صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

ناپولی امروز قهرمانی‌اش را نهایی می‌کند؟

مارادونا را منتظر نگذارید!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

با توجه به وضعیت جدول سری آ؛ بازی خانگی ناپولی مقابل سالرنیتانا، به جای شنبه به امروز موکول شد، ناپلی‌ها می‌توانند امروز اولین قهرمانی خود را از زمان دیگو مارادونا قطعی کنند. ناپولی در صورتی می‌تواند سومین قهرمانی لیگ و اولین عنوان قهرمانی‌اش از سال 1990 را با برد مقابل سالرنیتانا قطعی کند که لاتزیو رده دومی مقابل اینترمیلان شکست بخورد.
تیم ناپل ابتدا قرار بود روز شنبه با سالرنیتانا بازی کند و لاتزیو یک روز بعد به مصاف اینتر برود، اما حالا با تغییر ساعت و روز بازی‌ها اینتر ابتدا به مصاف لاتزیو می‌رود و یک ساعت بعد از مشخص شدن نتیجه این بازی، ناپولی به مصاف سالرنیتانا می‌رود.
ناپولی از 31 بازی 78 امتیاز کسب کرده است و لاتزیو با 61 بازی در رده دوم قرار دارد و 7 بازی تا پایان راه سری آ فصل 23/22 باقی مانده است.
 
شادی زودهنگام ممنوع!
پیروزی امروز تیم لوچیانو اسپالتی را به 81 امتیاز می‌رساند و آنها اولین تیمی خواهند بود که با 6 بازی باقی مانده عنوان قهرمانی را به دست می‌آورند مگر اینکه لاتزیو اولین برد خارج از خانه خود را به دست آورد.
ناپولی برای اولین بار بعد از زمان دیگو مارادونا و قهرمانی در سال‌های 1987 و 1990 در یک قدمی قهرمانی است و اسپالتی از بازیکنانش خواسته برای پایان دادن به انتظار 33 ساله، زودتر از موعد به شادی نپردازند.
اسپالتی در مصاحبه‌ای گفت: «من دوست ندارم از قبل جشن بگیرم. اگر همه با هم این کار را انجام دهیم، شادی قهرمانی ما دو برابر خواهد بود.»
اینکه ناپولی 17 امتیاز فاصله خود را در هفته‌های باقیمانده نسبت به تیم دوم از دست بدهد بسیار غیر ممکن به نظر می‌رسد، اما احتیاط اسپالتی با توجه به آوریل سختی که تیمش در 6 بازی در همه رقابت‌ها دو برد را به دست آورد، قابل درک است.
 پس از حذف ناپولی از لیگ قهرمانان توسط آث میلان در مرحله یک چهارم نهایی این ماه، ناپلی‌ها در هیچ رقابت دیگری جز لیگ حضور ندارند و اسپالتی می‌تواند روی کسب عنوان قهرمانی تمرکز کند، اگرچه او بدون ماریو روئی، مدافع مصدوم خود باید به راه خود ادامه دهد.
سالرنیتانا از زمانی که پائولو سوزا در اواسط فوریه جانشین دیوید نیکولا شد، به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است و به خوبی خود را از منطقه سقوط بیرون کشیده است. آنها پس از هشت بازی بدون شکست در رده چهاردهم جدول قرار دارند.
اینتر سیمونه اینتزاگی پس از پیروزی یوونتوس در بازیابی 15 امتیاز کسر شده از این تیم، به رده ششم سقوط کرد.
اینتر تنها دو امتیاز با چهار تیم برتر فاصله دارد اما در 6 بازی اخیر خود در سری آ یک برد داشته از طرفی به فینال کوپا ایتالیا و نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است.
لاتزیو در 5 بازی اخیر خود در لیگ 4 بازی را با برد پشت سر گذاشته و فقط هفته گذشته در بازی مقابل تورینو با نتیجه 1-0 شکست خورد.
چیرو ایموبیله روزها پس از شکستگی دنده و آسیب دیدن کمرش در یک تصادف رانندگی، 36 دقیقه مقابل تورینو بازی کرد، اما لاتزیو نشان داده است که به گل‌های مهاجم ایتالیایی وابسته نیست، بنابراین مائوریتزیو ساری، سرمربی تیم، مطمئن است که او را فیکس بازی نخواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی