سری A کمترین است.
اما این تیم که چهار برد پیاپی در لیگ داشت، هفته گذشته در خانه به تورینو باخت. تیم ساری اگرچه در رده دوم قرار دارد اما با تیم هفتم جدول، آتالانتا تنها 9 امتیاز فاصله دارد و هنوز نمی‌توانند از بازگشت به لیگ قهرمانان که مدت زیادی انتظارش را کشیده‌اند، مطمئن باشند. بهترین تیم ایتالیا از نظر کلین‌شیت با اتکا به دفاع خود امیدوار است به هدفش برسد، آنها در پنج بازی خارج از خانه آخرشان در لیگ گل نخورده‌اند.
افت چیرو ایموبیله در ناکامی لاتزیو در آن طرف زمین بی‌تأثیر نبوده اما لاتزیو به‌دنبال استفاده از فرصت پیروزی برابر یکی از رقبای سهمیه لیگ قهرمانان است قبل از آنکه هفته آینده برای بازی با میلان به سن‌سیرو برگردد.

ZOOM
اخبار تیمی
دو هافبک اینتر، نیکولو بارلا و هاکان چالهان اوغلو با وجود آسیب‌دیدگی جزئی مقابل یوونتوس آماده بازی هستند و میلان اشکرینیار، مدافع میانی اسلواک، تنها غایب میزبان برای بازی امروز است. لوکاکو بعد از درخشش در نیمه دوم دیدار با امپولی برای بازی با یوونتوس به نیمکت رفت و برای بازگشت به ترکیب اصلی با خواکین کوره آ، ادین ژکو و لوتارو مارتینس رقابت دارد. این سومی از نظر گلزنی در سه فصل گذشته تنها کاپیتان لاتزیو، ایموبیله را در پیش دارد (53 گل در برابر 57 گل) و به یک گل نیاز دارد تا به رکورد حداقل 15 گل در سه فصل متوالی لیگ برسد.
ایموبیله بعد از تصادف ماشین که باعث آسیب‌دیدگی کمر و دنده‌هایش شد، قرار بود بازی‌های بیشتری را از دست بدهد اما هفته گذشته مقابل تیم سابقش، تورینو به‌عنوان یار تعویضی به زمین رفت و می‌تواند در سن‌سیرو در ترکیب اصلی باشد. در این صورت، پدرو به نیمکت می‌رود و فلیپه اندرسون و ماتیا زاکانی از کناره‌ها به گلزن اول تیم کمک می‌کنند.
سرگی میلینکوویچ ساویچ که شاید در تابستان به یکی از تیم‌های بزرگ اروپا برود، در لیگ ایتالیا پنج گل به اینتر زده و در آستانه رسیدن به آمار 100 گل در لیگ ایتالیا است، او 54 گل زده و 45 پاس گل داده. دانیلو کاتالدی هم از محرومیت برگشته و شاید به ستاره صرب در خط میانی ملحق شود.

جستجو
آرشیو تاریخی